رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 595743

انصارالله: به شرکت‌های نفتی در عربستان و امارات فرصت میدهیم از این کشورها خارج شوند

ساعت24-در پی اتمام آتش بس موقت میان ائتلاف عربی تحت رهبری عربستان و جنبش انصارالله یمن، نیروهای مسلح وابسته به این جنبش اعلام کردند، به شرکت‌های نفتی فعال در عربستان و امارات فرصت می‌دهد تا این دو کشور را ترک کنند.

html>

به گزارش ایسنا، به نقل از روسیا الیوم، این نیروها در بیانیه‌ای اعلام کردند، اگر همچنان عربستان و امارات به محرومیت ملت یمن از منابع خود اصرار داشته باشند، نیروهای مسلح این کشور قادر خواهند بود ریاض و ابوظبی را از منابع خود محروم کنند و طرفی که ابتدا دست به چنین عملی بزند، قطعا ظالم‌ است.

در این بیانیه آمده است: در صورتی که کشورهای متجاوز به آتش بس پایبند نباشند، آتش بسی که به ملت یمن اجازه می‌دهد از ثروت نفتی خود به نفع حقوق خود بهره برداری کند، به شرکت‌های نفتی فعال در عربستان و امارات فرصت می‌دهیم کارهای خود را تنظیم کرده و از این کشورها خارج شوند.

در ادامه این بیانیه آمده است: همه چیز احتمال دارد زیرا موضع ملت ما حق است و در صورتی که راه‌های مسالمت آمیز برایش مسدود شود این قدرت را دارد که حقش را بگیرد.

شورای عالی سیاسی یمن هم در بیانیه‌ای اعلام کرده بود که "نیروهای ما فرودگاه‌ها، بنادر و شرکت‌های نفتی متعلق به کشورهای متجاوز را در تیررس خود قرار خواهند داد."

با وجود تلاش‌های بین‌المللی برای تمدید و گسترش آتش بس در یمن و منتهی شدن آن به صلحی پایدار، این آتش بس موقت روز یکشنبه دوم اکتبر به پایان رسید.

دوم آوریل، آتش بس بین دولت مستعفی یمن و انصارالله آغاز شد و دو بار، هر بار به مدت دو ماه، تمدید شد.

انتهای پیام

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها