رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 592148

آمار مهاجرت پزشکان نگران‌کننده است

ساعت 24  -  رئیس شورای عالی نظام پزشکی کشور گفت: آمار مهاجرت پزشکان به ویژه متخصصان نگران‌کننده است و زنگ خطری برای کشور محسوب می‌شود. این خبر در حالی از سوی منصور جعفری نمین اعلام می شود که یک مقام دیگر ایرانی از خروج بزرگ دانشجویان خبرداده است . علاوه براین در روزها و هفته های تازه سپری شده درباره مهاجرت پرستاران ونیز گروههای استارتاپی و کارخانه داران نیز خبرهایی منتشر شده است. واقعیت این است که میل به مهاجرت از ایران روندی فزاینده گرفته است.

html>

رییس شورای عالی نظام پزشکی در نشست با خبرنگاران در اردبیل گفته است : : سال گذشته با آمار بالای درخواست مهاجرت پزشکان روبه‌رو بودیم به طوری که از استان اردبیل ۲۰ نفر از پزشکان این درخواست را ارائه داده‌اند.وی با اشاره به اینکه تعداد این مهاجرت‌ها دقیقاً مشخص نیست، تصریح کرد: این پزشکان سرمایه‌های ملی و معنوی کشور هستند که در بلند مدت می‌تواند مشکل بزرگی را در کشور ایجاد کرده و شاهد فقدان نیروهای متخصص در حوزه پزشکی باشیم.رئیس شورای عالی نظام پزشکی کشور گفت: اطلاع‌رسانی در این زمینه و آگاهی‌بخشی در راستای حفاظت از سرمایه‌های انسانی دانش‌آموخته یکی از رسالت‌های خبرنگاران است که در این بخش باید مؤثر ظاهر شوند.

به گزارش مهر رئیس شورای عالی نظام پزشکی کشور به تمکین پزشکان به استفاده از کارت‌خوان اشاره کرد و افزود: در استان اردبیل درصد استفاده پزشکان از سامانه‌های هوشمند پرداخت ۹۵ درصد است.جعفری نمین در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: این رقم در استان‌های بزرگی مانند تهران ۹۰ درصد است که در مقایسه با آمار کشوری، اردبیل از میانگین بالایی در این زمینه برخوردار است.وی اضافه کرد: بر اساس توافقات انجام شده بانک مرکزی، تراکنش‌های بانکی پزشکان از دستگاه‌های کارت‌خوان مطب را در اختیار مجموعه مالیاتی قرار داده و بر این اساس درآمد پزشکان محاسبه و مالیات از آنها اخذ می‌شود.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها