رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 595333

سلیمینمین : ایران آمادگی داشت در نیویورک توافق را نهایی کند

ساعت24-فردا نوشت: تحلیلگر مسائل سیاسی گفت: آقای رئیسی هیات مذاکره کننده هسته ای را با خودش به آمریکا برد،‌ معنای این کار آن بود که اگر آمریکایی ها به شرایط ایران مخصوصا در حوزه تضمین ها تن می دادند، ایران آمادگی داشت در همین سفر آقای رئیسی به نیویورک مذاکرات به نتیجه نهایی خودش برسد. متاسفانه جنجالی را درست کردند که این جنجال مانع از این اتفاق شد

html>

عباس سلیمی نمین درباره ارزیابی سفر رئیس جمهور به نیویورک گفت: با توجه به حجم تبلیغاتی که علیه ایران در رسانه های خارجی انجام می شود، باید از هر فرصتی برای سخن گفتن با ملت ها و نمایندگان ملت ها استفاده کنیم. از این جهت سفر آقای رئیسی به نیویورک حائز اهمیت بود.

وی افزود: حضور غالب هیأت های نمایندگی کشورها در سالن برای شنیدن سخنان آقای رئیسی نشان از آن داشت که می خواهند مستقیم مواضع و دیدگاه های رئیس جمهور ما را بشنوند. آقای رئیسی بحثی را درباره محق بودن ایران مطرح کرد، مبنی بر اینکه عدالت حکم می کند از حق ایران در موضوع شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی دفاع شود.

این تحلیگر مسائل سیاسی نمایش تصویر سردار شهید حاج قاسم سلیمانی در مجمع عمومی سازمان ملل را اقدام نمادین مناسبی خواند و اظهار کرد: این اقدام نشان داد که چه کسانی در عمل مقابل تروریسم ایستادند و چه کسانی به حمایت از تروریسم پرداختند. کار آقای آقای رئیسی بار دیگر به جهانیان یادآوری کرد که ایران چه هزینه های سنگینی را بابت مبارزه با تروریسم دست پرورده آمریکا،‌انگلیس و صهیونیسم پرداخت کرد.

وی ادامه داد: آقای رئیسی هیأت مذاکره کننده هسته ای را با خودش به آمریکا برد،‌ معنای این کار آن بود که اگر آمریکایی ها به شرایط ایران مخصوصا در حوزه تضمین ها تن می دادند، ایران آمادگی داشت در همین سفر آقای رئیسی به نیویورک مذاکرات به نتیجه نهایی خودش برسد. متأسفانه جنجالی را درست کردند که این جنجال مانع از این اتفاق شد.

سلیمی نمین گفت: شاید برخی بگویند می توانست برنامه ریزی بهتری برای سفر آقای رئیسی به نیویورک انجام شود اما این ارزیابی ها سلیقه ای است. رسانه های غربی و معاندین تبلیغات زیاد و پرحجمی را علیه سفر آقای رئیسی به نیویورک راه انداخته بودند و صحبت از برپایی تجمعات اعتراض آمیز می کردند اما آقای رئیسی بی توجه به این فضاسازی ها فاصله سازمان ملل تا محل اقامت را پیاده پیمود تا نشان دهد هیچ واهمه ای از این تبلیغات ندارد.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها