رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 595196

هشدار کرملین؛ حمله به مناطق الحاقی، حمله به روسیه است

ساعت24-سخنگوی ریاست جمهوری روسیه اعلام کرد مسکو مناطقی را که بعد از همه پرسی به روسیه ملحق شوند، بخشی از سرزمین روسیه می‌داند.

html>

سخنگوی کاخ کرملین هشدار داد، پس از همه پرسی الحاق دونباس، خرسون و زاپوریژیا به روسیه، مسکو هر گونه حمله به این مناطق را حمله به سرزمین خود تلقی می‌کند.

منابع رسانه‌ای از مسکو خبر دادند، دیمیتری پسکوف سخنگوی کاخ کرملین (ریاست جمهوری روسیه) با این سوال مواجه شد که آیا روسیه با مناطقی که بعد از همه پرسی به این کشور ملحق شوند، همانند سرزمین روسیه رفتار خواهد کرد.

به گزارش راشاتودی، سخنگوی ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه در پاسخ گفت: «قطعا (همینطور است)». وی همچنین هشدار داد که روسیه پس از همه‌پرسی الحاق دونباس، خرسون و زاپوریژیا، هر گونه حمله به این مناطق را حمله به سرزمین خود تلقی می‌کند.

سخنگوی کاخ کرملین همچنین اعلام کرد، به محض اینکه در همه پرسی به الحاق این مناطق به روسیه رای داده شود، قانون اساسی روسیه در این مناطق اجرایی خواهد شد.

بنا بر گزارش راشاتودی، آمریکا و متحدانش در اروپا و دیگر مناطق اعلام کرده‌‍اند که نتایج همه پرسی الحاق دونباس، خرسون و زاپوریژیا به روسیه را به رسمیت نمی‌شناسند.

همه پرسی الحاق لوهانسک، دونتسک، خرسون و زاپوریژیا به روسیه از روز جمعه (دیروز) آغاز شده و تا ۲۷ سپتامبر (پنجم مهر) ادامه خواهد داشت.

به گفته مقامات محلی تحت حمایت روسیه، رای‌گیری همه‌پرسی الحاق به این کشور در مناطق تحت کنترل مسکو در اوکراین جمعه (۲۳ سپتامبر) آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، مناطق لوهانسک، دونتسک، خرسون و زاپروژیا در مجموع حدود ۱۵ درصد از خاک اوکراین را تشکیل می‌دهند.

اخیرا «دیمیتری مدودف» معاون شورای امنیت ملی روسیه به کشورهای غربی درباره هرگونه تعرض به سرزمین روسیه هشدار داد.

به گفته رئیس‌جمهور سابق روسیه، مسکو اعلام کرده نه تنها از قابلیت‌ بسیج نیروی نظامی، بلکه هرگونه سلاحی از جمله تسلیحات اتمی راهبردی و سلاح‌های مبتنی بر فناوری‌های جدید، می‌تواند برای حفاظت از خود استفاده کند.

دیمیتری مدودف که سابقه نخست‌وزیری روسیه را هم دارد، هشدار داد: «نیازی نیست ما را با صحبت در مورد حمله ناتو به کریمه بترسانید. موشک‌های مافوق‌صوت می‌توانند بسیار سریعتر از (حمله ناتو و اوکراین به کریمه) به هر هدفی در اروپا و ایالات متحده برسند

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها