رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 595199

مشکلات سه‌شیرها از زبان رسانه‌های انگلیسی

از معمای هری مگوایر تا منفینگری ساوت‌گیت

ساعت24-در فاصله کمتر از دو ماه تا شروع جام جهانی و با آغاز بازی‌های لیگ ملت‌های اروپا، رسانه‌های انگلیس روی وضعیت تیم ملی کشورشان زوم کرده‌اند. روزنامه گاردین در شماره روز گذشته خود وضعیت تیم را از لحاظ دعوت از نفرات، ارنج تیم و سرگیجه‌های گرت ساوت‌گیت سرمربی تیم برای رسیدن به بهترین شرایط ممکن را بررسی کرده است. نویسنده گاردین معتقد است به دلیل افت چند بازیکن اصلی تیم در باشگاه‌های‌شان و عدم توانایی ساوت‌گیت در بازی گرفتن از چند ستاره، سه‌شیرها به مشکلاتی برخورده‌اند که اگر تا شروع جام جهانی مرتفع نشود، می‌تواند تیم را دچار دردسر کند. انگلیس اولین حریف ایران در جام جهانی است.

خبر
html>

بازیکنانی که در سطح باشگاهی مشکل دارند
گرت ساوت‌گیت در صورتی که بازیکنان را براساس نام و نه فرم آمادگی انتخاب کند با مشکل مواجه می‌شود. استدلال سرمربی انگلیس این است که هنگام انتخاب بازیکنان در عین اینکه عملکردهای بین‌المللی را در نظر می‌گیرد، این مساله را هم باید مدنظر داشته باشد که چندین نفر از این بازیکنان کلیدی در سطح باشگاهی به مشکل خورده‌اند. اینکه ساوت‌گیت در مدت زمان باقی مانده تا جام جهانی تا کجا به بازیکنان اصلی‌اش وفادار می‌ماند مساله جالب‌توجهی است.
در تیم ملی انگلیس مشکلاتی وجود دارد. در دفاع چپ بن چیلول که اخیر از مصدومیت شدید زانو برگشته و به آمادگی نرسیده به همراه لوک شاو که در منچستر جایگاهش را از دست داده نگران‌کننده هستند. در خط میانی کالوین فیلیپس به دلیل مشکلی که در شانه داشته اردو را از دست داده. این بازیکن از زمان پیوستن به منچسترسیتی کمتر به بازی گرفته شده است. میسون مونت مهاجم تیم در چلسی افت کرده و جارود بوون عملکرد ضعیفی در این فصل برای وستهام داشته است. اینجا سوال پیش می‌آید که آیا واقعا بوون شرایط بهتری از جیدون سانچو داشت؟
سپس هری مگوایر را داریم. مدافع میانی یونایتد بزرگ‌ترین معمای ممکن برای ساوت‌گیت است. آیا سرمربی تیم از اریک تن‌هاگ سرمربی منچستر پیروی می‌کند و او را روی نیمکت می‌گذارد؟ منچستر بدون مگوایر بسیار محکم‌تر بوده است. اگر این بازیکن برای باشگاهش از ابتدا به میدان نمی‌رود هیچ توجیهی وجود ندارد که در تیم ملی هم فیکس باشد. فیکایو توموری هر هفته برای میلان بازی می‌کند و فصل گذشته هم همراه با این تیم به عنوان قهرمانی سری‌آ دست پیدا کرده است. همچنین اریک دایر در تاتنهام مدل کونته عالی ظاهر شده.

سه یا چهار مدافع؟
شروع فاجعه‌بار انگلیس در رقابت‌های لیگ ملت‌ها می‌تواند باعث شود ساوت‌گیت دست به ابتکارات عمل‌گرایانه بزند. خاطره شکست سنگین تیم مقابل مجارستان در استادیوم مولینکس هنوز پابرجاست. به همین دلیل جای تعجب ندارد اگر انگلیس در بازی‌های بعدی مخصوصا مقابل آلمان در روز دوشنبه با سیستم ۳-۴-۳ به میدان برود.
با این حال همه‌ چیز خیلی به نحوه تنظیمات ساوت‌گیت بستگی دارد. ریس جیمز و چیلول گزینه‌های پیشرو به عنوان مدافعان کناری خواهند بود. هافبک‌های جلوی سه مدافع می‌توانند بسیار هیجان‌انگیز باشند. یک زوج تهاجمی در کنار دکلن رایس در خط میانی می‌تواند شرایط بازی را تغییر بدهد. با این حال نگرانی این است که ساوت‌گیت به سمت منفی‌گرایی حرکت کند. این درست است که انگلیس فاقد مدافع میانی برای سیستم ۳-۳-۴ است اما بحث اینجاست که در سمت مقابل تیم بازیکنان خلاق بسیار زیادی دارد که می‌توانند کمک کنند. آیا زمان آن نرسیده که تیم به نقاط قوت خود برگردد؟

در مورد آرنولد تصمیم بگیرید
ترنت الکساندر آرنولد فوتبالیست درخشانی است. او از بازیکنان مقابل به شکل حیرت‌آوری عبور می‌کند. برد پاس او فوق‌العاده است و مرتبا یکی از بهترین سازندگان گل در لیورپول می‌شود، اما هیچ کدام از اینها به معنای تضمین حضور او در جام جهانی نیست. نادیده گرفتن مبارزات دفاعی الکساندر آرنولد در لیورپول سخت است. او وقتی به تیم ملی می‌آید همان بازیکن لیورپول نیست. او برای ساوت‌گیت هنوز شکوفا نشده است، به همین دلیل اغلب هواداران کایرن تریپیر که کمتر از آرنولد جذاب به نظر می‌رسد اما قابل اعتمادتر است را ترجیح می‌دهند. الکساندر آرنولد به این اردو نیاز دارد تا خودش را برساند. در غیر این صورت به سختی می‌توان نقطه‌ای را متصور بود که ساوت‌گیت از این بازیکن در سیستم دفاع چهار نفره در سمت راست استفاده کند.

از فودن بهتر استفاده کنید
قبل از یورو ۲۰۲۰ هیجان زیادی در مورد فیل فودن وجود داشت. جوان سیتی با موهای بلوند رنگ شده می‌خواست شبیه پل گاسکوئین در یورو ۹۶ به نظر برسد اما به دلایلی که عمدتا خارج از کنترل او بود این بازیکن یک تورنمنت ناامیدکننده را پشت سر گذاشت.
این برای فودن که تا پیش از آن بازی ملی نداشت ناامیدکننده بود. با این حال انگلیس باید نحوه استفاده از او را یاد بگیرد. این بازیکن مورد اعتماد پپ گواردیولاست. پپ از فودن به عنوان یک وینگر، یک ۹ کاذب، یک شماره ۱۰ و یک شماره ۸ استفاده کرده است. انگلیس که در چهار بازی اخیر خود موفق نشده توپی را از خط دروازه رقبا عبور دهد باید از خلاقیت فودن استفاده کند.

تکیه بر کین و استرلینگ
ساوت‌گیت خیلی به مهاجمانش نیاز دارد. انگلیس برای اهداف خود بیش از حد به هری کین و رحیم استرلینگ متکی است. در این شرایط مونت باید مسوولیت بیشتری هنگام تصاحب توپ داشته باشد و در عین حال ساوت‌گیت از بوون، بوکایو ساکا و جک گریلیش می‌خواهد تا با نحوه حرکت استرلینگ که به داخل می‌زند را الگوبرداری کنند. با این حال انگلیس در خط حمله بی‌اثر است. بیشترین خطر از سوی کین دروازه رقبا را تهدید می‌کند اما اگر کاپیتان روزش نباشد یا بازی بدی به نمایش بگذارد یا مصدوم شود چه اتفاقی می‌افتد؟ ساوت‌گیت نیاز دارد که در عمق حرکت کند. با این وجود تامی آبراهام هنوز ثابت نکرده که می‌تواند زوج مناسبی باشد. ایوان تونی که در اردوی اخیر برای نخستین‌بار فراخوانده شده امیدوار است ثابت کند که می‌تواند در پلن بی‌انگلیس نقش بازی کند. با این حال ساوت‌گیت می‌تواند روی بهبودی مارکوس رشفورد هم حساب کند. مهاجم یونایتد که قبل از مصدومیت نشانه‌هایی از بازگشت به بهترین حالت خود را در بازی‌های لیگ نشان داده است. او قبلا هم ثابت کرده می‌تواند در شرایط خاص باری را از روی دوش هری کین و رحیم استرلینگ در بازی‌های تیم ملی انگلیس بردارد.

اعتماد

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها