رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 591302

قطعی آب اشامیدنی لوله کشی شده در شهرکرد

ساعت 24 - مدیرعامل آبفای چهارمحال و بختیاری با اشاره به مشکل حادّ تامین آب شرب شهرکرد گفت: در حال حاضر ۲۴ تانکر در سطح شهرکرد آب توزیع می‌کنند و ۶۰ تانکر نیز از استان‌های دیگر در راه است که در ایستگاه‌های مشخص آبرسانی سیار را انجام می‌دهند.بارندگی شدید و وقع سیلاب در شهرستان کوهرنگ در روزهای اخیر، باعث گل‌آلود شدن چشمه کوهرنگ که منبع تامین آب شرب شهرکرد و شهرهای اطراف شد.این گل‌آلودی باعث شد این چشمه از مدار مصرف خارج شود و تامین آب شرب شهرکرد به مرز بحران برسد.

شهرکرد
html>

بحرانی که مسئولان با وارد مدار کردن چاه‌های کشاورزی، شهرداری و... در صدد مرتفع کردن آن هستند.«احمدرضا محمدی» در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در شهرکرد، اظهار داشت: پس از سیلاب‌های اخیر در شهرستان کوهرنگ، کدورت آب چشمه کوهرنگ بالا رفت و به همین دلیل از مدار خارج شد.مدیرعامل آبفای چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه ما 60 درصد از آب شهرکرد را از دست داده‌ایم، عنوان کرد: تعداد 32 حلقه چاه از قبل فعال بود که در حال حاضر نیز فعال هستند و 3 حلقه چاه جدید نیز از فرودگاه و شهرداری وارد مدار شده است.محمدی گفت: همچنین به دنبال این هستیم تا چاه‌های کشاورزی را وارد مدار کنیم در حالی که آبیاری محصولات کشاورزی هم هست اما چون اولویت با آب شرب است کشاورزان با آبفا همکاری می‌کنند.

وی بیان کرد: از دیروز مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور در استان هستند و دیشب جلسه تنش آبی با حضور وی و استاندار تشکیل و تمهیدات لازم اندیشیده شد و بلافاصله پس از پایان جلسه کار شروع شد.محمدی افزود: باید خط‌های پدافندی را تقویت کنیم تا از جاهای دیگر آب تأمین کنیم و مقداری کمبودها جبران شود. بزرگترین کمک را مردم می‌توانند بکنند؛ آب از طبقات پایین‌تر بگیرند یا از تانکرهای نصب شده در محلات آب مورد نیاز خود را تأمین کنند.مدیرعامل آبفای چهارمحال و بختیاری ادامه داد: در حال حاصر 24 تانکر در سطح شهرکرد آب توزیع می‌کنند و 60 تانکر نیز از استان‌های دیگر در راه است که در ایستگاه‌های مشخص آبرسانی سیار را انجام می‌دهند.وی در پایان خاطرنشان کرد: همچنین 2 دستگاه بسته‌بندی آب کار بسته‌بندی آب را انجام و آب بسته‌بندی در سطح شهر توزیع می‌شود. کدورت آب چشمه کوهرنگ خیلی بالاست و مشخص نیست کی به مدار باز می‌گردد.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها