رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 600205

فنلاند: باید از پیروزی اوکراینیها در جنگ با روسیه مطمئن شویم

ساعت24-نخست وزیر فنلاند در سخنانی تاکید کرد که باید سلاح و حمایت بیشتری از اوکراین شود "تا مطمئن شویم که این کشور در جنگ با روسیه پیروز می‌شود."

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، «سانا مارین» نخست وزیر فنلاند امروز (چهارشنبه) در نخستین سفر خود به نیوزیلند و استرالیا در آکلند این اظهارات را مطرح کرد.

یکی از اهداف این سفر از سوی نخست وزیر فنلاند، بهبود روابط دیپلماتیک و روابط تجاری است.

وی در پاسخ به این سوال که تاثیر و نفوذ کشورهای کوچکتر با قدرت نرم چون فنلاند و نیوزیلند درباره جنگ اوکراین چیست، گفت: وقتی درباره اوکراین صحبت می‌کنیم، به قدرت سخت نیاز داریم. آنها به سلاح، حمایت مالی و کمک‌های بشردوستانه نیاز دارند و ما باید مطمئن شویم که تمامی پناهجویانی که از اوکراین فرار کرده‌اند، در اروپا مورد استقبال قرار می‌گیرند.

از آغاز جنگ اوکراین در ۲۴ فوریه سال جاری میلادی، فنلاند و سوئد سیاست‌های دیرینه خود مبنی بر بی‌طرفی نظامی را کنار گذاشته و به دنبال پیوستن به ناتو هستند. دو کشور هنوز هم در تلاش برای کسب رضایت ترکیه عضو ناتو، برای الحاق به این ائتلاف نظامی هستند.

نخست وزیر فنلاند در ادامه صحبت‌هایش گفت: به دلیل داشتن مرز ۱۳۰۰ کیلومتری با روسیه، جنگ اوکراین برای ما بسیاری جدی است. فنلاند ۱۰ محموله سلاح به اوکراین ارسال کرده است.

وی ادامه داد: ما باید مطمئن شویم که اوکراینی‌ها پیروز این جنگ می‌شوند. کشورهای غربی هم باید مطمئن شوند که تحریم‌ها علیه روسیه سخت و سخت‌تر می‌شود چون این جنگ بر همه تاثیر می‌گذارد، نه فقط غیرنظامیان بی‌گناه اوکراینی بلکه بر تمامی مردم جهان به واسطه بحران جدی انرژی اثر می‌گذارد.

سانا مارین همچنین با جاسیندا آردرن، نخست وزیر نیوزیلند دیدار کرد.

انتهای پیام

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها