رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 593658

فعال سیاسی اصلاح طلب : خاتمی عقب نشینی نکرده / وقتی لاریجانی را ردصلاحیت می کنند احزاب اصلاح طلب چه صحبتی داشته باشند؟!

ساعت24-منیبان نوشت:عضو حزب اتحاد ملت در رابطه با جلسه اخیر این حزب و اینکه آیا فعالیت انتخاباتی توسط اعضا آغاز شده یا خیر اظهار کرد: حزب مشغول طراحی است اما اینکه بگوید سال آینده انتخابات را چه کار کنیم به این مفهوم هنوز ورود نکرده ایم.

html>

محمود میرلوحی، عضو حزب اتحاد ملت، در رابطه با جلسه اخیر این حزب و اینکه آیا فعالیت انتخاباتی توسط اعضا آغاز شده یا خیر اظهار کرد: حزب مشغول طراحی است اما اینکه بگوید سال آینده انتخابات را چه کار کنیم به این مفهوم هنوز ورود نکرده ایم. اتفاق مهمی که در حوزه انتخابات رخ داد در شورای نگهبان همان ۵ نفر از ۶ نفر قبلی تایید شدند و این بدان معناست که نشانه هایی از تغییر ملاحضه نمی شود.

او افزود: به نظرم نشانه ای از اینکه تغییری در انتخابات کشور بوجود می آید دیده نشده است و هیچ کدام از احزاب هنوز رغبت و تمایلی ندارند پس چه صحبتی داشته باشند؟! بگویند نظارت استصوابی انتخابات را از مفهوم خارج کرده است؟ وقتی در مورد انتخابات صحبت می کنند که شرایط به سمت مشارکت حداکثری در حال حرکت باشد و فضا بهبود پیدا کند. بگویند روش های حذفی قرار نیست ادامه پیدا کند و قرار نیست انتخابات ۹۸ و ۱۴۰۰ برای بار سوم تکرار شود آن زمان دوستان می نشینند و همفکری می کنند. اگر بنا باشد آن وضعیت برای بار سوم تکرار شود چه تصمیمی بگیرند؟ در جلسات حزب اتحاد ملت هم همین است کمیسیون ها گزارش می دهند گزارش جبهه اصلاحات داده می شود و دستوراتی تعیین می شود. در جلسه اخیر هم بحث آموزش عالی و مسئله آموزش و پرورش مطرح بود و گزارشی را ارائه کردند که البته نیمه تمام مانده است.

عضو حزب اتحاد ملت تاکید کرد: در انتخابات اخیر همه شاهد بودیم که به چه روشی همه احزاب حذف شدند و محلی برای حضور، تلاش و اهمیتی برای احزاب نبود. وقتی لاریجانی را به آن شکل ردصلاحیت می کنند احزاب اصلاح طلب چه صحبتی داشته باشند؟! البته کمیته انتخابات در حزب اتحاد ملت تشکیل شده است چراکه حزب به تماشا نمی نشیند. در حال تلاش هستیم بلکه فضا رقابتی شود و انتخابات سالم و آزاد برگزار شود. اگر برنامه ریزی های انتخاباتی به همان روش های گذشته باشد جبهه اصلاحات همان تصمیم قبل را می گیرد.

او در پایان گفت: اگر اصلاحات مُرده رای مردم در سال ۹۶ کجاست؟ تفاوت مشارکت در انتخابات اخیر و سال ۹۶ زیاد بود. اصلاحات کجاست؟ طبیعی است از رقیب انتظار نداریم بگوید اصلاح طلبان اکثریت آرا هستند. احساس ما این است که در کنار اکثریت مردم هستیم. اینکه فکر کنیم اصلاح طلبان باید مانند اصولگرایان تندرو بشوند تا رای ها به سمت شان بیاید این قطعا اشتباه است و همچین اتفاقی نمی افتد.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها