رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 599659

چرا بعضی از تماشاگران ایرانی از سفر به قطر جا ماندند؟

ساعت24-برای رفتن به جام‌جهانی و تماشای این مسابقات، دریافت هایاکارت قطر الزامی است؛ اما تعدادی از مسافران ایرانی به دلیل اینکه همه بخش‌های هایاکارت آنها فعال نبوده، امکان ورود به قطر را نداشتند و از پروازها جا ماندند.

قطر در سال ۲۰۱۷ برای شهروندان ۸۰ کشور ویزای خود را لغو کرد، اما در این فهرست نامی از ایران آورده نشده است. شهروندان ایرانی برای سفر به این کشور و تماشای مسابقات جام جهانی فوتبال ۲۰۲۲، باید ویزای ورود و یا ویزای فرودگاهی (Visa Upon Arrival) دریافت کنند. با این وجود قطر شرایطی را در بازه جام جهانی فوتبال فراهم کرده تا اتباع کشورهایی که هنوز مشمول قانون لغو ویزا نشده‌اند آسان‌تر به این کشور سفر کنند.

برای رفتن به جام جهانی و تماشای مسابقات کافی است «هایا کارت» دریافت کرد، فقط ‌در این صورت است که دیگر نیاز به دریافت ویزای قطر نخواهد بود. هایا کارت تنها مختص به تماشاچیان مسابقات جام جهانی نیست و تمام مسافران هنگام سفر به قطر در دوران جام جهانی فوتبال ملزم به دریافت این کارت هستند.

تماشاگرانی که هایاکارت نداشتند، از سفر به قطر جا ماندند

با وجود این و در حالی که روز گذشته اولین بازی ایران در جام جهانی برگزار شد، اخباری از جا ماندن برخی از مسافران ایرانی از پروازهایشان منتشر شد که در فرودگاه امام خمینی با مشکل مواجه شده بودند و نتوانستند به دوحه قطر سفر کنند.

در این راستا سعید چلندری سرپرست شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) درباره مشکل برخی از تماشاگران جام‌جهانی در دریافت هایاکارت و جا ماندن آنها از پرواز گفت: سازمان هواپیمایی و شرکت فرودگاه‌ها هیچ نقشی در هایا کارت ندارد و این موضوع به وزارت گردشگری برمی‌گردد. آژانس‌های مسافرتی موظف بودند که هایا کارت را برای افراد فراهم کنند اما تعدادی از مسافران به دلیل اینکه همه بخش‌ها و بندهای هایاکارت آنها فعال نبوده، امکان ورود به قطر را نداشتند و از پروازها جا ماندند.

وی ادامه داد: برای مثال تعدادی از مسافران و تماشاگران بلیت برگشت را تهیه نکردند یا اینکه محل اقامت را مشخص نکرده‌اند و از این رو امکان دریافت هایاکارت و پرواز به دوحه را نداشتند. البته نماینده سازمان گردشگری برای رفع این مشکلات در فرودگاه امام حضور پیدا کردند تا حدی این مشکلات برطرف شده اما در روزهای گذشته پنج تا شش نفر به دلیل مشکلات هایا کارت از پروازهای دوحه جا ماندند.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها