رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 593771

آقایان اهل مباهته و بهتان و تهمت! شهید بهشتی اجازه نداد آمار شهدای جنایت شاه در 17شهریور ، بیشتر از تعداد واقعی اعلام شود

ساعت24-روزنامه جمهوری اسلامی با اشاره به حادثه17شهریور 1357 نوشت: آن زمان، برخی‌ افراد برای زدن رژیم طاغوت گفتند شهدای 17شهریور را چندبرار اعلام کنیم اما شهید آیت‌الله بهشتی، به خروش آمد که هرگز؛ همان آمار واقعی باید اعلام شود.

html>

یعنی ما در اوج جنایت شاه، به دشمن هم تهمت نمی‌زنیم و نمی‌گذاریم ناحقی در حق او روا داشته شود. این نگاه به کلام در آمده شهید بهشتی بود که کسی از نردبان حرام به بام سعادت نمی‌رسد.

در منطق انقلاب اسلامی، وسیله باید از جنس هدف باشد. وسیله پاک و حلال و مؤمنانه است که ما را به مقصد و هدف مؤمنانه می‌رساند. این همان درسی است که برای امروز و فردا باید بدان توجه کنیم. مسئولان آن را درسی برای همه سال‌ها بدانند و هیچگاه جز به حق سخن نگویند.

به ویژه باید این را به مباهته پندارانی گفت که مثلا برای یاری انقلاب، رکورد تهمت و افترا را هر روز جا به جا می‌کنند. بدانند که با تهمت به دشمن هم نمی‌شود از انقلاب دفاع کرد چه رسد به کسانی که جور دیگر فکر می‌کنند. مباهته، اخلاقی در تعارض با روح انقلاب است که بر جوانمردی استوار است. قلم‌های تهمت‌زن و زبان‌های تهمت پراکن نه تنها انقلابی نیستند بلکه ضدانقلاب‌هایی هستند که موریانه‌وار پایه‌های اخلاقی نظام را به دندان می‌کشند. انقلاب را روح همان اخلاق بهشتی است. ارزش افزوده و اقتدار نگهدارنده هم با این مشرب ایجاد می‌شود.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها