رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 594959

کلاس‌اولیها را چطور برای ورود به دبستان آماده کنیم؟

ساعت24-اگر پدرو مادری هستید که فرزند کلاس اولی دارید مطلب زیر را از دست ندهید.

خبر
html>

تابستان رو به تمام شدن است و کم‌کم به اول مهر نزدیک می‌شویم. پدرمادرهایی که کودکان کلاس اولی دارند، احتمالا ذوق یا استرس بیشتری برای راهی کردن فرزندشان به کلاس درس دارند. در این گزارش می‌خواهیم راهکارهایی ساده به شما بدهیم که خود و فرزندتان را بهتر برای این اتفاق آماده کنید.

ساعت خواب کودک را تنظیم کنید
بچه‌ها برای حضور در مدرسه باید ساعت خواب مشخصی داشته و در خوابیدن و بیدار شدن نظم داشته باشند. حداقل از یک هفته قبل از شروع رسمی مدارس، خواب او را تنظیم کنید. از الان برنامه‌ای برای کودک بچینید که در طول روز خسته شود و زود بخوابد و صبح‌ها هم او را زود از خواب بیدار کنید. اگر از الان برای تنظیم خواب او تلاش نکنید و این کار به روز اول مدرسه بیفتد، این سحرخیزی می‌تواند او را از مدرسه دلزده و کار شما را سخت‌تر کند.


بازدید از مدرسه پیش از شروع رسمی مدرسه

معمولا همه مدارس پیش از روز اول مهر، یک جشن آشنایی با مدرسه با عنوان جشن شکوفه‌ها دارند؛ اما اگر تحت هر شرایطی چنین جشنی وجود نداشت یا کودک شما به آمادگی بیشتری نیاز دارد، پیش از شروع کلاس‌ها با فرزندتون به مدرسه سر بزنید. او را با کلاس‌ها و جاهای مختلف مدرسه آشنا و سعی کنید با محیط انس بگیرد. اگر کودک شما تجربه پیش‌دبستانی داشته باشد، احتمالا در این مرحله موفق‌تر هستید.

با کودک درباره مدرسه حرف بزنید
ذهن کودک را برای ورود به دبستان آماده کنید. کتاب‌هایی برای آمادگی کودکان برای ورود به دبستان وجود دارد که می‌توانید آن‌ها را بخرید و برای فرزندتان بخوانید. از خاطرات خودتان برای ورود به مدرسه برای بچه‌ها تعریف کنید. اگر کودک دارای اضطراب است، با او همدلی کنید. اجازه بدهید از احساسات منفی خود بگوید تا خیال نکند که مدرسه یک فرآیند اجباری و سخت است. درکنار همدلی کردن، از امتیازات مدرسه مثل پیدا کردن دوست، باسواد شدن و خوردن تغذیه‌های خوشمزه حرف بزنید و به طور کلی از چیزهایی بگویید که کودک را به مدرسه رفتن ترغیب می‌کند.

مدرسه بازی کنید
بازی، زبان مورد علاقه بچه‌هاست! پس با این زبان، مدرسه رفتن را برای کودک به امری دلنشین تبدیل کنید. از روزها قبل، با بچه‌ها مدرسه بازی کنید. از او بخواهید معلم شود و شما دانش‌آموز. برایش وسایلی مثل تخته وایت‌برد و ماژیک هم بخرید که این بازی برای او جدی‌تر شود. اجازه دهید کودکتان پیش از ورود به مدرسه با حال‌وهوای آن در خانه آشنا شود.

با هم وسایل مدرسه را آماده کنید
اکثر بچه‌ها از خرید وسایل نو لذت می‌برند؛ پس این فرآیند لذت‌بخش را با مشارکت هم انجام دهید. لوازم‌التحریر را با سلیقه بچه‌ها و با نقش و تصاویری بخرید که بچه‌ها دوست دارند. بقیه وسایل مثل کیف و کفش و لباس را هم با همکاری هم بخرید. در جلد کردن کتاب و دفتر هم از کودکان کمک بگیرید. اجازه بدهید بچه‌ها حس کنند ورود به مدرسه، یک جشن واقعی و حتی ورود به دنیای آدم بزرگ‌هاست!

منبع: تبیان

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها