رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 591223

فعال سیاسی اصولگرا : رئیس‌جمهور به برخی وزرا که خارج از مسئولیت‌شان اظهارنظر برجامی میکنند، تذکر بدهد

ساعت24-ایلنا نوشت:کنعانی مقدم گفت: برخی از آقایان خارج از وظیفه قانونی و مسئولیتی خود اظهارنظر می‌کنند و رئیس جمهور باید به این افراد تذکر لازم را بدهد. ما در موضوع برجام نیاز به یک اجماع نظر، توافق و همدلی کلی در کشور داریم و موضع نظام هم در این مورد مشخص است و باید منتظر ماند و دید نظر مجلس درباره این توافقنامه چیست.

html>

حسین کنعانی مقدم فعال سیاسی اصولگرا در پاسخ به این سوال که با توجه به اینکه این روزها خبرهایی از نزدیک شدن به امضای توافق برجام به گوش می‌رسد، تندروها دست به کار شدند و حتی در میان افراد دولت نیز، اختلافاتی در این میان دیده شده نظر شما درباره مواضع این افراد چیست، گفت: قطعا اظهارنظرهایی که برخی از وزرا درباره برجام انجام می‌دهند، اظهارنظر دولت نیست و دولت سخنگو و رئیس جمهور دارد و آن‌ها مرجع رسمی اظهارنظرهای رسمی دولت هستند. این پرونده در اختیار شورای عالی امنیت ملی است و به همین ترتیب این گمانه‌زنی‌ها و اظهارنظرها ارزش قانونی و رسانه‌ای هم ندارد.

وی تصریح کرد: به هر ترتیب این توافقنامه باید به تصویب مجلس برسد تا قابلیت اجرایی پیدا کند. با این وجود، برخی از آقایان خارج از وظیفه قانونی و مسئولیتی خود اظهارنظر می‌کنند و رئیس جمهور باید به این افراد تذکر لازم را بدهد. ما در موضوع برجام نیاز به یک اجماع نظر، توافق و همدلی کلی در کشور داریم و موضع نظام هم در این مورد مشخص است و باید منتظر ماند و دید نظر مجلس درباره این توافقنامه چیست. به همین دلیل اینگونه اظهارنظرها باعث تشویش اذهان عمومی و بیشتر شدن مشکلات کشور خواهد شد.

کنعانی مقدم در پاسخ به این سوال که نظر شما درباره مخالفت تندروها با به نتیجه رسیدن برجام در دولت رئیسی چیست، گفت: به هرحال استدلال آقایان این است که توافقنامه امروز برجام با برجام دولت آقای روحانی فرق‌های زیادی دارد و توانستیم از موضع قدرت خواسته‌های خودمان را به آمریکایی‌ها تحمیل کنیم. اگر این استدلال درست باشد، باید از آن‌هایی که از این توافقنامه حمایت می‌کنند پرسید متن برجام امروز با متن توافق دولت روحانی چه تفاوتی دارد و چقدر در مسائل امنیتی و منافع ملی تاثیرگذار است.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها