رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 594372

رفتارهای آزاردهنده علیه اتاق های بازرگانی

ساعت 24 - داستان گونه هایی که برخی از فعالان اقتصادی در بستر اعتراض علیه وضعیت اتاق های بازرگانی به ویژه هیات رییسه اتاق های تهران و ایران می سازند و همانند گروههای سیاسی  ورشکسته - که تنها کارشان شبهه افکنی است  - در فضای مجازی منتشر می کنند نشانه چیست ؟ به نظر می رسد شماری از این به اصطلاح منتقدان که با وجود همه روشنگری و شفاف سازی ها از این رویا بافی برای آشوب ذهنی در میان فعالان بخش خصوصی دست برنمی دارند ، بیش از هرچیز نا امیدی از آینده و قبول باخت در رقابت های آتی است.

اتاق
html>

این افراد در غیر این صورت و در شرایطی که امیدی به برنده شدن در انتخاباتی شفاف و آزاد داشتند این احتمال را می دادند با برخی از اعضای فعلی اتاق شاید همکار باشند و بخواهند همکاری کنند و این بازی را در جایی قطع می کردند. این ناامیدی راه را برای به هم زدن نبرد آبرومندانه در میدان رقابت از سوی آنها و رفتن به بیراهه ها هموار کرده است. یکی از اعضای این گروه که می خواهند کلیت اتاق را با این رفتارها با ابهام روبه رو سازد و پیش از این نیز به برخی نهادهای قدرت آدرس کودتا کردن را داده است در متنی اینترنتی نوشته است ، برخی روسای اتاق های بازرگانی می خواهند با دگرگونی در آیین نامه های مربوط به اتاق ریاست را در استانها دایمی کنند. این داوری کوری است که البته فرهیختگان و فعالان اقتصادی نخبه ایران هرگز ان را باور نمی کنند و البته دلیل عقلی ومنطقی نیز برای رد این شبهه بسیار پرشمار است. یکی از اعضای هیات رییسه اتاق ایران در پاسخ به این ادعای عجیب و شگفت انگیز که از سوی رویا بافان وتنها و تنها برای مخدوش کردن بافته شده است توضیح داده که این ادعایی پوچ است. نایب‌رئیس اتاق ایران در پاسخ به شایعه برداشتن محدودیت دو دوره‌ای ریاست اتاق‌ها گفته است : آیین‌نامه اجرایی اتاق‌ها هیچ تغییری نکرده و هیات رئیسه اتاق ایران موافق تغییر آیین‌نامه هیات نمایندگان نیست..

نایب‌رئیس اتاق ایران با اشاره به تغییرات آیین‌نامه اجرایی قانون اتاق‌های بازرگانی گفت: به‌موجب بند (ه) ماده ۱۶ قانون اتاق بازرگانی، صنایع ‌و معادن و کشاورزی ایران، تهیه، پیشنهاد و اصلاحات بعدی آیین‌نامه‌های اجرایی این قانون ازجمله وظایف هیات نمایندگان اتاق ایران است که باید توسط این رکن تهیه و به شورای عالی نظارت پیشنهاد شود. بنابراین اساساً موضوع برداشتن محدودیت ریاست دو دوره‌ای توسط هیات رئیسه اتاق ایران کاملاً کذب و در ادامه سناریوی تخریب این نهاد قانونی است.شماری از فعالان اتاق های بازرگانی در گفت و گو با ساعت 24 از این رفتار برخی کسانی که خود سالهاست در یک اتناق بازرگانی نایب رییس و سپس رییس بوده وهست و به دلیل سابقه چپ گرایی اتدکسی اصولا به بخش خصوصی اعتقاد ندارد را بدترین رفتارها می داند . آنها باوردارند چنین افرادی با ماهیت سیاسی قصدشان مبهم سازی و ناکارآمد کردن نهاد اتاق بازرگانی است و البته با توجه به وضعیت موجود راه به جایی نمی برند جز اینکه بخواهند با برنامه ریزی میدان رقابت را نابود سازند.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها