رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 595651

کابوس ایرانی به جای رویای ایرانی

ساعت 24 -جبار رحمانی، انسان‌شناس جمعه شب در برنامه تلویزیونی «شیوه» در شبکه چهار سیما گفت: مسوول چهار دهه تورم در ایران کیست؟ همه جای دنیا از رویای ایرانی صحبت می‌کنند، اما ما باید از کابوس ایرانی صحبت کنیم. سن مهاجرت را رساندید به بچه‌های دبستان و جامعه از آینده خود نامطمئن است.

html>

او همچنین گفت: مساله امروز جامعه این است که امروز جامعه تغییراتی کرده، اما دستگاه سیاستگذار نمی‌خواهد قبول کند. جامعه دچار تنوعی است که دستگاه نمی‌خواهد آن را بپذیرد. به گزارش جماران، وی افزود: درهمین اتفاقات اخیر؛ اگر همان روز اول نهاد متولی یک عذرخواهی می‌کرد، متهمان را دادگاهی می‌کرد، ما این همه هزینه نمی‌دادیم به خاطر یک خطا. گشت ارشاد یک خطایی کرد، وزارت کشور آنها را وسط می‌آورد و یک دادگاه رسمی تشکیل می‌شد و حکمی می‌داد و ما هم قبول می‌کردیم.

اگر این کار را می‌کردند ما ۳۰-۴۰ کشته می‌دادیم؟ وی افزود: آمارهای رسمی نشان می‌دهند که در چهار دهه اخیر، اقلیت‌ها دارند به سمت صفر میل پیدا می‌کنند. اگر ازدیاد جمعیت شناختی آنها رخ نمی‌داد، ما با اقلیت‌های صفر مواجه بودیم. اقلیت‌هایی که اهل کتاب هستند، ارامنه، مسیحیت، گرجی و... به گونه‌ای فضا تنگ است که همه دست به مهاجرت زده‌اند.‌

/ فرارو و جماران ودنیای اقتصاد

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها