رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 591058

درخواست چهارصد میلیونی یک شهردار؛ قبل از این‌که بمیرید پولش را پرداخت کنید

ساعت24-یکی از مقامات محلی در کوهستان آلپ فرانسه خواستار دریافت ودیعه‌ای ۱۵ هزار یورویی از کوهنوردانی شد که به دنبال فتح قله «مون بلان» در مرز با ایتالیا هستند.

html>

به گزارش خبرآنلاین به نقل از یورونیوز، شهردار «سن ژروه» در شرق فرانسه پیشنهاد اخذ این ودیعه را در راستای جلوگیری از حرکت کوهنوردان بی‌احتیاط به سوی قله «مون بلان» در طول تابستان مطرح کرده است. به گفته وی ودیعه ۱۵ هزار یورویی برای پوشش هزینه امداد و نجات و در صورت لزوم تدفین کوهنوردان دریافت خواهد شد.

طبق پیشنهاد شهردار «سن ژروه» پیشاپیش ۱۰ هزار یورو بابت عملیات امداد و نجات و پنج هزار یورو نیز بابت تدفین اخذ می‌شود.

شهردار «سن ژروه» که در نزدیکی «مون بلان» واقع شده است اظهار داشت: «همه باید بدانند که وقتی عده‌ای ابله مقررات را نقض می‌کنند این مساله پیامد خواهد داشت. پیامدهای انسانی آن برای خودشان است زیرا ممکن است بمیرند. در عین حال پیامدهایی انسانی هم برای امدادگران که باید به دنبال نجات آنها یا کشف جسدشان باشند در پی دارد.»

موارد سقوط کوهنوردان در جریان تلاش برای صعود به «مون بلان» در طول تابستان رو به افزایش است. گروهی از کوهنوردان بدون توجه به توصیه‌های ایمنی مقامات محلی به دنبال صعود به «مون بلان» هستند.

شورای شهر «سن ژروه» در نظر دارد تجدیدنظر در جنبه رایگان عملیات امداد و نجات کوهنوردان را به بحث بگذارد. مقامات ایتالیا در «واله دائوستا» در نزدیکی «مون بلان» از کوهنوردان هزینه امدادرسانی به آنها را در صورتی که حادثه بر اثر بی‌احتیاطی خود آنها روی داده باشد، دریافت می‌کنند.

«مون بلان» بلندترین کوه در رشته‌کوه‌های آلپ و مرتفع‌ترین نقطه قاره اروپا محسوب می‌شود.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها