رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 599724

بررسی مهمترین نکات پیش از خرید گاز رومیزی

می دانید که خانم ها اکثر وقت خود را هنگامی که در خانه هستند، در آشپزخانه می گذرانند. بنابراین می توان گفت که آشپزخانه پراهمیت ترین قسمت برای خانم ها است. پراستفاده ترین وسیله در آشپزخانه نیز اجاق گاز می باشد که امروزه بیشتر به صورت رومیزی طراحی می شود. به همین دلیل خرید گاز رومیزی مناسب، یکی از مهمترین خرید ها هنگام تکمیل آشپزخانه است. در این مقاله قصد داریم جنبه های مختلف و موثر در انتخاب گاز رومیزی را بررسی کنیم.

h1 dir="RTL" style="text-align:right">بررسی مهمترین نکات پیش از خرید گاز رومیزی

انواع گاز رومیزی

با پیشرفت علم و تکنولوژی انواع گاز رومیزی در بازار عرضه شده است که از نظر نوع طراحی ، جنس ، منبع دریافت انرژی و ... با هم تفاوت دارند. در حالت کلی اجاق گاز های رومیزی یا صفحه ای را می توان به دو صورت دسته بندی کرد. حالت اول بر اساس نوع نصب و حال دوم بر اساس نوع مصرف انرژی می باشد.

گاز رومیزی بر اساس نوع قرار گیری آن به دو دسته تقسیم می شود:

گاز رومیزی توکار

اجاق توکار نوعی گاز رومیزی است که درون فضایی برش داده شده در صفحه کابینت یا کانتر قرار گرفته و فیکس می شود. این نوع گاز صفحه ای، ظاهری لوکس به محیط آشپزخانه شما می بخشد اما پس از نصب، قابل جا به جایی نیست.

گاز صفحه ای روکار

علت نام گذاری اجاق گاز روکار این است که آن را روی صفحه کابینت قرار می دهند و مزیت آن دارا بودن قابلیت جا به جایی است. این مدل گاز صفحه ای ظاهر زیبایی دارد و نسبت به نوع توکار آن تعداد شعله هایش کمتر است.

در حالت بعد که دسته بندی بر اساس نوع مصرف انرژی می باشد، سه زیر دسته وجود دارد:

اجاق رومیزی گازی

بررسی مهمترین نکات پیش از خرید گاز رومیزی

همانطور که از نام این اجاق رومیزی مشخص است، منبع تامین انرژی آن، گاز می باشد. به دلیل اینکه بسیاری از خانه ها در ایران مجهز به لوله کشی گاز شهری هستند، اجاق رومیزی گازی در بین ایرانیان محبوبیت بیشتری دارد. همچنین شعله این اجاق ها زودتر گرم شده و حرارت آن بیشتر است.

اجاق رومیزی الکتریکی

این نوع اجاق گاز صفحه ای به وسیله المنت و با کمک نیروی الکتریکی گرم می شود. در این اجاق گاز ها، سرشعله وجود ندارد و محل قرارگیری المنت ها به کمک خطوط ظریفی مشخص شده اند. بنابراین برای تمیز کردن راحت تر هستند. در اجاق رومیزی الکتریکی، حرارت المنت ها نسبت به شعله گاز کمتر است. جنس این نمونه گاز رومیزی، معمولا ترکیب شیشه و سرامیک می باشد.

اجاق صفحه ای القایی

اجاق صفحه ای القایی جزء گران ترین اجاق های رومیزی است. این اجاق به وسیله القای مناطیسی گرم می شود. بدین صورت که با قرار دادن ظرف روی قسمت مشخص شده، میدان مناطیسی ایجاد شده و حرارت تولید می کند. برای این اجاق فقط از ظروفی می توان استفاده کرد که از رسانا باشند. این موضوع به عنوان یک عیب در نظر گرفته می شود که به هنگام خرید گاز رومیزی باید به آن دقت شود. این اجاق نسبت به اجاق الکتریکی زودتر گرم شده و حرارت بالاتری دارد.

بررسی مهمترین نکات پیش از خرید گاز رومیزی

آشنایی با انواع جنس گاز رومیزی

گاز رومیزی به کمک 3 متریال مختلف، تولید می شود که هرکدام جلوه خاص خود را دارند. این گاز ها شامل گاز صحفه ای استیل، گاز رومیزی سرامیکی و گاز رومیزی شیشه ای می باشند. از نظر مقاومت هر سه استحکام بالایی دارند و به راحتی آسیب نمی بینند. تفاوت آن ها بیشتر در ظاهر آن ها است. گاز صفحه ای شیشه ای نسبت به دو مدل دیگر، بیشتر کثیفی را نشان می دهد. بنابراین تمیز نگه داشتن آن سخت تر است. در مقاله گاز رومیزی شیشه ای بهتر است یا استیل بیشتر به این موضوع پرداخته شده است.

تعداد شعله

یکی از عوامل مهم که در هنگام خرید گاز صفحه ای باید به آن دقت شود این است که اجاق را برای چه محلی و چه حجم از پخت و پز نیاز دارید. اجاق گاز های رومیزی به صورت تک شعله، دو شعله، چهار شعله و پنج شعله ساخته می شود. یک اجاق گاز رومیزی پنج شعله، به راحتی نیاز آشپزخانه خانواده های بزرگ و کوچک را برطرف می کند.

ابعاد گاز رومیزی

برای خرید گاز رومیزی به ویژه نوع توکار آن، توجه به اندازه آن بسیار مهم است. گاز صفحه ای معمولا در ابعاد استاندارد 50، 60، 70، 80 و 90 سانتی متری ساخته می شود. اگر حجم آشپزی شما زیاد است به سراغ گاز رومیزی 80 و 90 سانتی متری بروید. البته در هنگام خرید گاز صفحه ای باید به ابعاد کابینت و هود نیز توجه کنید.

میزان مصرف انرژی

مصرف انرژی در تبدیل شدن به حرارت چه به وسیله انرژی گازی باشد چه الکتریکی، بسیار بالا است. اما در کشور ما به دلیل فراوانی منابع گازی، قیمت گاز نسبت به برق کمتر است. بنابراین خرید اجاق رومیزی گازی به صرفه تر می باشد.

آشنایی با بهترین برند های تولیدکننده داخلی گاز رومیزی

هنگامی که برای خرید گاز رومیزی به فروشگاه ها می روید، متوجه می شوید که تنوع بسیار بالاست و انتخاب گاز صفحه ای مناسب، کار راحتی نیست. پس از انتخاب ویژگی ها، نکته قابل توجه دیگر، برند و کیفیت گاز رومیزی است. در ادامه چند مورد از بهترین برندهای تولیدکننده داخلی را بررسی می کنیم.

گاز رومیزی اخوان

گروه تولیدی اخوان به دلیل فعالیت 50 ساله اش در زمینه تولید لوازم آشپزخانه، محبوبیت بسیاری در بازار دارد. این شرکت دارای گواهینامه کشوری رعایت حقوق مصرف کننده می باشد. به همین دلیل برای خرید، گاز رومیزی اخوان بسیار مناسب است. محصولات این شرکت به ویژه گاز های صفحه ای اخوان از نظر طراحی، کیفیت، دوام و قیمت مقرون به صرفه مثال زدنی هستند.

گاز رومیزی آلتون

شرکت آلبا گاز با نماد تجاری آلتون شناخته می شود و قدمت 30 ساله دارد. این شرکت به استفاده از تجهیزات مدرن و مهندسی معروف است و به دلیل خدماتی که به مصرف کنندگان ارائه می دهد، پرطرفدار می باشد. گاز رومیزی آلتون به جهت کیفیت عالی، تنوع بالا و قیمت مناسب به یکی از بهترین گزینه ها برای خرید تبدیل شده است.

گاز رومیزی بیمکث

یکی از انتخاب های شما در خرید گاز رومیزی، برند بیمکث می باشد. این شرکت بیش از 30 سال در زمینه تولید لوازم آشپزخانه فعالیت داشته اما شاخه اصلی فعالیت و تبلیغات آن هود و گاز است. این برند را می توان به عنوان یکی از مورد اعتمادترین برندهای ایرانی در نظر گرفت.

جمع بندی

اکنون می توانید به راحتی در مورد خرید گاز رومیزی خود تصمیم گیری کنید. دلیل معرفی بهترین برند های تولیدکننده گاز رومیزی ایرانی این است که کشور ما در حوزه تولید انواع هود و گاز بسیار قوی عمل کرده و نیازی به پرداخت هزینه گزاف برای خرید محصولات برندهای خارجی وجود ندارد.

این مطلب تبلیغاتی است و محتوای آن توسط سفارش دهنده تهیه شده است. .. .

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها