رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 591215

عذرخواهی سازمان عفو بین‌الملل از اوکراین

ساعت24-عفو بین‌الملل در بیانیه خود به منظور ابزار تاسف گفت: گروه عفو بین‌الملل عمیقا از بابت ناراحتی و خشمی که بیانیه مطبوعاتی ما در مورد تاکتیک‌های جنگی ارتش اوکراین ایجاد کرده، متاسف است.

html>

سازمان عفو بین‌الملل در پی نارضایتی‌هایی که گزارشش درباره متهم کردن ارتش اوکراین به در خطر انداختن جان غیرنظامیان در میان طرف‌ها و کشورهای غربی مخالف با روسیه برانگیخت، اعلام کرد که از بابت ناراحتی که این گزارشش در میان این طرف‌ها ایجاد کرده متاسف است، اما همچنان پای درست بودن محتوای این گزارش ایستاده و بر آن تاکید دارد.

به گزارش ایسنا، به نقل از یورونیوز، گزارش چند روز پیش عفو بین‌الملل که در آن کی‌یف را متهم به خطر آفرینی برای جان غیرنظامیان کرده بود با موجی از واکنش‌های خشمگینانه مقامات اوکراینی و غربی مواجه شد که حتی تا روز دوشنبه نیز ادامه یافت.

این طرف‌های ناراضی نویسندگان این گزارش را متهم کردند به این که این گزارش آن‌ها به عنوان یک توجیه دیگر برای مسکو در قبال بمباران‌های فزاینده‌اش در هفته‌های اخیر خدمت خواهد کرد.

این گروه حقوق بشری با این وجود اعلام کرد که از بابت رنجشی که این گزارشش در میان این طرف‌های مخالف با روسیه از جمله ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین ایجاد کرده و تحولاتی نظیر استعفای رئیس دفتر این سازمان در شهر کی ف را رقم زده، متاسف است.

در این میان هیات روسیه در شهر ژنو در توئیتی نوشت: اگر یک ساختمان غیرنظامی «برای مقاصد نظامی مورد استفاده قرار بگیرد، این ساختمان هدفی مشروع برای یک حمله دقیق است». این توئیت به نوبه خود واکنش‌های منفی بیشتری را در میان طرف‌های مخالف با روسیه در پی داشت.

عفو بین‌الملل گزارش خود را روز پنجشنبه منتشر کرده و در آن عنوان کرد حضور سربازان اوکراینی در مناطق مسکونی خطرات علیه جان غیرنظامیان را در جریان حمله روسیه افزایش داده است.

عفو بین‌الملل در بیانیه خود به منظور ابزار تاسف گفت: گروه عفو بین‌الملل عمیقا از بابت ناراحتی و خشمی که بیانیه مطبوعاتی ما در مورد تاکتیک‌های جنگی ارتش اوکراین ایجاد کرده، متاسف است.

در ادامه این بیانیه تصریح شد: اولویت عفو بین‌الملل در قبال این جنگ و هر جنگ دیگری تضمین محافظت از غیرنظامیان است. در حقیقت این تنها هدف ما به هنگام منتشر ساختن این مطلب تحقیقاتی اخیر بود. در حالی که ما کاملا پای درست بودن یافته‌هایمان می‌ایستیم از بابت رنجشی که ایجاد کرده است، متاسفیم.

زلنسکی پیشتر عفو بین‌الملل را متهم کرده بود به این که تلاش دارد مسئولیت را از روسیه در قبال حمله به اوکراین سلب کند و اوکسانا پوکالچوک، رئیس دفتر عفو بین‌الملل در اوکراین در واکنش به این گزارش سازمان متبوعش اعلام کرد که استعفا می‌کند، زیرا این گزارش را یک هدیه پروپاگاندایی برای مسکو می‌داند.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها