رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 595817

عملی کردن ۲۵ درصد متناسب سازی حقوق بازنشستگان

ساعت24-یک فعال حوزه کار با بیان اینکه زاهدی وفا توانایی اداره وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی را دارد، از وی خواست تا در صورت کسب رای اعتماد از مجلس موضوع قراردادهای موقت کارگران و ۲۵ درصد مانده متناسب سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی را با جدیت دنبال کند.

html>

رحمت الله پورموسی با اشاره به معرفی دکتر زاهدی وفا به عنوان وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی به مجلس، گفت: وزارت کار یک وزارتخانه سیاسی نیست بلکه صنفی است و کسی که سکان اداره این وزارتخانه را به دست می گیرد باید مسایل سیاسی را کنار بگذارد و مسایل صنفی را درنظر بگیرد.

وی بر اهمیت موضوع سه جانبه گرایی، قانون مداری و روابط کار تاکید کرد و گفت: در چند ماهی که دکتر زاهدی وفا به عنوان سرپرست وزارت کار مشغول فعالیت بود، صدای بازنشستگان را شنید و حقوق بازنشستگان غیرحداقل بگیر را به شکل قانونی پیگیری کرد و به نتیجه رساند که کمال تشکر را داریم و لذا معتقدم در صورتی که ایشان رعایت قانون، ‌ سه جانبه گرایی و تقویت روابط کار را مدنظر قرار بدهد می تواند در وزارت کار موفق باشد.

پورموسی درعین حال با بیان اینکه در حوزه کارگری انتظار از سرپرست وزارت کار بیشتر بود، ‌ افزود: ما نیازمند روابط کار قوی هستیم و انتظار داریم که ایشان در این زمینه با قوت و قدرت ظاهر شود و چنانچه موفق به کسب رأی اعتماد از مجلس شد به خواسته جامعه کارگری که ایجاد امنیت شغلی و سه جانبه گرایی است بیش از پیش توجه کند.

پایان قراردادهای موقت کار و عمل به ۲۵ درصد باقی مانده متناسب سازی

این فعال حوزه کار، حذف قراردادهای موقت کار و ایجاد امنیت شغلی را خواسته مهم کارگران عنوان کرد و گفت: اگر چه هنوز برنامه‌های دکتر زاهدی وفا منتشر نشده است ولی دغدغه اصلی جامعه کارگری این است که به قراردادهای موقت کار پایان داده و امنیت شغلی نیروهای کار حفظ شود.

وی با اشاره به متناسب سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی اظهار کرد: درخواست جامعه بازنشستگان از وزیر کار آینده این است که ۲۵ درصد باقی مانده متناسب سازی حقوق بازنشستگان را هر چه زودتر به انجام برساند.

پورموسی گفت: امسال آخرین سال برنامه ششم توسعه است و با توجه به اعلام مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی برای اجرای ۲۵ درصد باقی مانده، تقاضا این است که متناسب سازی دائمی شود تا در سالهای آینده بین حقوق‌ها فاصله ایجاد نشود.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها