رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 599720

آنکارا: واشنگتن کمک به شبه‌نظامیان کُرد را متوقف کند

ساعت24-وزیر دفاع ترکیه با بیان اینکه شبه‌نظامیان کُرد سوری شاخه‌ای از گروهک تروریستی «پ.ک.ک» هستند، از آمریکا و دیگر متحدان آنکارا خواست که حمایت نظامی از آنها را پایان دهند.

به گزارش فارس، بعد از اظهارات «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه مبنی بر آماده‌شدن برای آغاز عملیات زمینی در شمال سوریه، آنکارا از تشدید حملات به شبه‌نظامیان کُرد سوری خبر داد.

«حلوصی آکار» وزیر دفاع ترکیه شامگاه سه‌شنبه با درخواست از آمریکا برای توقف حمایت‌های نظامی از شبه‌نظامیان کُرد سوری موسوم به «یگان‌های مدافع خلق» (ی.پ.گ)، وعده داد که عملیات در شمال سوریه را تقویت می‌کنند.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، آکار طی سخنرانی در یک کمیسیون پارلمان ترکیه اظهار داشت: «ما به شرکای خود، مخصوصا آمریکا، در تمام سطوح گفته‌ایم که ی.پ.گ همان پ.ک.ک است و بر خواسته‌های خود مبنی بر توقف هرگونه کمک آنها به تروریست‌ها اصرار داریم».

همزمان «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه نیز اعلام کرد که نیروی زمینی ترکیه شامل تانک‌ها و پیاده نظام به زودی وارد شمال سوریه شده و عملیات نظامی علیه شبه‌نظامیان کُرد را تشدید می‌کنند.

اردوغان طی سخنرانی در این‌باره توضیح داد: «چند روزی است که ما با استفاده از جنگنده‌ها، توپخانه‌ها و تسلیحات‌مان به تروریست‌ها حمله می‌کنیم. به خواست خدا در سریعترین زمان ممکن با تانک‌ها و سربازان‌مان، آنها را ریشه‌کن می‌کنیم».

این تهدیدهای مقامات آنکارا در حالی است که دو منبع نظامی سوری به رویترز گفته‌اند، توپخانه‌های ارتش ترکیه همچنان به گلوله‌باران پایگاه‌های شبه‌نظامیان کُرد و دیگر اهداف نزدیک شهرهای «تل‌رفعت» و «عین‌العرب» ادامه می‌دهند.

رئیس‌جمهور ترکیه پیش از این نیز با بیان اینکه سه دولت اخیر آمریکا گروه‌های تروریستی در شمال سوریه را مسلح کرده‌اند، گفت حمایت واشنگتن از شبه‌نظامیان کُرد، تهدیدی برای آنکارا محسوب می‌شود.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها