رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 595301

مرندی: ایران پیش از امضای توافق تضمین میخواهد

ساعت24-ایسنا نوشت: مشاور تیم مذاکره‌کننده ایران در مذاکرات وین در گفت‌وگویی تاکید کرد که ایران پیش از امضای هر گونه توافقی با قدرت‌های غربی، از آن‌‎ها می‌خواهد تضمین‌هایی جهت نقض نکردن توافق ارائه دهند.

html>

به گزارش شبکه المیادین، محمد مرندی، مشاور تیم مذاکره‌کننده ایران در مذاکرات وین در گفت‌وگو با این شبکه گفت که ایران از قدرت‌های غربی می‌خواهد پیش از آن که توافق هسته‌ای را امضا کند، برای انجام شدن این توافق تضمین‌هایی بدهند.

مرندی گفت: آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها در موقعیت بسیار دشواری قرار دارند که به آن‌ها اجازه نمی‌دهد فشار بر ایران را افزایش دهند.

او با اشاره به پیامدهای تحریم‌های اروپا علیه روسیه در پی جنگ اوکراین که منجر به بروز بحران انرژی در اروپا شد، گفت که گاز در این برهه اهمیت زیادی دارد و آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها این موضوع را می‌دانند.

مشاور تیم مذاکره‌کننده ایران مدیر آژانس بین‌المللی اتمی را مطیع در قبال سیاست‌های آمریکا دانست و گفت که او هر کاری واشنگتن دیکته کند را انجام می‌دهد.

مرندی درباره همکاری‌های ایران و آژانس گفت: ایران آماده است با آژانس همکاری کند و می‌داند سوالات اخیر آن جدی نبوده‌اند. آمریکایی‌ها از آژانس استفاده می‌کنند تا به ایران فشار بیاورند. آن‌ها می‌خواهند برخی بندهای مبهم را حفظ کنند تا توافق را دور بزنند.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها