رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 594858

مرگ غم انگیز مهسا امینی وپبامدهای آن

ساعت 24 - سرخداد شگفت انگیز مهسا امینی که پس از دوساعت بودن در اختیار ماموران گشت ارشاد از دنیا رفت و دنیایی از حرف و حدیث درباره اش در ذهن شهروندان پدیدار شده و مقامهای ارشد کشوررا به تکاپو انداخته و شماری از شهروندان ایران در شهرهای گوناگون به اعتراض برخاسته اند حالا خبر نخست ایران شده است. این مرگ غم انگیز که روح ملی را آزرده کرده است پیامدهای پرشماری در همه ارکان جامعه خواهد داشت.

html>

ناامنی اجتماعی و دلهره میلیونها پدرومادری که دخترانشان را نمی توانند برای همیشه در خانه نگهدارند و از رفتن انها به محل کار ، دانشگاه یا دیدن دوستانشانن بازدارند حالا بیش از پیش با آشفتگی به این رفت و آمدها می اندیشند. زنانی که درایران به دلایل گوناگون با قبض وبسط های ماموران وسیاستگزاران برخورد با بی جحابی قراردارند و در وضعیت فعلی گونه ی پوشش را برگزیده اند که از نظر قانون بدحجاب نامیده می شوند می بینند روزهای پرشماری از گشت ارشاد یا پلیس امنیت اخلاقی خبری نیست و ناگهان ماموران این نهاد تند و خشمگین برمی گردد و می خواهد جبران مافات کند. پیامدهای مرگ مهسا امینی هرگونه که پیش رود و به هرشکل وماهیت فرونشیند اما پیامدهایش برجامی مانند.

درهمین روزهای تازه سپری شده مرگ 100 زایر ایرانی در داستان اربعین زیر پوشش خبرهای مرگ جگر سوزاین دختر جوان ایرانی دیده نشد. درهمین روزها شنیده نشد که مقام روس بازهم از افتادن گره در کاربرجام گفت و نیز مقامهای فرانسوی با قاطعیت گفتند ایران نباید منتظرهدیه بهتری جز همین پیش نویش ارایه شده باسد. کاترین کولونا، وزیر خارجه فرانسه روز دوشنبه در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک در مورد مذاکرات احیای برجام گفت که «هیچ پیشنهاد بهتری برای ایران» وجود ندارد و این بر عهده تهران است که «تصمیم درست» بگیرد.وزیر خارجه فرانسه با اشاره به پیشنهادهای اتحادیه اروپا برای خروج از بن‌بست در مذاکرات وین، گفت که به نظر می‌رسد روزنه احیای برجام در حال بسته شدن است.خانم کولونا همچنین این احتمال را رد نکرد که امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهور فرانسه بتواند با همتای ایرانی خود، ابراهیم رئیسی که این هفته در نیویورک حضور خواهد داشت، دیدار کند. درهمین روزها خبرهای بدتر شدن کسب وکارهای ایرانیان و رشد نرخ تبدیل دلار به ریال دیده نشد اما پیامدهای ان بر دوش شهروندان سنگینی می کند.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها