رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 592184

مطهری : جزئیات توافق را نمیگویند و نمایندگان و مردم هم در جریان قرار نمیگیرند / ایجاد خفقان ، خلاف نظر رهبری است

ساعت24-منبیان نوشت : نماینده پیشین مجلس در رابطه با برخورد دو گانه نمایندگان با برجام تصریح کرد: در حقیقت این افراد به دلیل کینه‌ای که با روحانی داشتند، به دنبال تخریب برجام بودند و حالا که نوبت خودشان شده، مشاهده می‌کنند که بدون برجام نمی‌توانند کشور را اداره کنند.

html>

علی مطهری، نماینده پیشین مجلس، با اشاره به بازداشت افرادی نظیر تاج‌زاده گفت: بنده بازداشت تاج‌زاده را درست نمی‌دانم. در حقیقت تاج‌زاده صرفاً نظراتی را ابراز کرده، اگر این نظرات مخالف برخی نظرات نظام است دلیل نمی‌شود که او را بازداشت کنند. در حقیقت تا زمانی که کسی دست به اقدام عملی، علیه نظام نزده و اقدام مسلحانه نکرده ما حق بازداشت او را نداریم. بنابراین برای بنده واقعاً جای سوال است که چرا تاج‌زاده را بازداشت کردند و چرا او را محاکمه کردند.

او افزود: به عبارت دیگر بازداشت تاج‌زاده به معنای ایجاد خفقان در کشور است به این ترتیب که دیگران جرأت اظهارنظر پیدا نمی‌کنند و این نکته به ضرر کشور است. البته ایجاد خفقان در کشور مخالف نظر مقام معظم رهبری است چرا که ایشان بارها اعلام کردند افراد اگر نظری مخالف نظر من داشته باشند، می‌توانند ابراز کنند. بنابراین این بیانیات مقام معظم رهبری با بازداشت تاج‌زاده جور در نمی‌آید و این نکته را نشان می‌دهد کسانی که به دنبال بازداشت افرادی نظیر تاج‌زاده هستند، به بیانات ایشان هم توجهی ندارند.

مطهری در بخش دیگری از این گفتگو در رابطه با برخورد دو گانه نمایندگان با برجام تصریح کرد: در حقیقت این افراد به دلیل کینه‌ای که با روحانی داشتند، به دنبال تخریب برجام بودند و حالا که نوبت خودشان شده، مشاهده می‌کنند که بدون برجام نمی‌توانند کشور را اداره کنند چرا که برجام توافق خوب و به نفع ایران بوده، لذا مجبور هستند که آن را بپذیرند و قبول کنند، هر چند رفتار دوگانه‌ای در برخورد با، برجام داشتند.

این نماینده مردم تهران در مجلس دهم درباره اینکه تیم مذاکره‌کننده فعلی از تخصص تیم قبلی برخوردار است یا خیر؟ خاطرنشان کرد: درباره برجام اقدامات انجام شده بود و توافقی هم که به احتمال زیاد انجام می‌شود، همان موردی است که ظریف و عراقچی آن را به نتیجه رسانده بودند و درحال حاضر تنها جزئیاتی به آن اضافه شده والا کار اصلی در اسفند سال ۹۹ انجام شده است.

مطهری در پاسخ به اینکه نمایندگان مجلس یازدهم اعلام کردند در جریان جزئیات توافق قرار نمی‌گیرند، مجلس دهم در جزئیات برجام قرار می‌گرفت؟ یادآور شد: متأسفانه در حال حاضر جزئیات توافق را نمی‌گویند و نمایندگان و مردم هم در جریان قرار نمی‌گیرند البته در مجلس دهم در جریان برجام و توافق قرار می‌گرفتیم چرا که تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای به جلسات غیرعلنی و فراکسیون‌ها می‌آمدند و توضیح می‌دادند. نکته دیگر اینکه تیم مذاکره‌کننده فعلی نیز ممکن است با نمایندگان جلسه برقرار کنند اما مانند تیم مذاکره‌کننده سابق و مجلس دهم، جزئیات را نمی‌گویند.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها