رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 591273

راه‌اندازی سامانه کشوری «مراقبت‌های سالمندی»

ساعت24-مدیر امور دانشجویی و فرهنگی کهریزک درباره راه اندازی پلتفرمی برای مراقبت‌های سالمندی در سطح کشور توضیحاتی ارائه داد.

html>

آرزو ولایی در نشستی خبری اظهارکرد: یکی از وظایف تمام جوامع ساماندهی و مراقبت از سالمندان است. سالمندی یکی از مراحل عمر و زندگی است و مراقبت از آنان تخصص خود را می‌طلبد.

وی ادامه داد: باتوجه به اینکه ایران یکی از کشورهایی است که به سمت سالمندی می‌رود و تعداد سالمندان بیشتر میشود، عملا نیاز به ساماندهی مراقبت‌های سالمندی زیاد است. شاید این سوال پیش آید که ما در جامعه ایران اغلب شرکت‌های خدمات پرستاری را داریم که مراقبت‌هایی ارائه می‌دهند اما این شرکتها باید در جایی مجموع و هدایت شوند و مشخص شود که آیا افرادی که اعزام می‌شوند اطلاعات اولیه از مراقبت سالمندان را دارند یا خیر؟

ولایی با بیان اینکه یکی از مشکلات ما در مراقبت‌های سالمندی، ناآشنایی مراقبان با علم مراقبت سالمندی است، گفت: البته آسایشگاه کهریزک از سال ۹۶ مرکز علمی کاربردی را بر مبنای آموزش مراقبت سالمندی و مدیریت سالمندی تاسیس کرده و چند سال است که فارع التحصیلانی را وارد جامعه می‌کند.

مدیر امور دانشجویی و فرهنگی کهریزک با اشاره به ایده دکتر نحوی نژاد درباره راه اندازی پلتفرمی برای مراقبتهای سالمندی در سطح کشور گفت: سالمندان حتی در زندگی روزمره نیاز به مراقبت‌ها و انجام اعمالی دارند که فردی که این کار را می‌کند باید آشنا به روانشناسی سالمند باشد. این پلتفرم فقط مراقبت به صورت پرستاری و پزشکی را در نظر ندارد و بسیاری از موارد دیگر از جمله غذای سالمند و کمک به نیازهای روزمره سالمندان و... را نیز در بر می‌گیرد.

وی یادآور شد: این سامانه می‌تواند تمام مراکز خدمات مراقبتی را به هم وصل و هدایت کند تا بتوانند خدمات بهتری را ارائه کنند.

ولایی با اشاره به اینکه در یکی دو ماه اخیر پیش‌درآمدی را در آسایشگاه کهریزک آغاز کردیم تا بتوانیم این سرگشتگی برخی از خانواده ها را سامان دهیم، گفت: بسیاری از خانواده‌ها امکان مالی را دارند اما هدایت نمی‌شوند و نمی‌توانند خدمات درستی دریافت کنند.

وی یادآور شد: برای پلتفرم مذکور دبیرخانه‌ای در نظر گرفته شده تا کارها علمی انجام شود و قدم قدم پیش می‌رود تا بتوان این پلتفرم را در سطح جامعه ایرانی اجرا کنیم و همه افراد از آن بهره مند شوند.

ولایی با بیان اینکه این پلتفرم روی موبایل ها قابل استفاده است، گفت: شاید تا سه ماه دیگر در تهران در برخی از مناطق فعالیت آن شروع شود و گام به گام پیش رود تا مناطق ۲۲ گانه شهر تهران سپس شهرهای دیگر را پوشش دهیم.

ولایی درباره امنیت پلتفرم گفت: پلتفرم فکر امنیت افراد را پشت درهای خانه کرده و پیش بینی‌هایی شده است.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها