رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 595213

وزیر خارجه عربستان از دلیل عدم دیدار با امیرعبداللهیان پرده برداشت

ساعت24-فارس نوشت: وزیر امور خارجه عربستان سعودی در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل متحد گفت که هنوز اختلافاتی با ایران وجود دارد که مانع از دیدار او با همتای ایرانی‌اش می‌شود.

html>

«فیصل بن فرحان» وزیر امور خارجه عربستان سعودی اظهار کرد که «هنوز اختلافاتی با ایران وجود دارد که در حال حاضر مانع از دیدار او با حسین امیرعبداللهیان، همتای ایرانی‌اش می‌شود».

طبق گزارش پایگاه خبری «روسیا الیوم»، بن‌ فرحان در گفت‌وگو با شبکه «فرانس۲۴» در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک گفت که کشورش نگرانی‌هایی در مورد احتمال احیای توافق هسته‌ای بین قدرت‌های غربی و ایران به ویژه در مورد بازرسی‌های آژانس بین‌المللی انرژی اتمی دارد.

وزیر امور خارجه عربستان سعودی در این باره مدعی شد که ریاض حتی یک توافق «معیوب»، در اشاره به توافق هسته‌ای ایران را بهتر از عدم توافق می‌داند.

وی با تاکید بر اینکه هنوز اختلافاتی با ایران وجود دارد که در حال حاضر او را از دیدار با همتای ایرانی‌اش بازمی‌دارد، افزود: «ما قطعاً قصد داریم با همسایگان خود در ایران روابط مثبتی برقرار کنیم».

بن فرحان در رابطه با پرونده یمن مدعی شد آتش بسی که در یمن ماه آوریل مذاکره و دو بار تمدید شد، بعید است پس از تاریخ دوم اکتبر دوباره تمدید شود؛ او انصارالله یمن را مسئول احتمال بازگشت به جنگ دانست.

«مصطفی الکاظمی» نخست‌وزیر عراق پیش از سخنرانی در مجمع عمومی سازمان ملل ادعا کرده بود که عراق موفق شده دیدگاه‌های ایران و عربستان و چند کشور دیگر را به هم نزدیک کند؛ امری که باعث خواهد شد تا این کشورها روابط خود را با یکدیگر احیا کنند.

«فؤاد حسین» وزیر امور خارجه عراق نیز با بیان اینکه شرایط برای دور بعدی مذاکرات منطقه‌ای بین تهران و ریاض مهیاست، درباره مذاکرات لغو تحریم‌های علیه ایران هم گفت که عراق، «مذاکرات هسته‌ای بین تهران و واشنگتن را تأیید می‌کند زیرا تنش، تأثیر منفی بر اوضاع داخلی عراق دارد».

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها