رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 595065

برنامه‌های هفته گردشگری در ایران اعلام شد

ساعت24-برنامه‌های هفته گردشگری و شعار ایران به این مناسبت اعلام شد، حدود ۹۰ جشنواره و رویداد ملی و محلی از پنجم تا یازدهم مهرماه در سراسر کشور برگزار می‌شود.

خبر
html>

به گزارش ایسنا، مصطفی فاطمی ـ مدیر گردشگری داخلی ـ در آستانه روز جهانی گردشگری در نشستی که به انگیزه رونمایی از پوستر هفته گردشگری چهارشنبه ۳۰ شهریورماه برگزار شد، با این یادآوری که روز جهانی گردشگری به معنی آغاز سال گردشگری است که رویکرد هر کشوری در حوزه گردشگری مشخص می‌شود، افزود: در ایران به این مناسبت یک هفته به گرامی‌داشت گردشگری اختصاص داده می‌شود که امسال از پنجم مهر تا ۱۱ مهرماه هفته گردشگری خواهد بود و حدود ۹۰ جشنواره و رویداد ملی و محلی برگزار می‌شود.

فاطمی با اعلام این‌که «رویش اندیشه‌های نو در گردشگری ایران» شعار هفته گردشگری ایران است، یادآور شد: سازمان جهانی جهانگردی این روز را به «بازاندیشی در گردشگری و دوباره فکر کردن در گردشگری» با نگاهی به جوامع محلی و ظرفیت‌های آن اختصاص داده است و شعار ایران نیز با نگاهی به انتخاب سازمان جهانی جهانگردی و شعار سال مقام معظم رهبری تعیین شده است.

مدیر گردشکری داخلی در وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی همچنین گفت: برنامه‌های این هفته، با توجه به تقارن با روزهای شهادت رویکردی مذهبی و موضوعی دارد که در عین حال، به توسعه زمانی و مکانی گردشگری و سفرهای ارزان‌قیمت نیز پرداخته می‌شود.

او همچنین یادآور شد: برنامه‌های هفته گردشگری بیشتر نمادین بوده که رویکرد آن شناساندن گردشگری به مردم است و قرار نیست اقدام بنیادینی در این یک هفته انجام شود.

برنامه‌های هفته گردشگری در ایران اعلام شد

برنامه‌های هفته گردشگری در ایران اعلام شد

برنامه‌های هفته گردشگری در ایران اعلام شد

برنامه‌های هفته گردشگری در ایران اعلام شد

مدیر گردشکری داخلی در این نشست در پاسخ به سوالی درباره راه‌اندازی کشتی‌های کروز که برای جام جهانی در نظر گرفته شده است، توضیح داد: از این کشتی‌ها بازدید کرده‌ام و تقریبا آمادگی لازم را دارند، ولی مسایل قانونی و فنی وجود دارد که تلاش شده موانع و مشکلات آن برطرف شود، اما بحث‌های فنی همچنان وجود دارد که زمان‌بر است و به سازمان بنادر و کشتیرانی سپرده‌ایم.

افتتاح ۱۸۳ پروژه گردشگری در یک هفته

احمد تجری ـ مدیرکل سرمایه‌گذاری، زیرساخت و مناطق نمونه گردشگری ـ در ادامه این نشست گفت: ۱۸۳ پروژه در سطح کشور با حجم سرمایه‌گذاری ۳۱۹۸ میلیارد تومان در هفته گردشگری بهره‌برداری می‌شود که در این صورت، بیش از ۳۸۸ هزار متر مربع به ظرفیت تأسیسات گردشگری اضافه می‌کند. با بهره برداری این پروژه‌ها ۲۲۰۰ فرصت شغلی ایجاد می‌شود.

به گفته او، این پروژه‌ها شامل ۲۱ هتل و هتل‌آپارتمان، ۸۱ اقامتگاه بوم‌گردی و سنتی، ۲۱ سفرخانه سنتی، ۲۶ مجتمع گردشگری و ۳۴ پروژه مرکز تفریحی و سرگرمی و سایر است.

تجری افزود: برخی از این پروژه‌ها معطل مانده بودند و بخشی هم در تسهیلات بانکی دچار مشکل شده بودند که برای رفع آن‌ها اقدام شده است.

او با اشاره به تفاهم‌هایی که با برخی سازمان‌ها و دستگاه‌های برای تسهیل سرمایه‌گذاری گردشگری انجام شده است، گفت: با سازمان امور اراضی به این توافق رسیدیم که ارزش اراضی به هنگام واگذاری محاسبه شود. با شرکت فرودگاه‌ها نیز برای ایجاد تأسیسات در اراضی اطراف فرودگاه و با شرکت ملی پست درباره استفاده از ساختمان‌های تاریخی در گردشگری، تفاهم‌هایی شده است.

مدیرکل سرمایه‌گذاری، زیرساخت و مناطق نمونه گردشگری درباره آماده نبودن برخی شهرها برای پذیرش گردشگر و کمبود تأسیسات گردشگری، اظهار کرد: فرایند ایجاد زیرساخت گردشگری زمان‌بر است، اگر یک هتل پنج ستاره تمام مجوزها را گرفته باشد و مشکل سرمایه نداشته باشد، چندسال زمان می‌برد آماده شود. درحال حاضر بیش از ۳۰۰ هزار میلیارد تومان پروژه درحال احداث داریم، با به بهره‌برداری رسیدن این تعداد، نه این‌که مشکل گردشگری کشور حل شود، ولی عدد قابل توجهی از تأسیسات گردشگری وارد چرخه بهره‌برداری می شود.

او این توضیح را اضافه کرد که اولویت برای سرمایه‌گذاری براساس نیاز و شرایط زیرساخت در هر شهر و استان تعیین می‌شود و یکی از رویکردهای و اولویت‌های جدید وزارتخانه نیز گردشگری موضوعی است و اگر تسهیلاتی وجود داشته باشد اولویت با پروژه‌های سرگرمی و موضوعی خواهد بود.

برنامه‌های هفته گردشگری در ایران اعلام شد

یحیی نقی‌زاده محجوب ـ به عنوان مدیرکل نظارت و ارزیابی خدمات گردشگری ـ‌ با گرامی‌داشت هفته دفاع مقدس و تسلیت رحلت پیامبر و شهادت امام رضا (ع) و تبریک هفته گردشگری، یادآور شد: رویکرد معاونت گردشگری تقویت ارتباط با بدنه بخش است و تشکل‌ها را محور اصلی رشد و اعتلای گردشگری محسوب می‌کند و برنامه‌ریزی در این بخش با مشارکت تشکل‌ها و به‌کارگیری ظرفیت نخبگان و صنوف است.

او افزود: با توجه به این رویکرد، دو لایحه قانون اهداف وظایف وزارت و تسهیل‌گری و حمایت در برنامه هفتم توسعه، تهیه شده و درباره آیین‌نامه‌ها و شیوه‌نامه‌ها هم اقداماتی در حوزه تسهیل‌گری و حمایتی انجام شده است.

زاهد شفیعی ـ مدیرکل دفتر مطالعات آموزش گردشگری ـ نیز به برنامه‌های این بخش اشاره کرد و افزود: به مناسبت هفته گردشگری حدود ۸۰ عنوان دوره آموزشی در استان‌ها برگزار می‌شود. علاوه‌بر این، سند صادرات گردشگری وارد فاز عملیاتی شده است. در حوزه مطالعات، پنج سند اصلی خواهیم داشت که سند گردشگری سلامت، سند گردشگری تعالی‌بخش، گردشگری ارزش‌محور و طرح شناسایی و ارزیابی روستاهای گردشگری از آن جمله است.

برنامه‌های هفته گردشگری در ایران اعلام شد

برنامه‌های هفته گردشگری در ایران اعلام شد

برنامه‌های هفته گردشگری در ایران اعلام شد

برنامه‌های هفته گردشگری در ایران اعلام شد

در ادامه این نشست، رؤسای انجمن‌ بومگردی، جامعه گردشگری الکترونیک، جامعه تورگردانان و جامعه گردشگری سلامت درباره برنامه‌های هفته گردشگری که از سوی تشکل‌های گردشگری قرار است برگزار شود، توضیحاتی دادند. هم‌اندیشی با سفرای اروپایی و سازمان‌های بین المللی با توجه به ایران‌هراسی از جمله‌ برنامه‌هایی است که به این مناسبت برگزار می‌شود.

در ادامه این نشست، پوستر هفته گردشگری در ایران نیز با حضور نمایندگان تشکل‌های خصوصی گردشگری رونمایی شد.

برنامه‌های هفته گردشگری در ایران اعلام شد

برنامه‌های هفته گردشگری در ایران اعلام شد

انتهای پیام

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها