رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 591299

آمریکا: آغاز آموزش پهپادی افسران روسی در ایران

ساعت24-عصرایران نوشت : یک مقام آمریکایی به سی ان ان گفته در هفته های اخیر آموزش افسران روسی در رابطه با نحوه استفاده از پهپادها در ایران آغاز شده است.

html>

یک مقام آمریکایی به سی ان ان گفته در راستای خریداری پهپادهای ایرانی از سوی روسیه برای استفاده در جنگ اوکراین، گروهی از افسران روسی برای آموزش نحوه استفاده از پهپادهای خریداری شده از ایران، راهی این کشور شده اند.

در حالی که هنوز به طور رسمی مقامات تهران و مسکو ادعای خریداری صدها فروند پهپاد ایرانی از سوی روسیه را تایید نکرده اند، یک مقام آمریکایی به شبکه خبری سی ان ان گفته که آموزش افسران روسی برای استفاده از پهپادهای ایرانی در هفته های اخیر در ایران آغاز شده است.


یک مقام آمریکایی در این رابطه به سی‌ان‌ان گفت: "طی چند هفته گذشته، مقامات روسی به عنوان بخشی از توافقنامه انتقال پهپاد از ایران به روسیه، آموزش‌هایی را در ایران دیده اند. این مقام گفت که اطلاعات مربوط به آموزش افسران روسی در ایران اخیرا از طبقه بندی خارج شده است."


منابع آمریکایی پیشتر ادعا کرده بودند هیات هایی نظامی از روسیه دو مرتبه در ماه های ژوئن و جولای برای بازدید از پهپادهای ایرانی در پایگاهی در کاشان به ایران سفر کرده اند. بر اساس ادعای منابع آمریکایی از جمله "جیک سالیوان" مشاور امنیت ملی دولت آمریکا، روسیه خواهان خریداری دو نوع پهپاد شاهد -۱۹۱ و شاهد -۱۲۹ از ایران است. هر دو نوع پهپاد قادر به حمل موشک های هدایت شونده دقیق هستند.

دیروز همچنین فضاپیمای سایوز روسی یک ماهواره ایرانی به وزن ۵۰۰ کیلوگرم (ماهواره خیام) را با موفقیت در مدار ۵۰۰ کیلومتری سطح زمین قرار داد.منابع آمریکایی مدعی اند ایران با استفاده از این ماهواره قادر خواهد بود بر تاسیسات نظامی و حیاتی منطقه به ویژه اسراییل نظارت مستمر داشته باشد.ایالات متحده آمریکا و اسراییل نگران همکاری های نظامی و اقتصادی رو به رشد تهران و مسکو هستند.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها