رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 592510

سیدمحمدصدر: زمان جنگ از الان سخت تر بود ولی بین ملت و دولت اعتماد وجود داشت/ وقتی نمی گذارید مردم کاندیدا داشته باشند اعتمادشان کم می شود

ساعت24-دکتر سیدمحمدصدر عضو مجمع تشخیص مصلحت در گفت وگو با روزنامه شرق اظهار داشت:اعتماد زمانی بوجود می‌آید که دولت و حاکمیت مردم را در همه مسائل مشارکت دهند. شما وقتی اجازه نمی‌دهید مردم مشارکت سیاسی و فرهنگی داشته باشند و حتی اجازه نمی‌دهید در انتخابات‌ها کاندیدای خودشان را داشته باشند، طبیعی است که به مرور زمان آن اعتمادی که از اول انقلاب بین مردم و دولت وجود داشت کاهش پیدا کند.

html>

در زمان جنگ وضعیت اقتصادی خیلی بدتر از الان بود یعنی اکثر کالاها موجود نبود و بقیه هم کوپنی بودند. با این حال مشکلات کنونی در ایران وجود نداشت برای اینکه یک رابطه دوستانه و اعتمادساز بین دولت و ملت وجود داشت. متاسفانه به مرور زمان به دلیل عملکردهای اشتباه، سوءاستفاده‌ها، دروغ ‌و اختلاس‌ آن رابطه اطمینان بخش خدشه‌دار شد و اعتماد مردم از بین رفت. در نهایت مجموعه این عوامل باعث شد که موتور اصلی توسعه یعنی همان «سرمایه» به خارج از کشور منتقل شود.

برای اینکه ما این مشکل را حل کنیم باید یک انقلاب فرهنگی داشته باشیم که هم روش‌های دولت و حاکمیت تغییر کند و هم اینکه مردم تغییر کنند و به مرور زمان همان روحیه همدلی که در زمان انقلاب و جنگ بین دولت و ملت وجود داشت دوباره احیا شود.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها