رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 599719

امروز3 تیم مدعی کارشان را در جام جهانی شروع می‌کنند

آلمان – ژاپن: قدرت‌نمایی تیم‌های دو قاره

ساعت24-رقابت‌های جام جهانی امروز هم با انجام چهار دیدار دیگر پیگیری می‌شود که در سه بازی، سه تیم مدعی آلمان، اسپانیا و بلژیک به مصاف رقبا می‌روند. حساس‌ترین بازی روز می‌تواند تقابل تیم‌های آلمان و ژاپن باشد. همچنین مراکش و کرواسی بازی نخست روز را برگزار می‌کنند.

رقابت‌های جام جهانی امروز هم با انجام چهار دیدار دیگر پیگیری می‌شود که در سه بازی، سه تیم مدعی آلمان، اسپانیا و بلژیک به مصاف رقبا می‌روند. حساس‌ترین بازی روز می‌تواند تقابل تیم‌های آلمان و ژاپن باشد. همچنین مراکش و کرواسی بازی نخست روز را برگزار می‌کنند.

مراکش – کرواسی

مراکشی‌ها سال‌هاست که موفقیت بزرگی در فوتبال نداشته‌اند؛ تنها قهرمانی‌شان به دهه 1970 برمی‌گردد و تنها صعودشان از مرحله گروهی جام‌جهانی هم سال 1986 رخ داد. مراکش هم بحران را با وحید هلیل‌هودژیچ پشت سر گذاشته و حالا با ولید الرکراکی امیدوار است نتایج متفاوتی مثل نتایج اخیرشان رقم بخورد. در سوی دیگر کرواسی قرار دارد که در دوره قبلی تا فینال هم رسید ولی مغلوب فرانسه شد. کرواسی بعد از آن فینال کمی جوان‌تر شد و تغییراتی داشت. شاید در این دوره نشود انتظار فینالیست‌شدن از آنها داشت. آخرین‌باری که این دو تیم با هم بازی کرده‌اند مربوط به دسامبر 1996 است که این دو تیم در دیداری دوستانه به مصاف هم رفتند که با تساوی 2-2 به پایان رسید.

آلمان – ژاپن

در دوره قبلی جام جهانی آلمان یکی از بدترین آمارهایش در تاریخ جام‌جهانی را به جای گذاشت و هیچ نشانی از تیم قهرمان نداشت. با 10 برد در 16 بازی و پیداکردن چند مهره جوان و آینده‌دار در بوندس‌لیگا تیمی ساخته که به آینده‌اش بسیار امیدوار هستند. آلمان می‌تواند دست‌کم یکی از تیم‌های نیمه‌نهایی باشد. ژاپن هم همیشه یکی از بهترین آسیایی‌های تاریخ جام‌جهانی ژاپن بوده؛ تیمی که به صعود امیدوار است و فقط به رسیدن به مرحله نهایی مسابقات دل خوش نمی‌کند. یک دوره در میان ژاپن راهی یک‌هشتم نهایی شده که موفقیت بزرگی است. مِی 2006 قبل از جام‌جهانی که آلمان میزبانش بود، این تیم در دیدرای دوستانه مقابل ژاپن تن به تساوی 2-2 داد. آلمان و ژاپن تابه‌حال دو مرتبه در دیدارهای دوستانه به مصاف هم رفته‌اند که یکی را آلمان برده و دیگری مساوی شده. این نخستین دیدار رسمی‌شان خواهد بود.

اسپانیا – کاستاریکا

لوئیس انریکه در دومین دوره حضورش در تیم ملی اسپانیا این تیم را به‌تدریج جوان کرد. در یورو 2020 شروع خوبی نداشتند، ولی به‌تدریج اسپانیا تبدیل به تیمی جذاب و دوست‌داشتنی شد. شاید انگیزه نسل جدید باعث شود باز هم مدعی قهرمانی باشند. به نظر می‌آید شروع سختی در انتظار اسپانیا باشد، چراکه علاوه بر آلمان مدعی، کاستاریکا و ژاپن هم می‌توانند رقبای خطرناکی باشند. کاستاریکا را نمی‌توان تیمی قدرتمند دانست؛ چراکه در مرحله پلی‌آف و با چهارم‌شدن در کونکاکاف راهی جام‌جهانی شده‌اند. نوامبر 2017 دقیقا پنج سال و 11 روز قبل اسپانیا موفق شد در دیداری دوستانه 5-صفر از سد کاستاریکا بگذرد. اسپانیا و کاستاریکا سه مرتبه در دیدارهایی که همگی دوستانه بوده‌اند به مصاف هم رفته‌اند. دو مرتبه اسپانیا برنده شده و یک بازی هم مساوی شده است.

بلژیک – کانادا

بلژیک را می‌توان باز هم در بین مدعیان قهرمانی قرار داد. اگرچه در یورو 2020 هم عملکرد خوبی نداشتند، ولی تیمی که ستاره‌هایی مثل دبروینه و آزار را دارد و در خط حمله هم چند بازیکن گل زن دارد، می‌تواند هر لحظه همه را غافلگیر کند. در سوی دیگر تغییر نسل و حضور پسران مهاجری که در فوتبال استعداد خوبی داشتند باعث شد تیم ملی کانادا بهتر از قبل شود. اعتماد به هردمن جوان و کم‌تجربه هم باعث شد قرمزها پیشرفت کنند و حالا به‌عنوان صدرنشین کونکاکاف در جام‌ جهانی هستند. صعود برایشان دشوار خواهد بود، ولی شاید زدن اولین گل در جام‌ جهانی و کسب اولین امتیاز ایدئال باشد. بلژیک و کانادا تابه‌حال در هیچ دیداری به صورت رسمی یا دوستانه به مصاف هم نرفته‌اند. این در حالی است که بلژیک 13 مرتبه به جام‌جهانی راه پیدا کرده است. شیاطین‌ سرخ اروپا که دو مرتبه در نیمه‌نهایی حاضر بوده‌اند، دوره قبل با قرارگرفتن در رده سوم به بهترین جایگاهشان رسیدند.

شرق

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها