رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 599666

تفاوت بین بدنسازی و تناسب اندام چیست؟

ممکن است فکر کنید هرچه عضله بیشتری داشته باشید، سالم تر خواهید بود. در حالی که باید بدانید داشتن عضلات حجیم، سلامت و قدرت بدنی شما را تضمین نمی کند.

بدنسازی یک ورزش است و نیاز به رژیم غذایی خاصی دارد. هر ورزشی راهنمای غذایی خود را دارد و بدنسازی نیز از این قاعده مستثنی نیست. هدف این تمرین خاص افزایش توده عضلانی بدون چربی است که در نهایت منجر به حذف چربی، انواع کربوهیدرات ها، نمک، شکر و حتی آب مصرفی قبل از دویدن می شود.

اکنون بدون تجربه قبلی در این زمینه، تلاش ناگهانی برای پیروی از این دستورالعمل سختگیرانه به عنوان یک فرد عادی، بدن شما را در وضعیت بدی قرار می دهد. علاوه بر این، هنگامی که یک بدنساز حرفه ای از این امر پیروی می کند، اطمینان حاصل می کند که مکمل های مختلف لازم را که در رژیم غذایی وجود ندارد، مصرف می کند.

از آنجایی که اکثر مردم عادی احتمالاً از این مکمل های ضروری بی اطلاع هستند، رژیم غذایی آنها کمبود خواهد داشت.

وقتی بدنسازان حرفه‌ای را در ویدیوهای یوتیوب خود می‌بینید که تمرین می‌کنند، ایده‌ای از نوع تمرین سختی که آنها طی می‌کنند به دست می‌آورید. آنها می توانند اینگونه تمرین کنند زیرا سال ها تمرین کرده اند و در حین ورزش سختی های زیادی از جمله تمرینات طاقت فرسا و رژیم های غذایی سخت را تحمل کرده اند.

پیروی از چنین سبک زندگی در واقع برای فردی که فقط می خواهد بدن خود را حفظ کند و ظاهری زیبا داشته باشد بی فایده است. بنابراین، رفتن به باشگاه و استفاده از وزنه‌های نامناسب و رژیم غذایی نادرست باعث آسیب‌هایی می‌شود که می‌تواند هفته‌ها و ماه‌ها شما را از ورزش کردن باز دارد.

باید به یاد داشته باشید که اگر می خواهید ورزش را شروع کنید، ابتدا باید با یک متخصص مشورت کنید تا متوجه شوید چه چیزی برای شما مناسب است. سپس هنگام شروع ورزش یک رژیم غذایی مناسب برای بدن خود تجویز کنید.

تمرینات قدرتی توده عضلانی می سازد، خطر فشار خون بالا، کلسترول بالا و چاقی را کاهش می دهد و سلامت استخوان های شما را بهبود می بخشد. با این حال، وقتی صحبت از بلند کردن اجسام سنگین می شود (میزان نیرویی که ماهیچه ها می توانند ایجاد کنند)، شکل و اندازه عضلات واقعاً مهم نیست.

از سوی دیگر، آمادگی جسمانی بر عملکرد کلی عضلات و انعطاف پذیری تأکید دارد. بنابراین می توانید عضله دوسر کوچک داشته باشید و به اندازه یک بدنساز بزرگ حرفه ای قوی باشید. تناسب اندام شما را قوی تر می کند و بدن شما را متناسب نگه می دارد.

تمرینات قدرتی معجزه کاهش وزن سریع و عضله سازی عظیم را به شما ارائه می دهد. مانند تناسب اندام، تمرینات قدرتی سلامت کلی شما را بهبود می بخشد.

تمرینات

بدنسازان از طریق تمرینات قدرتی (بالا بردن وزنه هالتر) فیبرهای عضلانی می سازند. آنها بدنی کاملاً تراشیده دارند که در مراحل نمایش رقابتی عالی به نظر می رسد. بدن بلند و عضلانی آنها نتیجه بلند کردن وزنه های سنگین است.

بلند کردن باعث پارگی های میکروسکوپی در عضلات می شود. بنابراین، بدن آنها نیاز به ذخیره مواد مناسب برای ترمیم شکستگی ها و افزایش ظرفیت قدرت ورزشی دارد. افزایش جریان خون، اکسیژن و مواد مغذی بیشتری را به ماهیچه ها می رساند و اندازه آنها را افزایش می دهد. به این ترتیب بدنسازان رشد عضلانی خوبی دارند. این روش "هیپرتروفی" نامیده می شود. بدنسازان به دلیل هایپرتروفی باید روی عضله خاصی تمرکز کنند و تمرینات تکراری را روی آن انجام دهند.

برعکس، در تناسب اندام، افراد سعی می کنند فعال بمانند و روی هر ماهیچه به طور یکسان تمرکز کنند. تناسب اندام بیشتر به سلامت کلی بدن مربوط می شود. این تمرینات بیشتر در مورد کاهش چربی بدن و داشتن اندامی زیبا هستند. آمادگی جسمانی ظاهر زیبایی به بدن می بخشد.

در واقع، آمادگی جسمانی بر روی هسته معده و شکل پاها تمرکز دارد. افراد برای رسیدن به وزن ایده آل ورزش های قلبی عروقی زیادی انجام می دهند. تمرینات بدنی به سیستم عصبی مرکزی افراد اجازه می دهد تا نحوه اتصال به واحدهای حرکتی هنگام بلند کردن وسایل ورزشی را بیاموزند.

در مقایسه با تمرین با وزنه، روتین های تناسب اندام معمولا کوتاه تر و شدیدتر هستند. به طور خلاصه، سوزاندن کالری برای تناسب اندام و انعطاف پذیری ساده ترین تعریف تناسب اندام است.

تفاوت بدنسازی و تناسب اندام تفاوت بدنسازی و تناسب اندام تفاوت بدنسازی و فیتنس تفاوت بدنسازی و تناسب اندام تفاوت بدنسازی و تناسب اندام تفاوت بدنسازی و تناسب اندام

فاصله آموزشی

یکی دیگر از تمایز اصلی بین تناسب اندام و بدنسازی، میزان زمانی است که برای هر یک از آنها صرف می شود. تمرینات قدرتی روزانه به حداقل دو ساعت زمان اختصاصی در باشگاه نیاز دارد. در واقع، بدنسازی نیاز به یک تمرین طولانی مدت و مداوم دارد. معمولا 5-6 بار در هفته.

جلسات تناسب اندام معمولا 30 دقیقه تا 45 دقیقه طول می کشد. این تمرینات می تواند شامل حرکات کششی یا هوازی باشد. در مقایسه با بدنسازی، تناسب اندام به زمان، تلاش و فشار کمتری روی عضلات نیاز دارد، اما قدرت بدنی را به میزان قابل توجهی افزایش می دهد.

رژیم غذایی

از بسیاری جهات، رژیم غذایی یک کارآموز تناسب اندام و یک بدنساز یکسان است. هر دو باید از غذاهای ناسالم اجتناب کنند و غذاهای سالم بخورند. اگرچه هر دو بر یک رژیم غذایی متعادل تاکید دارند، بدنسازان به طور کلی پروتئین و مکمل های بیشتری برای سوخت تمرینات خود و عضله سازی مصرف می کنند. رژیم غذایی تنها تفاوت بین بدنسازی و تناسب اندام نیست، بلکه میزان کالری مصرفی در روز برای هر کدام تفاوت عمده ای دارد.

بدنسازان باید بیش از 5000 کالری در روز مصرف کنند و 50 درصد این مقدار باید پروتئین باشد. آنها باید تعداد دفعات غذا خوردن در روز را افزایش دهند. به عبارت دیگر، به جای خوردن سه وعده غذایی بزرگ، چندین وعده غذایی را در برنامه غذایی خود بگنجانید.

رژیم غذایی آنها معمولاً شامل ماهی، گوشت، تخم مرغ و محصولات لبنی است. این رژیم فرعی از گزینه های کم چرب یا کم کربوهیدرات مانند دانه های مغذی، سبزیجات و میوه ها استفاده می کند.

افرادی که روی آمادگی جسمانی تمرکز می کنند معمولاً بیش از 2500 کالری در روز مصرف نمی کنند. گزینه های غذایی سالم آنها شامل سبزیجات، سالاد، میوه ها، گوشت های بدون چربی و پروتئین است.

هم تناسب اندام و هم بدنسازی یکی از نیازهای اساسی انسان برای داشتن حداکثر ظرفیت و قدرت بدنی و داشتن بدنی لاغر و عضلانی محسوب می شود و هر کدام به نوبه خود طرفداران زیادی دارند.

https://www.trainerswithyou.com/personal-trainer/

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها