رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 591260

چین: تمامی اقدامات لازم را برای الحاق تایوان به کار میگیریم

ساعت24- براساس بیانیه دولتی جدید پکن که امروز (چهارشنبه) منتشر شد، چین این حق را دارد تا از تمامی ابزارهای مورد نیاز در پاسخ به تجزیه‌طلبان تایوان استفاده کند و این کشور (چین) همچنین باری دیگر بر استفاده از "اجبار نظامی" برای تصاحب کنترل جزیره تایوان تایید کرد.

html>

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، در بیانیه جدید دولت چین تحت عنوان "مسئله تایوان و اتحاد مجدد چین در عصر جدید" که به صورت مشترک توسط دفتر امور تایوان و دفتر اطلاعات شورای دولتی چین منتشر شده، آمده است: «پکن با بیشترین صداقت کار خواهد کرد و تمام تلاش خود را برای دستیابی به اتحاد مجدد مسالمت‌آمیز انجام خواهد داد. هیچکس نباید اقتدار و توانایی ما را درخصوص دفاع از حاکمیت و تمامیت ارضی چین تضعیف کند.»

این سند افزود: «اما ما استفاده از زور و اجبار نظامی را رد نخواهیم کرد و تمامی اقدامات لازم را درخصوص حفاظت در برابر دخالت خارجی و فعالیت تمامی تجزیه‌طلبان بررسی می‌کنیم. ما همیشه آماده خواهیم بود تا با استفاده از زور و سایر ابزار لازم به نیروهای خارجی و فعالیت‌های رادیکال عوامل تجزیه‌طلبان پاسخ دهیم. غایت نهایی ما تضمین اتحاد مجدد مسالمت‌آمیز چین و ارتقاء این روند است.»

این سند چند روز پس از آن منتشر شد که چین، جزیره تایوان را از شش جهت محاصره کرده و به انجام تمرین‌های نظامی پرداخت.

این اقدام چین پس از آن صورت گرفت که نانسی پلوسی، رئیس‌ مجلس نمایندگان آمریکا، علی‌رغم هشدارهای پکن به تایوان سفر کرد اما تایوان ادعا می‌کند که این دیدارها عادی است و چین صرفا از آن‌ها به عنوان "بهانه‌ای" برای افزایش تهدیداتش استفاده می‌کند.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها