رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 594257

قیمت دلار تا کی افزایشی خواهد بود؟

ساعت 24 -  سرسختی ، ناسازگاری و چشم اندازهای ناجور دونظام سیاسی ایران و ایالات متحده آمریکا در باره داده و ستانده از گفت وگوهای هسته ای یا به قول سیاسیون ایرانی رفع تحریم ها آخرین روزنه های کوتاه مدت و چند روزه برای رسیدن به نقطه مشترک  رابسته است. کارشناسان باوردارند جو بایدن برای نشان دادن توانایی های دولتش دربرابر فشارهای ایران در این باره ، گفت وگوها را دست کم تا زمان برگزاری انتخابات کنگره دراین کشور با درنگ روبه روکرده است. از سوی دیگر بیانیه نسبتا تند سه کشور بزرگ اروپایی علیه ایران نیز امیدها برای دستیابی به یک آشتی در چند روز را کمرنگ ترکرده است.به نظر می رسد قیمت دلار دیگر روند کاهنده مهمی را تجربه نکند.

دلار
html>

این اتفاق مهمی است که دست کم در یک سال تازه سپری شده رخ نداده بود. در یک سال پس از روی کار امدن دولت سیزدهم این مقامهای ایرانی بودند که درنگ بر کاررا جاری می کرد اما حالا این آمریکایی ها هستند که می خواهند گفت وگوها را تا دوره معینی تعطیل کنند. پیامدهای این رخداد تازه بر کسب وکار ایرانیان و معیشت شهروندان ونیز انتظارات آنها چیست؟ واقعیت این است که ایرانیان به آرامی خود را از این میدان خسته کننده بیرون می کشند و به جای اینکه چشم به راه بازشدن این گره بزرگ باشند برنامه های خود را برای رفتارهای تازه فراهم می کنند. گروهی از ایرانیان دارای ریسک پذیری بالاتر مهیای رفتن از ایران می شوند ، گروه دیگری ممکن است بنگاههای خود را با تعدیل نیرو اداره کنند و شهروندان نیز با کاهش بیشتر هزینه های غیر خوراکی به صنعت و بخش خدمات آسیب جدی می زنند. امابازارهای ایران نیز بسته به کارکردها و ماهیت خود رفتارهای تازه و رخدادهای نو را تجربه خواهند کرد. بازار ارز به دلیل ماهیت خود زودترین واکنش را نشان داده واز همان روزی که بوی نا امیدی گفت وگوها در پرونده هسته ای را شنید واکنش نشان داد. به این معنی که قیمت هردلار آمریکا در بازار آزاد ارز درایران دلار در خرید و فروش امروز درمسیر صعود روزهای پیش به دامنه وکریدور قیمتی 31 هزار تومانی برسد. .جهش قیمت دلار در معاملات امروز نشان می دهد فعالان این بازار چشم انتظار روندهای افزایشی بیشتری دربازار دلار هستند. حالا اینطور دیده می شود که داد و سدکنندگان حرفه ای این بازار تصور قیمتی خود را تغییر داده اند و به صف خرید دلار پیوسته اند. برخی از کسانی که با دولت همراهی ذهنی و اجرایی بیشتری دارند روند فزاینده قیمت دلار پس از ناامیدی از گفت وگوها به کسانی نسبت می دهند که می خواهند به بهانه بیانیه اروپایی ها بازار ا صعودی کنند.

نرخ تبدیل ارز های معتبر در بازار ارز ایران از شنبه تا امروز و همزمان با پررنگ شدن خبرهای ناخوشایند سیاسی در مسیر افزایشی قرارگرفته است. . در حالی که دلار در معاملات روز شنبه با نرخ 30 هزار و 380 تومان به کار خود پایان داد، در معاملات روز یک شنبه افزایشی شد و تا سطح 30 هزار و 800 تومان هم پیش رفت. دیروز اما دلار در معاملات پیش از ظهر خود در نزدیکی مرز 31 هزار تومانی معامله می شد با این حال در ادامه روز افزایشی شد و توانست مسیر ورود خود به کانال جدید قیمتی را بیابد. بر همین اساس اسکناس آمریکایی امروز ز تا سطح قیمتی 31 هزار و 50 تومان پیش رفت که نرخ بالایی در هفته های اخیر محسوب می شود. این افزایش در قیمت دلار در حالی است که خوش بینی نسبت به آینده مذاکرات باعث ریزش چند هزار تومانی قیمت این ارز خارجی شده بود با این حال بی نتیجه ماندن مذاکرات از یک سو و نگرانی ها در خصوص صدور قطعنامه شورای حکام علیه ایران سبب صعودی شدن دوباره قیمت دلار شدند. افزایش قیمت دلار نیمایی و ورود آن به کانال قیمتی 27 هزار تومانی نیز نشان دهنده تصورات افزایشی معامله گران ارزی در بازار است.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها