رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 595169

احتمال استقبال موشکی کره شمالی از معاون بایدن

ساعت24-ارتش کره جنوبی مدعی شده نشانه‌هایی را شناسایی کرده که حاکی از احتمال ایجاد آمادگی کره شمالی برای آزمایش موشک بالستیک از زیردریایی است.

html>

خبرگزاری «یونهاپ» کره جنوبی چند روز قبل از سفر «کامالا هریس» معاون رئیس‌جمهور آمریکا به سئول گزارش داد ارتش کره جنوبی نشانه‌هایی را شناسایی کرده مبنی بر این که کره شمالی ممکن است برای آزمایش پرتاب موشک بالستیک از زیردریایی (SLBM) آماده شود.

یونهاپ به نقل از یک منبع نظامی ناشناس کره جنوبی گزارش داد ارتش در این هفته متوجه آمادگی‌هایی در سینپو در استان هامگیونگ جنوبی کره شمالی شده که با گزارش این هفته اندیشکده مستقر در آمریکا که به تصاویر ماهواره‌ای تجاری استناد می‌کرد، مطابقت دارد.

به گزارش رویترز، دفتر ریاست‌جمهوری کره جنوبی شنبه (۲۴ سپتامبر) در بیانیه‌ای اعلام کرد «یون سوک-یول» رئیس‌جمهور کره جنوبی از نشانه‌ها و تحرکات حاکی از اقدامات تحریک‌آمیز کره شمالی از جمله موشک بالیستیک پرتاب‌شونده از زیردریایی آگاه است.

قرار است معاون بایدن در روزهای آینده به این منطقه سفر و با سران ژاپن و کره جنوبی دیدار کند. یک مقام ارشد دولت آمریکا جمعه مدعی شد که آزمایش اتمی یا اقدامات تحریک‌آمیز دیگر در زمان سفر کامالا هریس به منطقه محتمل است اما واشنگتن پیش‌بینی یا اعلامیه‌ای برای ارائه ندارد.

به نوشته رویترز، جمعه یک ناو هواپیمابر بر آمریکا برای اولین بار در حدود چهار سال وارد کره جنوبی شد و به سایر کشتی‌های نظامی برای انجام تمرینات مشترک با نیروهای کره جنوبی ملحق شد.

کره شمالی استقرارهای قبلی ارتش آمریکا و همچنین رزمایش‌های مشترک را به عنوان تمرین برای جنگ و شواهدی از سیاست‌های خصمانه واشنگتن و سئول محکوم کرده است.

آمریکا و کره جنوبی طی سال‌های گذشته، ابعاد و تعداد رزمایش‌های نظامی خود را به‌ منظور حل دیپلماتیک اختلافات با کره شمالی کاهش داده بودند. با این حال برای اولین بار از سال ۲۰۱۸ ناو هواپیمابر آمریکا به این منطقه رفت.

پیش‌تر همچنین کره جنوبی و ایالات متحده به کره شمالی هشدار دادند که در صورت آزمایش اتمی با پاسخی «قاطع» روبه‌رو خواهد شد.

کره شمالی اعلام کرده که با تصویب یک قانون جدید، ارتش خود را ملزم به دست زدن به حمله اتمی پیشگیرانه در صورت تلاش یک کشور برای سرنگون کردن «کیم جونگ اون» رئیس کره شمالی کرده است. این قانون کره شمالی را به عنون یک کشور مسلح به تسلیحات اتمی اعلام و تاکید کرده پیونگ‌یانگ هرگز از این تسلیحات که به گفته کیم جونگ اون برای مقابله با آمریکا ضروری است، دست نخواهد کشید.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها