رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 600204

رویترز: عربستان مجبور به کاهش قیمت نفت می شود

ساعت24-رویترز نوشت: به علت نگرانی از کاهش تقاضا در چین و افزایش عرضه نفت خام روسیه در آسیا پس از 5 دسامبر احتمالا عربستان، قیمت رسمی نفت خود برای ماه ژانویه را کاهش خواهد داد.

به گزارش فارس به نقل از رویترز، عربستان به دنبال چرخه معاملاتی نزولی در بازار نقدی خاورمیانه و به دلیل نگرانی از کاهش تقاضا در چین و همچنین افزایش نفت خام روسیه در آسیا پس از 5 دسامبر احتمالا قیمت رسمی نفت خود برای فروش در آسیا در ماه ژانویه را کاهش خواهد داد.

به گفته 7 شرکت‌کننده در نظرسنجی رویترز، قیمت رسمی نفت سبک عربستان به دنبال کاهش قیمت شاخص نفت دبی احتمالا حدود 2 دلار در هر بشکه نسبت به ماه گذشته کاهش می‌یابد.

این کاهش قیمت نفت عربستان در ماه ژانویه 2023 را به کمترین رقم در 10 ماه گذشته می‌رساند.

یکی از پاسخ‌دهندگان گفت: «کاهش تقاضا در چین در نتیجه گسترش محدودیت‌های کرونایی و چشم‌انداز افزایش ورود نفت روسیه به آسیا، فضای بازار را کاهشی کرده است».

تحلیل‌گران پیش‌بینی‌های خود از مصرف نفت در چین را کاهش دادند و انتظار دارند تقاضا پس از مارس 2023 بهبود یابد.

بر اساس نظرسنجی رویترز، انتظار می‌رود عربستان قیمت نفت مدیوم خود را تا حدود 1.5 دلار و قیمت نفت سنگین خود را حدود یک دلار به ازای هر بشکه برای فروش در ماه ژانویه کاهش دهد.

قیمت رسمی نفت فروشی عربستان‌ معمولا پنجم هر ماه منتشر می‌شود و روند قیمت گذاری نفت خام ایران، کویت و عراق را تعیین می‌کند و بر قیمت 9 میلیون بشکه نفت که روزانه به سوی آسیا روانه می‌شود،‌ تأثیر می‌گذارد.

شرکت نفت عربستان، آرامکو، قیمت نفت این کشور بر اساس پیشنهادهای مشتریان و پس از محاسبه تغییر ارزش نفت خود و بر اساس سوددهی و قیمت محصولات نفتی در ماه گذشته تعیین می‌کند.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها