رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 595067

ویژگیهایی که ویندوز ۱۱ در بروزرسانی جدید ارائه کرده است

ساعت24-مایکروسافت ویژگی‌های بسیار خوبی را به نسخه جدید ویندوز ۱۱ افزوده که می‌تواند با iOS، macOS و اندروید برابری کند.

خبر
html>

مایکروسافت ویژگی‌های جدیدی را به نسخه بعدی ویندوز ۱۱ افزوده است، از جمله ارتقاهایی که در رابط کاربری اعلام کرده است، کمک به ساده سازی سیستم عامل است. همچنین ویژگی‌های دسترسی جدیدی وجود دارد که ویندوز ۱۱ را با iOS، macOS و اندروید هم سطح می‌کند، به علاوه یک ویرایشگر ویدیوی بومی بهبودیافته محسوب می‌شود. در اینجا خلاصه‌ای از برخی از توانایی‌های جدید و هیجان انگیز ویندوز ۱۱ ارائه شده است.

نحوه دانلود به‌روزرسانی ویندوز ۱۱، ۲۰۲۲

اگر می‌خواهید نسخه جدید را به دست آورید، بسیار آسان است. اگر قبلا از ویندوز ۱۱ استفاده می‌کنید و نسخه ۲۱H۲ یا بالاتر را اجرا می‌کنید، تنظیمات Windows Update را باز کرده و گزینه بررسی به‌روزرسانی‌های جدید را انتخاب کنید.

اگر شما هم هنوز از ویندوز ۱۰ استفاده می‌کنید، مایکروسافت به شما پیشنهاد می‌کند از طریق برنامه PC Health Check اطمینان حاصل کنید که رایانه شما حداقل مورد نیاز سیستم را برآورده می‌کند. پس از پایان کار، به‌روزرسانی را به همان روشی که در ویندوز ۱۱ انجام می‌دهید، بررسی کنید.

مایکروسافت همیشه از توانایی سیستم عامل ویندوز برای کمک به شما در انجام چند کار خبر داده است و این به روز رسانی تفاوتی ندارد. صفحه اصلی جدید در File Explorer شما را با دسترسی سریع به فایل‌های اخیر و هر چیزی که به‌عنوان مورد علاقه مشخص کرده‌اید، از جمله فایل‌ها و پوشه‌هایی که از قبل پین کرده‌اید، شروع می‌کند. مایکروسافت بر اساس حساب‌های OneDrive و Microsoft ۳۶۵ پیشنهادهای شخصی‌سازی‌شده بیشتری ارائه می‌دهد.

طرح‌بندی‌های اسنپ در این نسخه از ویندوز ۱۱ ناوبری لمسی بهتری دریافت می‌کنند و باعث می‌شود هنگام کشیدن و گرفتن بر روی رایانه‌ای با قابلیت لمس، کمتر احساس لرزش کنند. اگر از مایکروسافت اج استفاده می‌کنید، این به‌روزرسانی طرح‌بندی‌های فوری را برای چندین تب مرورگر معرفی می‌کند، بنابراین می‌توانید پیوندهای باز را به جای قرار دادن آن‌ها در سرتاسر دسکتاپ، درون برنامه نگه دارید. این امر باعث می‌شود بحث در مورد چندین پنجره مرورگر آسان‌تر شود.

اپلیکیشن Photos مایکروسافت نیز در حال تغییر است. به‌روزرسانی جدید گالری را بازبینی می‌کند و به شما کمک می‌کند تا مسیر خود را در سیستم فایل پیدا کنید. مایکروسافت حتی با معرفی Memories که تصاویر مشابه را با هم ترکیب کرده و با رنگ و بویی از روایت به نمایش می‌گذارد.

به‌روزرسانی ویندوز ۱۱ هنگام کپی کردن یک متن، شماره تلفن یا تاریخ آینده، اقدامات پیشنهادی دیگری را ارائه می‌کند، هرچند که کاملا به ماندن در اکوسیستم شرکت بستگی دارد. به عنوان مثال، سیستم پیشنهاد می‌کند که با شماره‌ای از طریق Teams یا Skype تماس بگیرید. اگر تاریخ را کپی کنید، گزینه‌ای برای اضافه کردن آن به عنوان یک رویداد در برنامه تقویم ارائه می‌دهد.

ویندوز ۱۱

ابزارهای شخص اول برای کار از خانه و سایر مکان‌ها

ویندوز همچنین خود را به عنوان یک پلتفرم بهره وری می‌ستاید، به همین دلیل است که آخرین به روز رسانی ویندوز ۱۱ راه‌های زیادی برای انجام کارها بدون نیاز به یافتن یک برنامه شخص ثالث دارد که این کار را برای شما انجام می‌دهد.

پیش از همه، کنترل بهتر اعلان‌ها در زمانی که در منطقه هستید، است. ویژگی جدیدی به نام Focus Session، Do Not Disturb را روشن می‌کند و اعلان‌ها را در سراسر سیستم و همه برنامه‌ها خاموش می‌کند. همچنین نشان‌های نوار وظیفه را پنهان می‌کند تا از حواس‌پرتی بصری شما جلوگیری کند؛ و با برنامه ساعت یکپارچه شده است تا به شما یادآوری کند که استراحت‌های دوره‌ای داشته باشید.

مایکروسافت برای افرادی که در تمام طول روز در تماس‌های Teams هستند، Windows Studio Effects را برای کمک به بهبود صدا و تصویر اضافه کرده است. افکت‌ها از هوش مصنوعی استفاده می‌کنند تا با محو کردن پس‌زمینه و کادربندی خودکار، بهتر از آنچه احساس می‌کنید، به نظر برسید، همچنین می‌تواند به حذف نویز پس‌زمینه کمک کند، این قابلیتی است که اکثر برنامه‌های کنفرانس از آن استفاده می‌کنند. کار از خانه محیط آرامی نیست، به خصوص با کودکانی که در اطراف می‌دوند.

شما نباید مجبور باشید از یک مجموعه ویرایش کامل فقط برای کاهش چند ثانیه برای یک پروژه کلاسی استفاده کنید. Clipchamp اکنون بخشی از ویندوز است و اگر می‌خواهید چیزی کمی صیقلی‌تر بسازید، با قالب‌ها و افکت‌های اضافی به‌روزرسانی شده آن را انجام دهید.
زیرنویس‌های زنده و ویژگی‌های دسترسی بیشتر

ویندوز ۱۱ با افزودن زیرنویس‌های زنده در سراسر سیستم به دنیای فناوری می‌پیوندد. این قابلیت پیش از این در برنامه‌های خاص ویندوز وجود داشت، اما اکنون هر زمان که ویدیو یا صدا را تنظیم می‌کنید، در دسترس است. می‌توانید زیرنویس‌های زنده را جابه‌جا کنید تا خواندن را برای شما راحت‌تر کند.

دسترسی صوتی یکی دیگر از ابزارهای مبتنی بر دسترسی است که به ویندوز ۱۱ ارائه می‌شود و به شما امکان می‌دهد رابط را پیمایش کرده و متن را با صدای خود دیکته کنید. این ویژگی در اولین باری که آن را فعال می‌کنید به شما کمک می‌کند تا بیاموزید چگونه به رایانه شخصی خود فرمان دهید. همانطور که از دسترسی صوتی استفاده می‌کنید، می‌توانید از آن بخواهید که در این مسیر به شما کمک کند، این قابلیت به شما اطلاع می‌دهد که چگونه درخواست شما را شنیده است تا بتوانید آن‌ها در صورت نیاز تنظیم کنید.

اگر از ویندوز ۱۱ استفاده می‌کنید، احتمالا به یکی دو بازی رایانه شخصی علاقه دارید. نوار کنترلر جدید به عنوان بخشی از این به‌روزرسانی ارائه می‌شود که دسترسی مناسب کنترلر را برای جابه‌جایی بین بازی‌ها و لانچرها ارائه می‌دهد. این نوار هنگامی که دکمه Xbox را روی کنترلر بی‌سیم Xbox یا کنترلر سازگار دیگری فشار می‌دهید، ظاهر می‌شود.

به روز رسانی ویندوز ۱۱، ۲۰۲۲ همچنین برخی از پیشرفت‌های گرافیکی را برای بازی‌های پنجره‌ای اضافه می‌کند. هر بازی با DirectX۱۰ و ۱۱ دارای تاخیر نمایشگر بهبود یافته، HDR خودکار و پشتیبانی از نرخ نوسازی متغیر است که به روان بودن کلی بازی کمک می‌کند. پیش از این، این توانایی‌ها فقط برای بازی‌های تمام صفحه در دسترس بود.

مایکروسافت

امنیت بهتری در راه است

ویژگی‌های امنیتی که مایکروسافت در ماه آوریل از آن استفاده کرد، سرانجام در این نسخه از ویندوز ۱۱ در دسترس هستند. این ویژگی‌ها شامل پشتیبانی از Microsoft Pluton است که از یک تراشه امنیتی تعبیه‌شده در CPU برای کمک به ارائه رمزگذاری اضافی استفاده می‌کند و کنترل برنامه هوشمند که بخش فناوری اطلاعات شما را در اختیار دارد. از این ویژگی می‌توانید برای کمک به اسکن برنامه‌ها قبل از نصب آن‌ها در دستگاه کار خود استفاده کنید. مایکروسافت همچنین تشخیص فیشینگ را با Microsoft Defender SmartScreen بهبود بخشیده است، در حالی که رایانه‌های شخصی خاص سازمانی به طور پیش‌فرض دارای Local Security Authority (LSA) هستند. می‌توانید خلاصه کامل ویژگی‌های امنیتی جدید را در وبلاگ امنیتی مایکروسافت بخوانید.

ویندوز ۱۱، ۲۰۲۲ یا نسخه ۲۲H۲ از امروز عرضه می‌شود. توجه داشته باشید که اگر دستگاه شما مطابق با مشخصات نباشد، ممکن است برای مدتی شاهد در دسترس بودن به‌روزرسانی نباشید.

منبع:gizmodo

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها