رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 592023

دبیر کل اوپک: کاهش سرمایه‌گذاریها قیمت نفت را بالا میبرد

ساعت24-دبیر کل اوپک معتقد است که سرمایه گذاری ناکافی در بخش نفت و گاز دلیل اصلی افزایش اخیر قیمت‌هاست و اوپک مسئول نیست.

html>

به گزارش فارس به نقل از رای الیوم، «هیثم الغیص» دبیر کل اوپک روز چهارشنبه به شبکه CNBC گفت که سرمایه گذاری ناکافی در بخش نفت و گاز دلیل اصلی افزایش اخیر قیمت‌هاست و اوپک مسئول نیست.

وی افزود: عوامل دیگری خارج از اوپک وجود دارد که در حال حاضر پشت افزایش قیمت نفت و گاز بوده است و من مجددا این عقیده خود را بیان می‌کنم که افزایش قیمت‌ها به دلیل کمبود شدیدسرمایه گذاری‌هاست.
الغیص تاکید کرد: اوپک پشت این افزایش قیمت‌ها نیست.

قیمت نفت در روز چهارشنبه بیش از یک دلار افزایش یافت و از پایین‌ترین سطح شش ماهه که روز گذشته ثبت شده بود، بالا رفت.

بر اساس این گزارش، کاهش غیرمنتظره و بزرگ ذخایر نفت و بنزین ایالات متحده به سرمایه‌گذاران یادآوری کرد که حتی با وجود احتمال رکود جهانی، تقاضا ثابت خواهد ماند.

بهای معاملات آتی نفت برنت تا ساعت ۶:۳۰ به وقت گرینویچ با ۸۲ سنت یا ۰.۹ درصد افزایش به ۹۳.۱۶ دلار در هر بشکه رسید. بهای معاملات آتی وست تگزاس اینترمدیت با ۸۵ سنت یا یک درصد افزایش به ۸۷.۳۸ دلار در هر بشکه رسید.

موسسه نفت آمریکا (API) گزارش داده است که ذخایر نفت این کشور در هفته منتهی به ۱۲ آگوست ۴۴۸ هزار بشکه کاهش یافت.

گزارش این موسسه همچنین نشان داد که ذخایر بنزین در مدت مشابه ۴.۵ میلیون بشکه کاهش یافته و ذخایر فرآورده‌های میان تقطیر نیز ۷۵۹ هزار بشکه کاهش یافته است.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها