رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 593966

جلوگیری نیجریه از قاچاق یکی از اعضای بدن  هزاران خر

ساعت 24 - پلیس یکی از فرودگاه‌های بین‌المللی نیجریه اعلام کرده که از قاچاق یکی از اعضای بدن  خر به هنگ‌کنگ جلوگیری کرده است. مسئولان گمرک این فرودگاه گفته‌اند که قاچاق‌بران، محموله ضبط شده را بنام عضو بدن گاو معرفی کرده بودند.

خر
html>

مسئولان گمرک فرودگاه بین‌المللی لاگوس که بزرگترین شهر نیجریه است به خبرنگاران گفته‌اند که این عضو خر را که در ١٦ خریطه/ساک و به هدف قاچاق به هنگ‌کنگ جابه‌جا شده بود کشف و ضبط کرده‌اند.گمرک فرودگاه لاگوس گفته که برای به دست آوردن اطلاعات بیشتر در این مورد، تحقیقات را آغاز کرده‌اند.مشخص نیست قاچاقبران به چه هدفی اقدام به این کار کرده‌اند، اما قاچاق و صادرات پوست خر از نیجریه به خارج، تبدیل به یک امرمعمول در این کشور شده است.مقام‌های نیجریه اعلام کرده‌اند که تنها در ماه ژوئیه سال جاری میلادی، به ارزش ١١٦ هزار دلار پوست خر را که از کشورهای همسایه نیجریه به داخل این کشور قاچاق می‌شد، ضبط کرده‌اند.انجمن خر فروشان نیجریه نیز به قاچاق پوست خر اعتراض کرده و بارها خواهان توقف قاچاق خرها از این کشور شده است.این نهاد از دولت فدرال نیجریه خواسته تا تجارت صنف خرفروشان را نجات داده و با قاچاقبران به ویژه قاچاقبران چینی که در قاچاق پوست خر دخیل هستند، برخورد کند.

نیجریه در تلاش است صادرات پوست خر را که به شدت جمعیت حیوانات کار این کشور را کاهش داده، منع و یا کمتر کند. صادرات و قاچاق پوست خر در مناطق شمالی این کشور، بیش از دیگر بخش‌های آن معمول است.برای رسیدن به این هدف، سال گذشته میلادی، حتی یکی از سناتوران این کشور پیشنهاد منع کشتار خرها و ممنوع قرار دادن صادرات پوست آنها را داده بود.کشورهایی چون چین از بازارهای اصلی پوست خری است که از نیجریه قاچاق می‌شود. چین از پوست خر برای ساختن برخی داروهای سنتی، کار می‌گیرد.محمد داتی، یکی از قانون‌گذاران فدرال نیجریه در واکنش به این مساله گفته که نسل خر در نیجریه «در معرض انقراض است و (خر) حیوانی است که به دلیل نرخ بسیار پایین باروری نمی‌توان آن را در تعداد زیاد پرورش داد.»

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها