رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 591449

تفریحات هیجان انگیز در دوحه چیست؟

ساعت24-از تجربه قدم گذاشتن روی تپه‌های شنی که بدن را غرق آدرنالین می کند تا لذت بردن از مناظر پانوراما از برج مشعل دوحه؛ دراین مطلب قصد داریم لیستی از بهترین تفریحاتی که می‌توان در دوحه انجام داد را به شما معرفی کنیم و با هم از این شهر زیبا لذت ببریم.

image-20220813094849-1.jpeg
html>

دوحه قلب زیبای قطر

قطر کشوری با فرهنگ شگفت‌انگیز، مناظر بی‌نظیر و تک در دنیا و معماری قابل توجه است؛ این سرزمین زیبا که در خلیج فارس واقع شده، مکانی است که باید آن را از نزدیک دید تا شکوه و زیبایی آن را باور کرد. قطر که در خلیج فارس و هم مرز با عربستان واقع شده، یکی از هفت کشور عربی است. کشوری کوچکی اما با جاذبه‌های بسیار متنوع و صنعت توریستی با رشد سریعی که دوحه را به یکی از مناطق تفریحی سیاحتی زیبای دنیا تبدیل کرده است.

تا جاییکه قطر، میزبان جام جهانی 2022 معرفی شد و این اتفاق توسعه گردشگری و افزایش درخواست بلیط تهران دوحه به مقصد این کشور بیشتر خواهد کرد. اگر علاوه بر دیدن بزرگترین تورنومنت فوتبالی جهان، به دلایل بیشتری برای بازدید این کشور نیاز دارید این مطلب دقیقا برای شما نوشته شده است.

این کشور همچنین یکی از امن‌ترین کشورهای جهان برای گردشگران شناخته شده و به شگفتی‌های واقعی مهمان نوازی که اعراب به آن شهرت دارند، می بالد.

بهترین تفریحات زندگیتان را در دوحه تجربه کنید

با وجود اینکه قطر کشور کوچکی است، تنوع غذایی، سواحل و تپه‌های شنی و ماجراجویی‌های فراوانی در آن وجود دارد که بتواند شما را لبریز از لذت سفر کند و این در هیچ کجا به اندازه پایتخت شهر دوحه مشهود نیست.

می‌توانید با طلوع آفتاب سوار شتر شوید، صبحانه‌تان را در یک قصر میل کنید، در برخی از مجلل‌ترین سواحل خلیج آفتاب بگیرید، آثار هنری را از یک گالری در سطح جهانی تماشا کنید و سپس پایان روز را در رستوران‌های مجلل عربی به پایان برسانید.

اگر می‌خواهید ماجراجویی، زندگی شبانه پرهیاهو، فرهنگ یا آرامش و شادی را تجربه کنید، ما فهرست تفریحات هیجان‌انگیز در دوحه و لیست کارهایی را که باید در دوحه انجام دهید را به شما معرفی می‌کنیم تا بتوانید بهترین تور مسافرتی قطر را انتخاب کنید.

1) در اطراف سوق واقف (Souq Waqif) قدم بزنید

وقتی در خیابان‌های پر جنب و جوش سوق واقف قدم می‌زنید، گویی در زمان سفر کرده‌اید. در این مکان می‌توانید طعم و بوی سنت و فرهنگ عربی را از طریق محصولات تجار بازار، عطرها و معماری خیره‌کننده بازار سوق واقف تجربه کنید.

دخمه پرپیچ و خم مغازه‌های کوچک، طیف گسترده‌ای از محصولات مختلف از ادویه‌ها گرفته تا صنایع دستی، پوشاک و بسیاری از سوغاتی‌ها را ارائه می‌دهد. هنر سنتی، نمایش‌های فرهنگی و موسیقی فضای این بازار منحصربه‌فرد را غنی‌تر می‌کند. این فضای زیبا ترکیبی از مدرن و سنتی است. می‌توانید در رستوران‌های مجلل که ذائقه همه را برآورده می‌کنند، غذا بخورید و طیفی از غذاهای سنتی و محلی را مزه کنید.

سوق واقف یکی از جاذبه‌های دیدنی دوحه است که در بین خوش‌خوراک‌ها و همچنین علاقه‌مندان به تاریخ محبوبیت دارد و ارزش دیدن دارد.

2) از سیاحت مروارید قطر شگفت زده شوید

مروارید قطر جزیره‌ای در شمال خلیج غربی است که به مظهر تجمل تبدیل شد. این یکی از مکان‌هایی است که باید در سفر به دوحه از آن دیدن کنید، به خصوص اگر علاقه‌مند به دیدن نحوه زندگی ثروتمندان عرب هستید. قایق‌های تفریحی، فروشگاه‌های گران‌قیمت و ویلاها در جوامع سرپوشیده بینشی جالب از نحوه زندگی طبقه بالا به شما می‌دهند.

با وجود اینکه این مکان لوکس است، اما یکی از مکان‌های غذاخوری محبوب توریست‌ها است که میزبان رستوران‌ها، کافه‌ها و رستوران‌های زیادی است که در امتداد تفرجگاه‌های کنار آب قرار گرفته‌ و انتظار هر سلیقه‌ای را برآورده می‌کند.

مروارید قطر با نام مستعار "Arabian Riviera" پذیرای تعداد زیادی از گردشگران است که هر ساله برای لذت بردن از غذاهای لذیذ، سرگرمی‌های درجه یک و سبک زندگی ممتاز پذیرای گردشگران بین المللی است. پیشنهاد ما به شما این است که اگر سری به دوحه زدید حتما برای تجربه کامل یک سفر دریایی، به جزیره مروارید بروید.

3) ماجراجویی در تپه های شنی را از دست ندهید

بسیاری از ما رویای شتر سواری و رفتن به یک سافاری در صحرا را در سر می پرورانیم. این یکی از آن تجربه‌های ماجراجویانه جذاب است و به طرز شگفت‌انگیزی یکی از بهترین کارهایی محسوب می‌شود که می‌توان در دوحه انجام داد. برای لذت بردن از طبیعت و تجربه صحرای بی‌نظیر دوحه، به تپه شنی در خارج از شهر سر بزنید.

سافاری‌های صحرا تجربه‌ای بی‌نظیر یک سفر در زندگی را به شما ارائه می‌دهند. در سواحل سفید مرواریدی قدم بزنید و شاید اگر خوش‌شانس باشید بتوانید در آب‌های شفاف خور العدید شیرجه بزنید. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره هواپیمایی قطر و خرید بلیت هواپیما می‌توانید از مشاورین ما کمک بخواهید.

4) اتمسفر رویایی در کورنیش دوحه

یک راه عالی برای لذت بردن از مناظر خلیج زیبای دوحه، قدم زدن در امتداد تفرجگاه کورنیش دوحه (Doha Corniche) در خلیج غربی است. بهترین نقطه برای گرفتن یک عکس خاطره انگیز از سفر به دوحه و قطر این است که در کنار این تفرجگاه، نزدیک به موزه هنرهای اسلامی قرار گرفته و از آنجا منظره پانوراما از آسمان خراش‌ها را ثبت کنید.

کورنیش دوحه قلب پایتخت است و شما می‌توانید هر چیزی را که نیاز داشته باشید در اینجا پیدا کنید. از کافه‌ها و رستوران‌ها برای استراحت کوتاه بین گشت و گذار گرفته تا فضاهای سبز بزرگ برای تازه کردن روح.

5) قلعه الزباره را کاوش کنید

هیچ سفری به دوحه بدون بازدید از قلعه الزباره، واقع در نزدیکی شهر الرویس کامل نمی‌شود. قلعه زوباره یک قلعه بیابانی نمادین در قطر است. نام آن برگرفته از سایت باستانی شهر الزباره است که در فهرست میراث جهانی یونسکو نیز قرار دارد.

امروزه این قلعه به عنوان یک موزه دیدنی عمل می‌کند. در طبقه همکف، نمایشگاه کوچکی درباره قلعه و محوطه اطراف آن وجود دارد که نباید از دست داد. این قلعه تنها یک ساعت با ماشین خارج از دوحه فاصله دارد، اما قطعا ارزش دیدن را دارد.

6) دنیای بی‌نظیر خودروهای قدیمی در موزه شیخ فیصل بن قاسم آل ثانی

این مکان مخصوص هنردوستان است! صحنه هنری موزه شیخ فیصل بن قاسم آل ثانی شما را شگفت‌زده خواهد کرد. مجموعه موزه شیخ فیصل بن قاسم آل ثانی (به اختصار موزه FBQ) پروژه‌ای بود که از اشتیاق به هنر و مصنوعات یک تاجر بانفوذ، شیخ فیصل بن قاسم آل ثانی به وجود آمد.

این موزه به چهار بخش تقسیم شده است: سکه و ارز، وسایل نقلیه، میراث قطر و هنر اسلامی. چشمگیرترین بخش موزه، مجموعه ماشین‌های حیرت انگیز شیخ است که بیش از ششصد ماشین را در خود جای داده است. برای هر علاقه‌مند به خودرو، این مهم‌ترین قسمت موزه به حساب می‌آید و می‌توانید ساعت‌ها در وسایل نقلیه از کامیون تا کانورتیبل، ماشین‌های بخار گرفته تا لیموزین شگفت‌زده شوید!

7) یک روز را در موزه هنرهای اسلامی بگذرانید

برای بازدید از این موزه فقط به ویزای قطر نیاز دارید و کمی علاقه به تاریخ! موزه هنرهای اسلامی به عنوان مهم‌ترین نقطه عطف فرهنگی در قطر در نظر گرفته می‌شود و در داخل دیوارهای خود، برخی از قدیمی‌ترین و ارزشمندترین آثار باستانی از سراسر خاورمیانه را جای داد است.

تفریحات هیجان انگیز در دوحه چیست؟

دیدنی‌های این موزه از مکان‌های جذابی مانند ترکیه، ایران، مصر و بسیاری موارد دیگر گرد هم آمده‌اند که همگی از طریق تاریخ مشترک اسلامی خود به هم مرتبط هستند. چند ساعتی را در این مکان سپری کنید و در دنیای مصنوعات، خوشنویسی، سرامیک و بسیاری موارد دیگر غرق شوید.

8) پرش از هواپیما بر فراز شهر

این مورد برای تمام علاقه‌مندان به ماجراجویی و هیجان در سفر است و یکی از هیجان‌انگیزترین تفریحاتی است که در دوحه می‌توان انجام داد!

بیرون پریدن از هواپیما یا همان چتربازی معمولاً در لیست همه افراد است، پس چرا اولین پرش خود را بر فراز شهر آینده‌نگر و مدرن احاطه شده توسط یک بیابان وسیع با مناظر حماسی از خلیج فارس انجام ندهید؟

Skydiving قطر ایمنی کاملی را تضمین می‌کند و مربیان بسیار با تجربه‌ای دارد. وقتی کارتان با موزه‌ها و رستوران‌های دوحه تمام شد، یک چتر نجات را به پشت خود ببندید و در آسمان پرواز کنید!

9) به بالای برج اسپایر بروید

برج آسپایر که به نام مشعل دوحه نیز شناخته می‌شود، یک آسمان خراش با ارتفاع 300 متر است و بیشتر به دلیل نماد پانزدهمین دوره بازی‌های آسیایی به میزبانی قطر در سال 2006 شناخته می‌شود.

تفریحات هیجان انگیز در دوحه چیست؟

این برج یک جواهر معماری با فضای داخلی مدرن، استخر شنای پانوراما در طبقه 19، و یک رستوران گردان 360 درجه شگفت انگیز است که در بالای آن قرار دارد تا منظره زیبای شهر را تکمیل کند.

اگر به دنبال یک گردش بی‌نقص در شب‌های دوحه می‌گردید، غذا خوردن در رستوران چرخشی بسیار عالی است!

10) شاهین‌بازی در بازار فالکون

در ثروتمندترین کشور جهان داشتن شاهین اتفاق عجیبی نیست! مدت‌ها پیش، زمانی که قطر فقط یک بیابان وسیع بود؛ بادیه نشینان شاهین‌هایی را برای شکار طعمه تربیت می‌کردند و حالا این سنت به قوت خود باقی است و شما بعنوان توریست می توانید از تجربه آن لذت ببرید.

ناگفته نماند تلاش‌های مستمر برای حفظ شاهین به این دلیل است که بخشی حیاتی از تاریخ و فرهنگ آنهاست. شاهین حتی در فهرست میراث فرهنگی یونسکو برای فرهنگ خاورمیانه ثبت شده است. در Falcon Souq، ده‌ها مغازه وجود دارد که در زمینه شاهین تخصص دارند و اگر خوش شانس باشید می‌توانید شاهد حراج ماهانه آنها باشید.

11) به خرید در مرکز خرید ویلاجیو بروید

مرکز خرید ویلاجیو (Villagio Mall) در مقایسه با سایر مراکز خرید دوحه، به وضوح به عنوان متمایز است و با معماری خیره‌کننده، برندهای لوکس و طیف هیجان انگیزی از محصولات و فروشگاه‌های جذاب، رستوران‌ها و همچنین بازی و سرگرمی، یکی از چشمگیرترین شاهکارهای معماری در قطر است.

این مرکز خرید فوق العاده با محیطی خلاقانه طراحی شده است که به شما این حس را می‌دهد که انگار همزمان در ونیز هستید! مرکز خرید Villagio به قدری بزرگ است که چند ساعت طول می‌کشد تا همه مغازه‌ها را که از خرده‌فروشی معمولی گرفته تا محصولات لوکس بالا را شامل می‌شود؛ بگردید.

بعد از خرید پرواز خارجی و بلیط جام جهانی قطر و لذت بردن از تماشای فوتبال کشورتان، می‌توانید به کودکان خود فعالیت‌های متفاوتی مانند اسکیت روی یخ، بولینگ و حتی ترن هوایی را در این مکان هدیه دهید!

در آخر

پایتخت قطر با سرعتی بسیار سریع در حال توسعه است و جاذبه‌های جذاب دوحه برای لذت بردن از آن کم نیست. اکنون با وجود برگزاری جام جهانی قطر، ده‌ها گزینه پرواز از سراسر جهان برای سفر به قطر و همچنین رزرو هتل در قطر وجود دارد. برای اطلاعات بیشتر درباره سفر به قطر می‌توانید از وبلاگ، سایت و اپلیکیشن سفرمارکت کمک بگیرید.

این مطلب تبلیغاتی است و محتوای آن توسط سفارش دهنده تهیه شده است.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها