رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 591566

گابارد: بایدن به دنبال تغییر رژیم در روسیه است

ساعت24- نماینده سابق کنگره و نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا گفت که رئیس‌جمهور ایالات متحده از درگیری در اوکراین برای مهندسی «تغییر رژیم در روسیه» و تغذیه مجتمع نظامی-صنعتی استفاده می‌کند.

html>

«تولسی گابارد» نماینده سابق کنگره و نامزد ریاست‌جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا جمعه (۱۲ اوت) به «فاکس نیوز» گفت، جو بایدن از درگیری در اوکراین برای مهندسی «تغییر رژیم در روسیه» و تغذیه مجتمع نظامی-صنعتی استفاده می‌کند. در همین حال به گفته او، متحدان اروپایی آمریکا همانطور که بایدن «نظم نوین جهانی» خود را می‌سازد، بها می‌پردازند.

به گزارش «راشا تودی»، این نماینده سابق کنگره از هاوایی تحریم‌های ضد روسیه دولت بایدن را که به گفته او تنها به ایالات متحده و اروپا آسیب رسانده و سود بی‌سابقه انرژی را نصیب مسکو کرده، انتقاد کرد.

او با اشاره به قیمت‌های بی‌سابقه برق در فرانسه، کاهش روشنایی عمومی و کمبود قریب الوقوع گرمایش در آلمان و محدودیت‌های مصرف انرژی خانگی و تجاری در انگلیس و اسپانیا گفت: اروپا در حال حاضر در یک بحران عظیم انرژی قرار دارد. چرا همه این‌ها اتفاق می‌افتد؟ به دلیل تحریم‌های جو بایدن، که چیزی کمتر از یک محاصره امروزی نیست. این مشکل عرضه است که جو بایدن ایجاد کرد و روسیه اکنون از آن سود می‌برد.

طبق این گزارش، پس از آغاز عملیات نظامی مسکو در اوکراین در ماه فوریه، ایالات متحده و اتحادیه اروپا چند دور تحریم اقتصادی را علیه روسیه اعمال کردند. ایالات متحده همچنین واردات نفت و گاز روسیه را متوقف کرده، در حالی که اتحادیه اروپا قطع تدریجی صادرات انرژی روسیه را آغاز کرده است. با امتناع چند کشور اروپایی از پرداخت هزینه گاز روسیه به روبل - همانطور که مسکو خواسته - و با تحریم‌های اتحادیه اروپا که مانع از تعمیر خطوط لوله گاز می‌شود، اتحادیه اروپا که برای حدود ۴۰ درصد گاز خود به روسیه وابسته است، با افزایش هزینه‌های انرژی و تورم مواجه است. در همین حال، انتظار می‌رود روسیه سود گاز خود را در سال جاری دو برابر کند.

به نوشته راشا تودی، در حالی که ایالات متحده میلیاردها دلار تسلیحات به اوکراین پمپاژ می‌کند، گابارد استدلال کرد که درگیری در این کشور هیچ وقت بر سر اخلاق نبوده است. او توضیح داد: این ارتباطی با مردم اوکراین یا «حفاظت از دموکراسی» ندارد. در مورد تغییر رژیم در روسیه و بهره برداری از این جنگ برای تقویت ناتو و تغذیه مجتمع نظامی-صنعتی است.

این نماینده سابق کنگره آمریکا افزود: از نظر جو بایدن، حتی ایجاد یک نظم جهانی جدید است. او می‌گوید «ما باید آن را رهبری کنیم» و تلاش می‌کند این کار را انجام دهد، حتی اگر این به معنای رساندن ما به آستانه فاجعه هسته‌ای باشد.

بایدن علناً اعلام کرده بود که ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه نمی‌تواند در قدرت بماند؛ اظهاراتی که بعدا کاخ سفید مجبور شد از آن عقب‌نشینی کند. در ماه مارس هم بایدن به خبرنگاران گفت که «نظم جهانی جدیدی وجود خواهد داشت و ما باید آن را رهبری کنیم».

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها