رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 591191

کیفیت هوای ۴ کلانشهردر شرایط «قابل قبول»/ کدام شهر آلوده است؟

ساعت24-بر اساس اطلاعات سازمان حفاظت محیط زیست در بین هشت کلانشهر کشور امروز(۱۸ مردادماه) شهر اصفهان آلودگی هوا را با وضعیت بسیار ناسالم تجربه کرده است. کیفیت هوای چهار کلان‌شهر نیز در وضعیت قابل قبول قرار دارد.

html>

بر اساس اطلاعات مرکز ملی هوا و تغییر اقلیم سازمان حفاظت محیط زیست درباره کیفیت هوای هشت کلانشهر کشور، امروز آلاینده شاخص هوای اصفهان ازن با میانگین ۲۰۵ است و به عنوان آلوده‌ترین کلانشهر کشور در وضعیت بسیار ناسالم قرار گرفته است.

پس از آن کیفیت هوای سه کلانشهر اهواز، تهران و کرج با رسیدن به عدد ۱۴۶، ۱۲۴ و ۱۰۴ در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس قرار دارد. مردم در شهر تهران آلودگی هوا را با آلاینده شاخص ازن تنفس کرده‌اند اما در شهر اهواز و کرج آلاینده شاخص ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون بوده‌ است.

اهالی شهر اراک، شیراز، تبریز و مشهد هوا را با آلاینده شاخص ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون و به ترتیب با میانگین ۸۱، ۷۹، ۶۳ و ۵۲ در شرایط قابل قبولی تنفس کرده‌اند کرده‌اند.

شاخص کیفیت هوا (AQI) به پنج دسته اصلی تقسیم‌بندی می‌شود. بر اساس این تقسیم‌بندی از عدد صفر تا ۵۰ هوا "پاک"، از ۵۱ تا ۱۰۰ هوا "قابل قبول(سالم) یا متوسط"، از ۱۰۱ تا ۱۵۰ هوا "ناسالم برای گروه‌های حساس"، از ۱۵۱ تا ۲۰۰ هوا "ناسالم برای همه گروه‌ها"، از ۲۰۱ تا ۳۰۰ هوا "بسیار ناسالم" و از ۳۰۱ تا ۵۰۰ شرایط کیفی هوا "خطرناک" است.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها