رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 599117

۶ کشور از جمله عربستان بیش از ۷۰۰ هزار دلار در هتل ترامپ هزینه کرده‌اند

ساعت24-شبکه آمریکایی «سی‌ان‌ان» در گزارشی فاش کرد که ۶ کشور از جمله عربستان بیش از ۷۰۰ هزار دلار در هتل ترامپ با هدف تاثیرگذاری بر سیاست‌های واشنگتن در سال‌های گذشته هزینه کرده‌اند.

شبکه خبری آمریکایی «سی‌ان‌ان» اعلام کرد که شش کشور خارجی از جمله عربستان سعودی، قطر و امارات بیش از ۷۰۰ هزار دلار در هتل «دونالد ترامپ» رئیس جمهور سابق آمریکا در واشنگتن، طی دو سال اول حضورش در کاخ‌سفید هزینه کرده‌اند.

بر اساس گزارش وبگاه شبکه «المیادین»، سی‌ان‌ان در گزارش خود اشاره کرد: اسناد جدید به دست آمده حاکی از آن است که این کشورهای خارجی در روندی بی‌سابقه و مستقیماً برای شرکت‌های متعلق به رئیس جمهور سابق آمریکا هزینه کرده‌اند.

این شبکه آمریکایی افزود: آنچه دموکرات‌ها در کمیته نظارت مجلس نمایندگان می‌گویند، سؤالات جدیدی را در مورد تلاش‌های بالقوه این شش کشور در جهت تأثیرگذاری بر ترامپ از طریق هزینه در شرکت‌هایش و طی زمانی که او در کاخ سفید است، ایجاد می‌کند.

در گزارش‌های رسانه‌ای سی‌ان‌ان آمده است که این شش کشور چین، عربستان سعودی، قطر، ترکیه، مالزی و امارات هستند.

به گفته این شبکه، ۲۵۰ هزار دلار از سوی مالزی، بیش از ۲۸۰ هزار دلار از قطر، بیش از ۹۰ هزار دلار توسط سعودی‌ها و بیش از ۷۴ هزار دلار از امارات در هتل ترامپ هزینه شده است.

علاوه بر این، لابی‌ها و سایر شرکت‌هایی که با دولت‌های خارجی ارتباط دارند، ده‌ها هزار بودجه اضافی را به دارایی‌های ترامپ در واشنگتن سرازیر کرده‌اند.

این شبکه اعلام کرد که هیچ مدرکی مبنی بر اینکه هزینه‌های خارجی در هتل ترامپ به طور مستقیم بر سیاست ایالات متحده تأثیر گذاشته است، وجود ندارد. اما برخی‌ها اظهار داشتند که اقامت‌ها و دیدارهای ترامپ با رهبران خارجی در هتل با رویدادهای مهم سیاست خارجی، از جمله دیدارهای محاصره قطر در سال ۲۰۱۷، همزمان شده است.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها