رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 599626

حاشیه‌ها و دروغ بزرگ کی‌روش کار خودش را کرد!

فاجعه در قطر

ساعت24-حرفی نیست! یعنی حرف خاصی نمی‌توان زد. تیم‌ملی ایران در نخستین بازی خود در جام جهانی با یک نتیجه سنگین مقابل انگلیس شکست خورد. ملی‌پوشان فوتبال ایران در نیمه نخست بازی با سه‌گل از حریف خود عقب افتادند در حالی که حتی یک شوت به سمت دروازه حریف نزدند و در نیمه دوم هم با وجود تعویض‌های کی‌روش شرایط تغییری نکرد تا نخستین باخت ایران در قطر ۲۰۲۲ رقم بخورد.

خبر
شرح بازی
ایران بازی را با سیستمی کاملا تدافعی آغاز کرد. از همان لحظات نخست بازی مشخص بود که قرمز پوشان میدان قرار است با تجمع در خط دفاعی خودی مناطق نفوذ حریف را ببندند. در ده دقیقه اول انگلیس نتوانست موقعیت خوبی را خلق کند اما روی یک ضربه شروع مجدد و غافلگیری خط دفاع هری مگوایر می‌توانست دروازه ایران را باز کند که موفق نشد. با این حال دستپاچگی بازیکنان ایران از یک جهت دیگر به تیم ضربه زد. بیرانوند با صورت به مجید حسینی خورد و بعد به دلیل شکستگی بینی علاوه بر گرفتن وقت بازی به مدت ۱۴ دقیقه از زمین بازی خارج شد و جای خود را به حسینی داد. این اولین ضربه‌ای بود که تیم خورد. دقایقی بعد ضربه سر مگوایر روی ارسال کرنر به تیرک دروازه ایران خورد. بعد از آن انگلیس کاملا به بازی مسلط شد و در عرض چند دقیقه ۳ بار دروازه ایران را گشود. بلینگهام، ساکا و استرلینگ گلزنان انگلیس بودند. هر سه گل انگلیس روی ارسال از جناحین به دست آمد.
در نیمه دوم کی‌روش سه تعویض انجام داد تا به همه ثابت شود چقدر در چینش ترکیب اولیه اشتباه کرده بود. با این حال تیم آنقدر از دست رفته بود که نتواند کار خاصی انجام دهد. در این نیمه ابتدا انگلیس گل چهارم را توسط ساکا به ثمر رساند ولی مهدی طارمی دقایقی بعد روی یکی از تک موقعیت‌های ایران یکی از گل‌های خورده را جبران کرد. با این حال ساکا دقایقی بعد گل پنجم را وارد دروازه ایران کرد. در دقایق آخر بازی گریلیش ایران را ۶ تایی کرد. در دقیقه آخر وقت‌های اضافه مهدی طارمی موفق شد از روی نقطه پنالتی گل دوم ایران را بزند و بازی در نهایت با نتیجه ۶ بر ۲ به نفع انگلیس تمام شد.

یک سال و دو هفته حاشیه!
تیم ایران در شرایطی مقابل انگلیس قرار گرفت که شرایط فوتبال ایران در یک سال گذشته پرتنش بود. مشکلات مدیریتی و حاشیه‌های بی‌پایان فدراسیون فوتبال همه‌چیز را تحت‌الشعاع قرار داده بود. در نهایت دو دستگی در تیم ملی و جانشینی اسکوچیچ با کی‌روش در برهه‌ای زنگ خطر را به صدا درآورد. این حاشیه‌ها به وضعیت دو ماه اخیر کشور پیوند خورد و در دو هفته گذشته آنچنان جوی اطراف تیم ملی را فراگرفت که کسی باورش نمی‌شد. بخشی از این حاشیه‌ها در نهایت خودش را در مستطیل سبز نشان داد و یوزها با ساق‌هایی نامطمئن مقابل رقیب قدرتمند خود قرار گرفتند و با نتیجه‌ای سنگین شکست خوردند. این در حالی بود که گرچه انتظار نمی‌رفت ایران بتواند یکی از مدعیان کسب عنوان قهرمانی را شکست دهد اما دست کم همه منتظر بودند یک بازی برابر را به نمایش بگذارند. حداقل انتظار می‌رفت به آن شعار تا پای جان برای ایران پایبند باشند و در زمین بجنگند. چیزی که اصلا در این بازی دیده نشد.

این چه ترکیبی بود؟
این سوال را امروز باید پرسید نه حتی بعد از بازی‌های دور گروهی. اینکه چرا کی‌روش را به ایران برگرداندیم؟آیا دلیلی غیر از این داشت که بتوانیم نتایج آبرومندی در جام جهانی بگیریم؟ قطعا همین بوده. اما تیمی که کی‌روش راهی زمین کرد ترسوتر از آن بود که بتواند جلوی انگلیس عرض اندام کند. کی‌روش با ترکیبی تماما تدافعی که به قول برخی کارشناسان بسیار نخ‌نما شده، با چهار مدافع و پنج هافبک و تنها یک مهاجم تیم را راهی زمین کرد. پیرمرد پرتغالی از همان لحظه اول به تیم القا کرده بود که باید از حریف بترسید. این ترس القا شده از همان ثانیه‌های اول خودش را در بازی تیم نشان داد. وقتی بازیکنان آنقدر بی‌حواس بودند که باعث مصدومیت یکدیگر شدند. بیرانوند سر همین مساله مجبور به ترک زمین شد. بازیکنی که اگر در زمین بازی باقی مانده بود می‌توانست روی دست‌کم دو، سه صحنه نمایش بهتری از حسینی ارایه دهد. ترکیب کی‌روش که حتی برای خود ایرانی‌ها که همیشه به بازی دفاعی تیم ملی عادت کرده بودند هم عجیب بود.

دروغ بزرگ کی‌روش!
ایران سنگین‌ترین شکست تاریخ خود را در ادوار جام جهانی تجربه کرد. آن هم در شرایطی که در نیمه نخست حتی یک شوت به سمت دروازه انگلیس روانه نکرد. همانطور که قبلا ذکر شد قابل حدس بود که ایران نمی‌تواند انگلیس را ببرد اما نتیجه رقم خورده هم یک دروغ بزرگ بود که رقم خورد. این دروغی است که کارلوس کی‌روش به خورد فوتبال ایران داد. اینکه ایران نمی‌تواند مقابل تیم‌های بزرگ حمله کند، آنها را تحت فشار قرار دهد و حتی امتیاز بگیرد. این دروغ که باید صرفا با دفاع و دفاع و دفاع و انجام بازی تخریبی رقبا را به چالش کشید. کارلوس کی‌روش قبل از شروع مسابقات گفته بود تمام تخصص و تجربه خود را به کار می‌گیرد تا ایران نتایج آبرومندی به دست بیاورد. حالا باید سوال کرد این بود تمام تجربه و تخصص شما آقای کی‌روش؟
حالا و از امروز و با توجه به همه اتفاقات چند وقت اخیر فشار روی تیم ملی افزایش پیدا می‌کند. شکی نیست که ملی‌پوشان هنوز شانس صعود به دور بعد را دارند اما با این شکست و وضعیت روحی کار بسیار سختی مقابل‌شان وجود دارد. اگر کی‌روش تخصصی دارد باید در همین چند روز رو کند تا لااقل بازیکنان ریکاوری شوند.

اعتماد

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها