رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 595427

بن‌زاید به لاپید: تل‌آویو و ابوظبی در ایجاد روابط مستحکم موفق بوده‌اند

ساعت24-وزیر امور خارجه امارات طی تماسی تلفنی با نخست وزیر موقت کابینه رژیم صهیونیستی تاکید کرد که تل‌آویو و ابوظبی موفق شده‌اند طی دو سال گذشته روابط مستحکمی ایجاد کنند.

html>

«عبدالله بن زاید آل نهیان» وزیر امور خارجه امارات روز گذشته (سه شنبه) با «یائیر لاپید» نخست وزیر موقت کابینه رژیم صهیونیستی به صورت تلفنی گفت‌وگو کرد.

طبق گزارش خبرگزاری رسمی دولت امارات «وام»، بن زاید طی این تماس بر «موفقیت دو کشور در ایجاد روابطی مثمرثمر و مستحکم که تجسم آشکاری از مزایای صلح برای منطقه و توان همکاری در جهت ساخت آینده‌ای پیشرفته‌تر برای نسل‌های آینده است» تاکید کرد.

وزیر امور خارجه امارات طی این گفت‌وگو از استقبال گرم لاپید در سفر اخیرش در رأس یک هیئت رسمی به سرزمین‌های اشغالی که همزمان با جشن دوسالگی امضای توافق‌نامه صلح ابراهیم بین دو کشور بود، تشکر کرد.

وی در این تماس تلفنی از سخنرانی لاپید در برابر مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک که طی آن بر اهمیت صلح برای مردم منطقه تاکید کرده و خواستار راه حل دودولتی برای دستیابی به امنیت و ثبات برای رژیم صهیونیستی و مردم فلسطین شده بود، قدردانی کرد.

وی همچنین با تبریک سال نو عبری به نخست‌وزیر موقت رژیم صهیونیستی، آمادگی خود و کشورش را برای رشد و توسعه روابط دو جانبه به نفع مردم دو طرف در تمام سطوح اعلام کرد.

در حالی امارات حمایت خود را از راه‌کار دو دولتی در مناقشه فلسطین با رژیم اشغالگر اعلام کرد که نتایج نظرسنجی منتشرشده از سوی موسسه مطالعاتی «دموکراسی اسرائیل» نشان می‌داد که تنها ۳۲ درصد از شهرک‌نشینان صهیونیست، از راه‌حل «دو دولتی» در مناقشه فلسطین حمایت می‌کنند.

این نتایج برخلاف اظهارات «یائیر لاپید» نخست وزیر موقت کابینه رژیم صهیونیستی است که در سخنرانی اخیرش در نشست عمومی سازمان ملل، اعلام کرده بود «اکثریت اسرائیلی‌ها اقدام در جهت اجرای راه‌حل دو دولتی را تایید می‌کنند».

در پی این اظهارات لاپید، «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین، روز جمعه هفته گذشته خاطرنشان کرده بود که اعتمادشان در دستیابی به صلحی مبتنی بر عدالت و قوانین بین‌المللی رو به کاهش است و دیگر شریکی اسرائیلی وجود ندارد که بتوانیم با او گفت‌وگو کنیم.

از سوی دیگر «بنیامین نتانیاهو» رهبر مخالفان کابینه رژیم صهیونیستی نیز از سخنرانی لاپید در هفتاد و هفتمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل انتقاد و او را به «به خطر انداختن آینده اسرائیل» متهم کرده بود.

پیش از امارات نیز «فیصل بن فرحان بن عبدالله» وزیر امور خارجه عربستان سعودی از اظهارات نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در نشست عمومی سازمان ملل پیرامون راه‌حل دودولتی با فلسطین استقبال کرده و گفته بود: «این راه‌حلی مثبت است اگر به اقدامات عملی منجر شود، صلح مستلزم گفت‌وگوی مستقیم بین اسرائیلی‌ها و فلسطینی‌هاست».

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها