رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 591903

کشف ارتشای ۴۵۰۰۰ دلاری مامور متخلف مالیاتی

ساعت24-دادستان انتظامی مالیاتی با اشاره به عزم جدی برای برخورد با مفاسد اداری، از دریافت رشوه ۴۵۰۰۰ دلاری توسط رئیس گروه مالیاتی و کارشناس ارشد شاغل در یکی از ادارات امور مالیاتی خبر داد.

html>

به نقل از سازمان مالیاتی ایران، سید محسن خوانساریان تاکید کرد: پیشگیری از وقوع جرم و مبارزه با مفاسد اداری از برنامه‌های مهم نظام مالیاتی است و سازمان امور مالیاتی کشور از تمام توان و ظرفیت خود برای ارتقای سلامت نظام اداری بهره می‌برد.

وی با اشاره به اینکه برخورد با مصادیق جرم و فساد اداری، جریانی مستمر در سازمان امور مالیاتی کشور است که با جدیت دنبال شده و بهنگام اطلاع‌رسانی عمومی می‌شود، اظهار داشت: با اطلاع قبلی دادستانی انتظامی مالیاتی و حضور مأموران دادستانی در محل تخلف، ۴۵ هزار دلار از این دو نفر به‌عنوان رشوه کشف شد.

دادستان انتظامی مالیاتی سازمان امور مالیاتی کشور در خصوص جزئیات کشف و شناسایی تخلف یاد شده گفت: حسب اشراف اطلاعاتی دفتر این دادستانی مستقر در امور مالیاتی یکی از ادارات کل مشخص گردید رئیس گروه شاغل در این اداره کل، قصد اخذ وجه من غیر حق از مودی مالیاتی را دارد.

وی ادامه داد: با پیگیری‌های به عمل آمده محل قرار بین مودی و مأموران مالیاتی مذکور که به همراه حسابرس ارشد مالیاتی خود در محل فعالیت مودی حضور یافته بود، مشخص و با حضور نامحسوس در محل مبادله مبلغ ۴۵ هزار دلار، به‌عنوان رشوه کشف شد. این دو مأمور مالیاتی توسط افسر اداره آگاهی که با هماهنگی دادستانی انتظامی مالیاتی سازمان امور مالیاتی و با دستور قضائی در محل حضور یافته بود، بازداشت شدند.

دادستان انتظامی مالیاتی سازمان امور مالیاتی کشور تصریح کرد: با بررسی‌های به عمل آمده مشخص شد رئیس گروه مالیاتی بازداشت شده از مودیان مالیاتی دیگری نیز رشوه دریافت کرده و ابعاد تخلف این مأمور مالیاتی در دست بررسی است.

وی عنوان داشت: پرونده این مأموران مالیاتی مذکور جهت رسیدگی و صدور حکم به مراجع قضائی ذی‌ربط ارسال شد.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها