رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 591204

گاز صادراتی انگلیس به اروپا سمی از آب درآمد

ساعت24-خبرگزاری فایننشال تایمز گزارش داد شرکت‌های اروپایی مدعی هستند ال ان جی صادراتی انگلیس به اتحادیه اروپایی آلوده به مواد رادیواکتیو است.

html>

به گزارش فارس به نقل از فایننشیال تایمز، شرکت‌های توزیع گاز اروپایی شکایتی را مطرح کرده و مدعی هستند که LNG فرآوری شده در انگلیس برای صادرات به اروپا آلوده به مواد سمی و رادیواکتیو است. این شرکت‌ها از انگلیس خواسته‌اند تا این مسئله را اصلاح کند.

انگلیس گاز LNG دریافتی از آمریکا و قطر را فرآوری کرده و سپس آن را از طریق خط لوله زیرسطحی به بلژیک و هلند منتقل می‌کند. از آنجا که کشورهای عضو اتحادیه اروپا در تلاش هستند در سایه کاهش صادرات گاز روسیه مخازن ذخیره‌سازی گاز خود را پر کنند، انگلیس به یکی از اصلی‌ترین منابع تامین گاز آنها بدل شده است.

طی ماه‌های گذشته چندین شرکت آلمانی، بلژیکی و فرانسوی اعلام کرده‌اند که گاز دریافتی از انگلیس آلوده به مواد رادیواکتیو بوده است. آنها به صورت مشترک از انگلیس خواسته‌اند تا هرچه‌ سریع‌تر این مشکل را حل کند. مجری خط لوله انتقال گاز انگلیس به نام نشنال گرید ‌از ‌شرکت اوفجم این کشور خواسته تا حجم گاز صادراتی به اروپا را افزایش دهد.

گفته می‌شود امسال به خاطر دو مورد نقص فنی و آلوده بودن گاز، فعالیت خط لوله انتقال گاز انگلیس به بلژیک دو بار متوقف شده است.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها