رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 599611

پیامدهای ایجاد سفارت آذربایجان در سرزمین‌های اشغالی برای باکو

ساعت24-یک کارشناس مسائل غرب آسیا با بیان این‌که تصمیم آذربایجان برای ایجاد سفارت در اسرائیل بر روی روابط تهران – باکو تاثیر منفی خواهد گذاشت، تصریح کرد: با توجه به ترکیب جمعیتی موجود در آذربایجان این موضوع بر روی شکاف‌های داخلی خود آذربایجان نیز تاثیرگذار خواهد بود.

به گزارش ایسنا، حسن لاسجردی با بیان این‌که اسرائیل به دنبال این است که روابط خود را با کشورهای مختلف منطقه از جمله کشورهای اسلامی عادی کند و در همین راستا به نوعی به دنبال مشروعیت‌بخشی به ساختار خود است، افزود: این سیاستی است که اسرائیل از مدت‌ها قبل پیگیر آن بوده است. در دهه ۹۰ میلادی سفارت اسرائیل در آذربایجان ایجاد شده ولی به دلایل برخی مسائل سیاسی تاکنون سفارت آذربایجان در اراضی اشغالی تاسیس نشده بود و با مصوبه اخیر مجلس آذربایجان این موضوع اجرایی خواهد شد.

وی با اشاره به همکاری‌های آذربایجان و اسرائیل در حوزه‌هایی مربوط به انرژی، کشاورزی و ژنتیک اظهار کرد: موضع ایران در ارتباط با اسرائیل روشن است و ایران بارها تاکید کرده که مشروعیتی برای رژیم صهیونیستی قائل نیست و در مورد روابط باکو و رژیم صهیونیستی نیز حساسیت‌های خاص خود را بیان کرده است.

لاسجردی با بیان این‌که اقدام آذربایجان در تاسیس سفارت در رژیم صهیونیستی تاثیراتی در روابط تهران و باکو خواهد داشت، گفت: از طرفی دیگر حدود ۹۰ درصد جمعیت کشور آذربایجان را شیعیان تشکیل می‌دهد و نگاه آنها به رژیم صهیونیستی مشخص است و ممکن است اقدام اخیر آذربایجان در ارتباط با تاسیس سفارت در اراضی اشغالی با واکنش مردم این کشور روبه‌رو شود و چالش‌های مذهبی و اجتماعی برای دولت آذربایجان ایجاد کند.

انتهای پیام

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها