رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 595852

امیرآبادی در موافقت با وزیر پیشنهادی کار: داشتن ثروت از نظر اسلام مذموم نیست

ساعت24-عضو هیات رئیسه مجلس ضمن موافقت با برنامه وزیر پیشنهادی کار گفت: زاهدی وفا را فردی اخلاق‌مدار می‌دانم وی به اقتصاد و تمدن اسلامی اعتقاد دارد و خواهان عدالت است.

html>

به گزارش خبرآنلاین، احمد امیرآبادی فراهانی در جلسه علنی امروز (سه‌شنبه ۱۲ مهرماه) مجلس شورای اسلامی در موافقت با برنامه وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی به حضور بیش از ۱۰ سال خود در مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و گفت: در این مدت تنها از دو برنامه وزیر پیشنهادی دفاع کردم؛ نخست وزیر دفاع به دلیل تلاش دشمن برای ایجاد اختلاف بین سپاه و ارتش بود و دفاع از برنامه‌های آقای زاهدی وفا چرا که ایشان را فردی اخلاق‌مدار می‌دانم.

عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه زاهدی وفا صلاحیت تصدی این وزارتخانه را دارد، افزود: در ارتباط با اموال ایشان مسائلی مطرح شد اما نکته قابل توجه اینکه داشتن ثروت از نظر اسلام مذموم نیست، مهم مسیر کسب و خرج آن است، ثروتی هم که به ایشان رسیده به عنوان ارث و امین اموال است، بر اساس اسنادی که در اختیار رئیس مجلس خواهم گذاشت ایشان امین اموال هستند و باید این امانت را در مسیر عام المنفعه هزینه کنند.

وی با یادآوری نظر کمیسیون اصل ۹۰ درباره تأیید مطالب مطرح شده پیرامون وزیر پیشنهادی کار گفت: بعد از فوت پدر ایشان که فرد انقلابی بود و در یکی از محلات انقلابی قم زندگی می‌کردند، موضوع در دادگاه‌های مختلف مطرح شده و بر اساس احکامی که صادر شده ایشان هیچ خطایی را مرتکب نشدند.

امیرآبادی با اشاره به موضوع تحصیل زاهدی وفا در کشور کانادا اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب سال‌ها پیش گفتند ممکن است تعدادی از کشور خارج شوند و بخواهند معلوماتی کسب کنند و سپس به کشور برگردند، برای اینکه برای کشور مفید باشند، هیچ ننگی برای علم آموزی از غربی‌ها وجود ندارد اما افرادی که بخواهند همیشه شاگردی کنند، ننگ است. آقای زاهدی وفا نیز به کانادا رفت و درس خواند، هنگام تحصیل فرزندانشان به دنیا آمدند و علیرغم داشتن فرصت برای آنها گرین کارت و شهروندی نگرفت.

وی افزود: مسائلی که خانم چنارانی مطرح کردند مربوط به وزرای دولت قبل است که فرزندانشان در آمریکا، کانادا و انگلیس به دنیا آمدند، شهید چمران نیز در آمریکا درس خواند اما وقتی نیاز اسلام و قرآن و کشور بود به کمک ملت ایران آمد.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم در خصوص ارتباط زاهدی وفا با مجلس در دوران سرپرستی وزارت تعاون گفت: ایشان اخلاق را رعایت کردند، ارتباط وزرا با نمایندگان به خصوص در دولت قبل برای کسب رأی بسیار زیاد بود اما ایشان در دوران سرپرستی اخلاق را رعایت کردند و ما باید از این اخلاق انقلابی وی حمایت کنیم البته در طول چند هفته قبل که به عنوان وزیر پیشنهادی معرفی شدند، ارتباط خوبی را با مجلس داشتند و به هماهنگی و تعامل با نمایندگان اعتقاد دارند.

وی تصریح کرد: آقای زاهدی وفا برنامه خوبی را ارائه کرده، به اقتصاد اسلامی و تمدن اسلامی اعتقاد دارد و اقتصاددانی است که به دنبال عدالت است. معاون وزیر و فردی باتجربه است. امروز در فراکسیون اکثریت مجلس ۷۷ رأی موافق، ۵۴ رأی مخالف و ۱۳ رأی ممتنع به برنامه‌های ایشان دادند و این یعنی اکثریت حاضر در جلسه امروز فراکسیون به ایشان رأی مثبت دادند.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها