رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 593303

واکنش علامه طباطبایی به بیحجابی و بدلباسی یک محقق آمریکایی

ساعت24-علامه طباطبایی در واکنش به تذکر عبدالله انوار به یک خانم محقق آمریکایی در انجمن شاهنشاهی فلسفه ایران می‌گوید: «چی‌کارش داری آقا! باید خودمان آدم باشیم!»

html>

به تازگی یک فایل صوتی در شبکه‌های مجازی در حال چرخش است که در آن عبدالله انوار، نسخه‌شناس مشهور ایرانی خاطره‌ای از علامه طباطبایی نقل می‌کند. متن این خاطره به شرح زیر است:

من با آقای طباطبایی صحبت می‌کردم و آشنا بودم. او مرد شریفی بود و خیلی زحمت کشیده بود. پنجشنبه‌ها می‌آمد مؤسسه حکمت و فلسفه، من هم می‌رفتم و از آنجا با هم آشنا بودیم. چون ایشان به مطهری خیلی علاقه داشت و مطهری هم با من خیلی آشنا بود و ما آنجا با علامه صحبت می‌کردیم.

یک بار دو دختر خانمی آمده بودند آنجا و آن زمان حجاب خیلی مطرح نبود، زمان شاه بود. یکی از آن دخترها که آمریکایی بود، لیسانس فلسفه را در کلمبیا گرفته بود، فوق‌لیسانسش را در سوربن گرفته بود و دکترایش را هم در فریبورگ (Freiburg) آلمان گرفته بود. او درباره مقولات سؤالاتی داشت. علامه هم که انگلیسی نمی‌دانست من آنجا مترجم بودم.

خانم بیچاره که خب فرهنگ ایران را نمی‌دانست، لباسش باز بود و مدام دستش را هم تکان می‌داد. من [یک دفعه کُتَم را دادم] گفتم این را تنت کن، این [شخص] یک قدیس است. این دختر هول شد و گفت exusme ببخشید و... علامه گفت: «چی‌کارش داری آقا! باید خودمان آدم باشیم!» علامه خیلی مرد اخلاقی و والایی بود.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها