رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 594423

ایران در پیچیده ترین پیچ تاریخ معاصر

ساعت 24 - محسن خلیلی رییس هیات مدیره انجمن مدیران صنایع و از صنعتگران قدیمی ایران در نشست اعضای این انجمن تاکید کرد:  به گمان این ارادتمند در این سن 93 سالگی ،  میهن عزیزمان در یکی  از پیچیده ترین و حساس ترین دوران تاریخی خود بسر می برد . دورانی که  نیازمند ایثار و فداکاری تک تک افراد و آحاد اجتماعی و از آن مهمتر فعالیت های منسجم و دقیق مدنی و صنفی است تا امکان گذار از این وضعیت دشوار ممکن شود. "

خلیلی
html>

وی ادامه داد : دوره ای که نه فقط در داخل با انواع مسلائل و مشکلات حاد اقتصادی و اجتماعی و ناملایمات سیاسی مواجه ایم ، بلکه همچنین در خارج نیز با دشمنی های بسیار مخاطره انگیز روبروییم که بقا و دوام این سرزمین را با تهدیدات جدی مواجه نموده است. دوران سخت و دشواری که تنها از طریق تجمیع اراده ملی و کاهش شکاف دولت- ملت فائق آمدن بر آنها امکان پذیر می شود ؛ که امید است چنین شود.

بخشی از سخنان وی در این نشت را می خوانید : نهادهای مدنی و تشکل های صنفی و صنعتی اساس توسعه اند و هیچ کشوری بدون وجود چنین نهادهایی ، در مدار توسعه قرار نمی گیرد. چرا که هیچ کشوری بدون جلب مشارکت و همکاری تک – تک شهروندان و صرفا با اتکا به گروهها و طبقات خاص و محدود و ساختاری اداری و دیوانی نمی تواند بار حل مسائل و مشکلات و چالش های یک کشور قرن بیست و یکمی را بر دوش کشد و رفاه و آسایش و خوشبختی و بهروزی آن جامعه را به ارمغان آورد.

ایجاد نهادهای مدنی و تشکل های صنفی و صنعتی به عنوان ضرورت های تداوم حیات یک ملت و کشور ، اما دو سویه دارد ؛ سویه اول ، نهاد دولت در معنای نظام حکمرانی است که زمینه و بستر و امکان تاسیس و نشو و نمای این نهادها را فراهم و فضای مساعد را با تدوین قوانین و مقررات و انتصاب مجریان شایسته ، ایجاد می کند. سویه دیگر معادله ، " جامعه " است که اولا در مقام مطالبه گر ، باید ایجاد این نهادها را از دولت ها بخواهد و در ثانی در تاسیس و فعالیت این نهادها همکاری و مشارکت موثر کند و از خود سلب مسئولیت نکند و در برخورد با مسائل و مشکلات و نامهربانی ها ، ناامید و سرخورده نشود. به هر حال مردمی که نخواهند از بخشی از امکانات و داشته های مالی و فکری و روحی و روانی خود در جهت یک حرکت منسجم ملی برای خیر عمومی هزینه کنند و همواره چشم به دست و فکر دولت ها و حکومت ها داشته باشند، بهره و نصیبی از توسعه و پیشرفت نخواهند برد. " انجمن مدیران صنایع " با سابقه درخشان در طی چند دهه سعی کرده است در این مسیر و مجموع کردن اراده ها و خواست ها و امکانات و توانمندی های اعضای خود در جهت نیل به توسعه ای پایدار ، موثر و مفید باشد. اما به قطع و یقین این نهاد عزیز و ارزشمند نیز مانند هر پدیده دست ساخت بشری نیازمند بازبینی عملکرد و فعالیت های خود از طریق دریافت نظرها ، انتقادها و راهنمایی های اعضا و علاقمندان و کارشناسان گرامی است . لذا از همه عزیزان حاضر در مجمع و نیز سایر اعضا استدعا می نمایم ما را از دیدگاهها و نظراتخود محروم نسازند و انجمن خود را در جهت ارتقا برنامه ها و فعالیت هایش یاری دهند .

بی شک انجمن مدیران صنایع نیازمند سعی و تلاش هر چه بیشتر اعضای محترم هیات مدیره و دبیر کل محترم و کارکنان گرامی خود است که ضمن تقدیر فراوان از زحمات و تلاش های همه این عزیزان ، استدعا دارم تا هر چه بیشتر و بهتر در خدمت خواست ها و مطالبات اعضای گرامی باشند و گوش و دل و فکرشان را برای شنیدن دیدگاهها ، راهنمایی ها و مطالبات اعضای محترم باز نگاه دارند و بدانند ، انجمن مدیران صنایع چیزی نیست جز مجموعه اعضای آن !

در خاتمه شایان ذکر است که عرض نمایم ارادتمند اخیرا نهادی پژوهشی و تحقیقاتی را با قبول افتخار همکاری تعدادی از نخبگان اقتصادی و صنعتی میهن مان ، سرورانی همچون : دکتر مشایخی ، دکتر نیلی ، دکتر بهکیش و فعالان تشکلی برجسته ای همچون : مهندس پورفلاح ، مهندس نصرالله فلاح ، مهندس سلیمی ، مهندس جابر انصاری و عزیزانی دیگر به نام " بنیاد توسعه صنعتی محسن خلیلی " تاسیس نموده ام که مقرر است در جهت پشتیبانی و حمایت از مطالعات و پژوهشهای کاربردی اقتصادی و صنعتی و تشکل های فعال در این زمینه برای تحقق توسعه صنعتی میهن مان فعالیت نماید .

نهادی الهام گرفته از بنیادهای حمایتگر و تشویق گر در کشورهای پیشرفته که جای آن در کشورمان خالی بود و به گمانم برای اولین بار است که چنین نهادی در حوزه "صنعت " توسط بخش خصوصی تاسیس می شود.

این نهاد پژوهشی و تحقیقاتی که با تامین مالی این خدمتگذار و بدون عضو گیری تاسیس شده است قرار است در خدمت محققان و پژوهشگران و مشوق فعالیت های مطالعات کاربردی باشد و به اقتصاد ملی خدمت نماید. نهادی که می تواند به انجمن مدیران صنایع نیز خدمت کند و یار و یاور آن باشد. نهادی که امیدوارم بعد از حیات من نیز دوام و بقا داشته باشد.

محسن خلیلی

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها