رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 592522

راه های جذب بیمار به مطب

ساعت24-پزشکی و داشتن مطب ازجمله مشاغلی است که همواره بازار کار خوبی داشته و پزشکان بدون تبلیغ مطب نیز می‌توانند روزانه تعدادی بیمار را ویزیت کنند. گاهی ممکن است یک پزشک از تعداد بیماران خود راضی نبوده و دوست داشته باشد تا کار خود را رونق بخشیده و از روش‌های مختلف تبلیغ برای مطب و تخصص خود استفاده کند؛ روش‌های مختلفی برای جذب بیمار به مطب وجود داشته و افراد می‌توانند متناسب با شرایط خود، از هرکدام استفاده کنند.

html>

ما در این مطلب قصد داریم با ارائه‌ی راه‌های کاربردی جذب بیمار، به شما در تبلیغ مطب خود کمک کنیم؛ البته توجه کنید که ممکن است برخی از این روش‌ها برای شرایط شما مناسب نباشند؛ پس بهتر است خودتان در ابتدا ارزیابی کلی داشته و سپس نسبت به انجام آن‌ها اقدام کنید.

روش افزایش بیمار

اهمیت تبلیغ مطب دکتر

تبلیغ مطب علاوه بر اینکه منجر به افزایش تعداد بیماران و مراجعه کنندگان می‌شود، می‌تواند در افزایش اعتبار شما نیز تاثیر مثبتی داشته باشد. هرچقدر که مردم اسمتان را در مکان‌های مختلفی شنیده باشند و همه جا تعریفی از شما باشد، اعتماد آن‌ها نیز به تخصصتان بیشتر خواهد شد، پس به‌هیچ‌عنوان از اهمیت و مزایایی که تبلیغ بر روی کسب‌وکار شما دارد، غافل نشده و همواره به دنبال روش‌های جدید و نوین برای تبلیغ اسم و مطب خود باشید.

آیا محیط مطب در جذب بیمار تاثیر دارد؟

یکی از نکاتی که می‌تواند اثرات مثبت تبلیغ شما را چندین برابر کرده و مردم نیز به این تبلیغ‌ها اعتماد کنند، محیط و مکان مطب است. هرچقدر که محیط کاری شما مدرن، شیک، تمیز و حرفه‌ای بوده و در منطقه خوبی از شهرتان واقع‌شده باشد، مردم نیز به تبلیغات انجام‌شده توجه بیشتری خواهند داشت. البته محیط، تنها نوع دکوراسیون داخلی و محل مطب نبوده و شامل پرسنل و کادر درمانی شما نیز می‌شود؛ به عبارتی همکاران و پرسنل شما بیانگر و جلوه‌ای از مطب و اسم شما هستند؛ پس در انتخاب کادر و پرسنل حرفه‌ای توجه بیشتری داشته باشید.

راه های جذب بیمار به مطب

بهترین روش‌های جذب بیمار و تبلیغ مطب

با توجه به اهمیت مارکتینگ در هر شغل و حرفه‌ای، در قسمت پزشکی نیز افراد از روش‌های مختلفی برای تبلیغ مطب خود استفاده می‌کنند. با اینکه امروزه دیجیتال مارکتینگ نسبت به روش‌های مارکتینگ قدیمی پیشی گرفته است، اما بااین‌حال در عرصه پزشکی ممکن است گاهی شما از روش‌های قدیمی بازاریابی برای مطب خود نتیجه بهتری بگیرید؛ پس منظور از روش‌های جذب بیمار، تنها دیجیتال مارکتینگ نیست.

برای آشنایی بیشتر شما با بهترین روش‌های جذب بیمار و تبلیغ مطب، در ادامه به بررسی 8 مورد از مهم‌ترین و بهترین آن‌ها می‌پردازیم؛ پس تا انتهای مطلب با ما همراه باشید.

  • از اهمیت بیماران قبلی و تبلیغ مطب از طریق آن‌ها غافل نشوید:

بیمارانی که قبلاً به مطب شما مراجعه کرده و کارهای درمانشان انجام‌شده است، بهترین گزینه برای تبلیغ مطب و جذب بیماران جدید هستند؛ چراکه این افراد از نحوه کار شما مطلع بوده و درصورتی‌که رضایت کامل داشته باشند، حتماً شما را به بقیه نیز معرفی خواهند کرد. افراد همواره نسبت به کسانی که نمونه کار و یا درمان موفقی از آن‌ها دیده باشند، اعتماد زیادی دارند.

برای تبلیغ بیشتر و دیدن رضایت بیماران قبلی توسط سایر افراد، بهترین گزینه این است که از بیماران قبلی خود بخواهید تا در قالب پیام، ویدیو و یا عکس، رضایت خودشان را در یکی از شبکه‌های اجتماعی به اشتراک بگذارند.

  • از تیم حرفه‌ای برای تبلیغ و اطلاع‌رسانی در سوشیال مدیا کمک بگیرید:

امروزه سوشیال مدیا و شبکه‌های اجتماعی، یکی از ابزارهای مهم و کاربردی در تبلیغ تمامی کسب‌وکارها هستند. بهترین گزینه برای استفاده از این روش، این است که از افراد و تیمی حرفه‌ای و متخصص در زمینه شبکه‌های اجتماعی کمک بگیرید؛ این افراد با دانش و تخصص خود می‌توانند کمپین‌های تبلیغاتی موثری راه‌اندازی کنند.

  • یک وب‌سایت حرفه‌ای متناسب با تخصص خود طراحی کنید:

داشتن وب‌سایت خصوصی و حرفه‌ای متناسب با تخصص پزشک، می‌تواند بر اعتبار و برندینگ وی تاثیر مثبتی داشته باشد؛ به این صورت که افراد هنگامی‌که می‌بینند یک پزشک برای کار خود ارزش قائل بوده و برای خود یک وب‌سایت شخصی راه‌اندازی کرده است، به‌صورت ناخودآگاه به آن پزشک اعتماد می‌کنند و این اعتماد نیز زمینه تبلیغ مطب و جذب بیمار را فراهم می‌کند.

  • از نوبت‌دهی اینترنتی به بیماران استفاده کنید:

نوبت‌دهی اینترنتی یکی از تکنولوژی‌هایی است که در چند سال اخیر و در حوزه پزشکی روی کار آمده و موجب سهولت بیماران در گرفتن نوبت و ویزیت شده است. پزشکان با ثبت‌نام در این پلتفرم‌ها می‌توانند امکان نوبت‌دهی آنلاین را برای بیماران خود فراهم کرده و با این کار تبلیغ کوچکی نیز برای خود انجام دهند.

راه های جذب بیمار به مطب

وقتی افراد به سایت‌های نوبت‌دهی اینترنتی همانند دکتریاب مراجعه می‌کنند، به دنبال این هستند که دکتر متخصص در زمینه بیماری خود را پیدا کنند؛ پس حضور و ثبت‌نام شما در این‌گونه سایت‌ها منجر به جذب بیمار به مطب شما می‌شود.

  • دکتریاب، سایت نوبت دهی اینترنتی پزشکان:

دکتریاب یکی از سایت‌های معتبر نوبت اینترنتی پزشکان است که افراد در هر نقطه و شهر از ایران می‌توانند لیستی از پزشکان معتبر و متخصص را مشاهده کرده و قبل از مراجعه حضوری، نسبت به دریافت نوبت به‌صورت آنلاین اقدام کنند. علاوه بر آن، در این سایت افراد می‌توانید هرگونه سوال و مشکل خود را از پزشک موردنظر پرسیده و منتظر جوابدهی وی باشند.

توجه داشته باشید هرچقدر که شما سریعاً در این سایت به سوالات بیماران خود پاسخ داده و توجه بیشتری نسبت به آن‌ها داشته باشید، می‌توانید تعداد بسیاری از آن‌ها را به مطب خود جذب کنید.

  • از برندینگ اسم خود و یا کلینیک غافل نشوید:

داشتن برند و معروف بودن اسم شما در سطح استان خود، می‌تواند منجر به تبلیغ شود. برندینگ پزشکی جزئی از تبلیغات و مارکتینگ بوده و اگر بتوانید روی برندینگ اسم مطب خود کار کنید، می‌توان گفت که توانسته‌اید نصف مسیر تبلیغ مطب را طی کنید. مردم اغلب دوست دارند به پزشکانی مراجعه کنند که اغلب افراد، آن‌ها را شناخته و اسم معروفی دارند؛ پس از اهمیت این موضوع غفلت نکنید.

  • وضعیت بیمارانی که آن‌ها را درمان کرده‌اید، پیگیری کنید:

هنگامی‌که پس از درمان بیمار، وضعیت آن را پیگیری می‌کنید؛ به وی نشان می‌دهید که برای بیماران خود ارزش بسیاری قائل هستید. مطمئن باشید که این موضوع صدرصد بین بقیه بیماران جدید شما راه پیدا کرده و موجب تبلیغ شما و مطبتان خواهد شد.

  • برخی از خدمات را به‌صورت رایگان ارائه دهید:

بسیاری از پزشکان برای تبلیغ مطب خود، برخی از خدمات خود هرچند کوچک را به‌صورت رایگان انجام می‌دهند؛ به‌عنوان‌مثال برخی از دندان پزشکان جلسه اول ویزیت را رایگان انجام داده و بابت آن پولی نمی‌گیرند و یا در برخی از زمینه‌های دیگر که بیمار باید از محل درمان عکس گرفته و یا آزمایش خاصی را انجام دهد، پزشکان می‌توانند با یکی از این مراکز قرار داد بسته و برای بیماران خود تخفیف بگیرند. این موضوع یکی از روش‌های موثر برای تبلیغ بوده و توصیه می‌کنیم تا حداقل یک بار آن را اجرا کنید.

  • در تبلیغات خود استمرار داشته باشید:

فکر نکنید که با یک‌بار تبلیغ و انجام روش‌های گفته‌شده، تبلیغ شما صورت گرفته و دیگر نیازی به ادامه دادن آن ندارید؛ در تمامی کارها، داشتن استمرار اهمیت زیادی دارد و اگر بدون برنامه‌ریزی قطع شود، ممکن است نتیجه‌ای برعکس داشته باشد.

پس بهتر است که روش‌های گفته‌شده را همیشه اجرا کرده و از فعالیت‌های خود در شبکه‌های اجتماعی غافل نشوید؛ به‌عنوان‌مثال اگر برنامه‌ریزی کرده‌اید که برخی از خدمات مانند ویزیت جلسه اول را به‌صورت رایگان انجام دهید، این تصمیم را منحصر به بازه زمانی خاصی نکرده و سعی کنید که همواره این خدمت را مشتریان خود ارائه دهید.

نتیجه‌گیری درباره‌ی راه‌های جذب بیمار به مطب

تبلیغات در هر حرفه و شغلی، جزو واجبات بوده و برای موفق شدن و رسیدن به درآمدهای بالا، بهتر است تا تبلیغات موثری انجام دهید. تبلیغ مطب منجر می‌شود تا پزشک متخصص علاوه بر جذب بیمار بیشتر، در منطقه خود نیز معروف شده و جزو پزشکان تاپ و برتر قرار بگیرد. تمامی روش‌هایی که در این مطلب بررسی کردیم معتبر بوده و درصورتی‌که بتوانید آن‌ها را به خوبی انجام دهید، به نتایج بسیار شگفت‌انگیزی دست خواهید یافت.

این مطلب تبلیغاتی است و محتوای آن توسط سفارش دهنده تهیه شده است.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها