رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 599739

زلنسکی: ۲۰۰۰ شهر و روستای اوکراینی باید از کنترل روسیه آزاد شود

ساعت24-رئیس‌جمهور اوکراین گفت نیروهای این کشور باید حدود ۲۰۰۰ شهر و روستای دیگر را از کنترل روسیه آزاد کنند.

به گزارش فارس، «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین گفت که کی‌یف باید حدود ۲۰۰۰ شهر و روستای دیگر را از کنترل روسیه آزاد کند.

به گزارش یاهو نیوز به نقل از یک رسانه اوکراینی، رئیس‌جمهور اوکراین در سخنرانی خود در کنگره شهرداران و روسای بین جوامع فرانسه، گفت: در مجموع ۲۰۰۰ شهر و روستا هنوز آزاد نشده است. وی افزود ده‌ها مورد از آن‌ها مانند ماریوپل یا ولنوواخا بعد از حملات ارتش روسیه به طور کامل نابود شدند.

زلنسکی گفت: هنگامی که پرچم اوکراین به سرزمین‌های آزاد شده بازگردانده شود، تمام تلاش خود را می‌کنیم تا زندگی عادی را همراه آن بیاوریم. به همین خاطر است که اوکراین از همه کسانی که از ما، دفاعمان، امور مالی و بازسازی ما حمایت می‌کند، بسیار سپاسگزار است.

پیش‌تر، دیمیتری مدودف رئیس‌جمهور سابق روسیه و معاون شورای امنیت ملی این کشور در پستی تلگرامی در واکنش به تهدیدهای اوکراین درباره بازپس‌گیری کریمه، کی‌یف را شهر روسی خواند و تهدید به پس گرفتن آن کرد.

مدودف گفت: می‌خواهم چند واقعیت غیرقابل انکار را به آن‌ها یادآوری کنم. کی‌یف پایتخت روسیه باستان است. کی‌یف یک شهر بزرگ در روسیه اما کوچک در امپراطوری روسیه است. کی‌یف پایتخت یک جمهوری اتحاد جماهیر شوروی سوسیالیستی است. و بلاخره، کی‌یف شهری روسی است که مردمش همیشه به روسی فکر و صحبت کرده‌اند. به همین خاطر کاملاً مشخص است که چه چیزی و چگونه باید پس گرفته شود.

«آندری یرماک» رئیس دفتر ریاست‌جمهوری اوکراین (۱۹ نوامبر، ۲۸ آبان) مدعی شد صلح در این کشور تنها در صورتی ممکن است که مرزهای ۱۹۹۱ آن احیا شود. اشاره او به سال استقلال اوکراین با انحلال اتحاد جماهیر شوروی بود.

ولودیمیر زلنسکی کمدینی که بعدها رئیس‌جمهور اوکراین شد، تلاش داشت تا با عضویت کشورش در ناتو در برابر همسایه قدرتمند شرقی تضمین امنیتی از غربی‌ها دریافت کند. با این حال تلاش‌های وی نه‌ تنها به عضویت در ناتو نیجامیده، خاک اوکراین در دوران ریاست‌جمهوری او نزدیک به ۲۰ درصد کوچک‌تر شده است.

روسیه اوایل مهر با برگزاری همه‌پرسی، چهار منطقه دونتسک، لوهانسک، زاپروژیا و خرسون در اوکراین را به خاک خود ضمیمه کرد. پیش از آن هم روسیه شبه‌جزیره کریمه را در سال ۲۰۱۴ با برگزاری همه‌پرسی از اوکراین جدا و به خاک خود ضمیمه کرده بود.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها